רכישה של יהלומים היא ללא ספק את אחת מהרכישות המשמעותיות והמשמחות בחייו של אדם, ובעיקר כי מדובר בתערובת של פרמטרים ובסכום כספי לא מבוטל. בשביל להבטיח כי ההשקעה הכספית אכן תהיה משתלמת לטווח הרחוק, מומלץ לשים דגש על מספר פרמטרים כמו גודל היהלום, צבע היהלום, ניקיון וחיתוך שהם את ארבעת ה"אסים" לרכישה מוצלחת. מתכננים לרכוש תכשיטי יהלומים? הסקירה הבאה היא בדיוק מה שחיפשתם.

צבע היהלום – פרמטר משמעותי אשר משפיע על המחיר

בעולם היהלומים נהוג לדרג את צבע היהלום בהתאם לטבלת האותיות האמריקאית. הדירוג הגבוה ביותר מבחינת הצבע הוא יהלום המדורג D, לעומת האיכות הנמוכה ביותר של היהלומים שאותה נהוג לדרג באמצעות אותיות O-Z. צריך להבין כי צבע היהלום הוא אחד מארבעת הפרמטרים החשובים ביותר אשר משפיעים על ערכו, כאשר מבחינת צבעים ניתן לומר כי הצבע הנמכר והנפוץ ביותר הוא צבע לבן (בדירוג G-H). יש גם קטגוריה נוספת של יהלומים צבעוניים הנקראים בעגה המקצועית פנסי קולור (Fancy Color). שימו לב בעת רכישה של יהלום כי ככל שיהלום יהיה יותר שקוף (כלומר חסר צבע) כך הערך שלו יהיה גבוה יותר ובהתאם לכך גם המחיר.

 

צבעי יהלום נפוצים – כל מה שצריך לדעת סקאלת הצבעים של יהלומים היא רחבה מאוד, ומתחילה ביהלומים שקופים ועד יהלומים צבעוניים, שהפכו לאחד הטרנדים החמים של השנים האחרונות בעולם התכשיטים, ולא בכדי. היהלום הנפוץ והנמכר ביותר הוא יהלום בצבע לבן (בדירוג G-H) וזאת בשל העובדה כי יהלומים בדרגה D הם יקרים יותר. כיום ניתן לקבל הצעת מחיר נוחה למדי ליהלומים כאלה, אולם בשביל להבטיח כי המחיר אותו קיבלתם הוא אכן מחיר אטרקטיבי, נדרש לבחון היטב את דרגת הדירוג של היהלום, בהתאם לתעודה הגמולוגית שתפקידה לפרט כל מה שצריך לדעת על היהלום, אותה אתם מקבלים במעמד הרכישה.

גודל היהלום ומשקלו – האם הגודל כן קובע?

התשובה היא בהחלט כן. הדרישה של רבים היא לבצע רכישה של תכשיט יהלום עם כמה שיותר קראט, בשל הרושם המתקבל כתוצאה מיהלום במשקל גדול. אז מה זה בעצם קראט? קראט הוא למעשה יחידית מידה המאפשרת לקבוע את משקל היהלומים, כאשר קראט 1 שווה ל-200 מיליגרם. בשנת 1970 החליטו לאמץ את השיטה הזו שקובעת את המחיר הסופי אותו תידרשו לשלם בעבור רכישה של תכשיט יהלום. כלל הברזל קובע כי ככל שמשקל היהלומים גבוה יותר, כך המחיר הסופי אותו תידרשו לשלם בגין הרכישה יהיה בהתאם.

ניקיון וחיתוך היהלום - אלמנטים המשפיעים על המחיר הסופי

ככל שהיהלום אותו אתם מתכננים לרכוש הוא נקי יותר ובהתאם לכך גם ללא פגמים, כך המחיר שלו עולה. באופן טבעי, ככל שהיהלום גדול יותר, כך היכולת לזהות (גם ללא הכשרה מקצועית) פגמים עולה. ביהלומים קטנים מקראט אחד כמעט בלתי

אפשרי לעשות זאת, ועל התעודה הגמולוגית לפרט את הפגמים האלו. מדובר בפרמטר חשוב מאוד שהוא אלמנט בעל משקל משמעותי במחיר הסופי אותו תידרשו לשלם, ועל כן בדיקה של ניקיון ורמת חיתוך היהלום היא קריטית. הפרופורציה של החיתוך משפיעה על הצבעוניות, הזוהר והברק ועל כן חיתוך של יהלום מדורג בהתאם לעומק, שטח הפנים, פוליש וסימטריה.

איך לבחור טבעת יהלום?

מתכננים להציע נישואין או לרכוש תכשיטי יהלומים לקראת אירוע מיוחד? כדי שתוכלו להיות בטוחים כי הרכישה אותה אתם מבצעים אכן תהיה משתלמת, בחרנו להציג את כל הטיפים לטובת מענה על השאלה איך לבחור טבעת אירוסין באופן הטוב ביותר ובהתאם למסגרת התקציב:

סוג הטבעת

הסוגים הפופולריים ביותר של טבעות אירוסין הם שלושה יהלומים עם יהלום מרכזי באמצע, טבעת סוליטר עם יהלום גדול או קטן המשובץ באמצע ללא יהלומים נוספים העוטפים אותו, וכן טבעת שאנל המאופיינת ביהלומים קטנים המשובצים לכל אורכה. כדי לקבל החלטה, מומלץ לבחון את הקולקציות של טבעות האירוסין ולהתמקד בסוג טבעת שלא רק נראית טוב על הנייר אלא גם כזו שמתאימה לאופי של האישה שעתידה לקבל את הטבעת, מאחר שכל אישה מתחברת לסגנון אחר – חלק רוצות יהלום גדול ומרכזי, ואילו אחרות מעדיפות טבעות צנועות יותר, עם יהלומים קטנים.

קבלת תעודה גמולוגית

במעמד הרכישה יש לקבל תעודה גמולוגית שמפרטת את כל הפרטים של היהלום שרכשתם. בחירה של טבעות יהלום היא בחירה המגלמת בחובה גם השקעה כספית לא מבוטלת, אתם לא רוצים למצוא את עצמכם עם טבעת יפה אך מזויפת. תעודה גמולוגית מונפקת ע"י מעבדה שקיבלה אישור לכך מטעם IGL, ועל המוכר בחנות לספק לכם אותה.

צבע המתכת

מעבר לבחירה של יהלום, בתהליך הבחירה נלקח בחשבון גם הצבע שמשפיע על המראה של הטבעת אבל גם מגלם בחובו עלויות נוספות. המתכות הנפוצות ביותר בעולם תכשיטי היהלומים וטבעות בפרט הן זהב צהוב, זהב לבן וזהב ורוד.

חיתוך

לחיתוך היהלום יש השפעה על הצבע ועל הניצוץ. החיתוך הנפוץ ביותר בתחום הוא חיתוך עגול, חיתוך מלבני וחיתוך בצורה של כרית.

- התייעצות עם מכרים: כדי להשקיע את הכסף בחוכמה, רצוי להתייעץ עם מכרים כמו בני משפחה וחברים, לטובת קבלת החלטה על הסגנון והגודל.

לסיכום

רכישה של תכשיטי יהלומים היא רכישה המגלמת בחובה גם אלמנט כספי אך גם אלמנט רגשי. הקפידו לבחון את כל הפרמטרים שציינו כאן במעמד הרכישה, וכדאי גם לוודא כי אתם רוכשים את היהלומים דרך חנות מקצועית. אנו בתכשיטי חביב מציעים טבעות יהלום במחירים מצוינים, וכאלו המספקות תעודה גמולוגית ושירות מטעם יהלומן מוסמך. אתם מוזמנים לראות את מגוון הטבעות שלנו ולרכוש טבעת יפהפייה כמתנה או להצעת אירוסין. בהצלחה!



פברואר 28, 2022