תכשיטי כסף עשויים להשחיר עם הזמן באופן טבעי, וגם כתוצאה מתנאים מסוימים שמעודדים את ההשחרה במהלך השנים. ניתן לנקות תכשיטי כסף באופן עצמאי בבית, וללא מאמץ מיוחד או צורך בכלים או בחומרי ניקוי מיוחדים. במאמר הבא תמצאו כמה שיטות שימושיות לניקוי תכשיטים מכסף, שיחדשו את התכשיטים ויחזירו להם את הברק.

טבעת כסף מבריקה

 צמיד כסף מבריק

5 השיטות המנצחות לניקוי תכשיטי כסף

  1. התחילו בניקוי עם מטלית או מגבון לח בעדינות – יתאים למקרה של השחרה קלה בלבד, ויסיר שכבה עדינה של לכלוך לא מאמץ. כדאי להימנע מהפעלת כוח או משימוש בחומרי ניקוי אגרסיביים יחד עם המטלית או המגבון.
  2. ניקוי באמצעות מטליות או חומרי ניקוי ייעודיים – הדרך הבטוחה והעדיפה לניקוי תכשיטי כסף, וכזאת שתשמור באופן מיטבי על התכשיטים. חשוב להשתמש בהם על פי ההוראות המצוינות על גבי אריזת המוצר בלבד.
  3. נייר אלומיניום עם קערת זכוכית וסודה לשתייה – רפדו את תחתית הקערה בנייר אלומיניום, או עטפו בו את התכשיט עצמו. הניחו בקערה, ופזרו מעל התכשיט סודה לשתייה. מלאו את הקערה במים רותחים והשרו למספר דקות, והתכשיט יתנקה בקלות. ניתן להסיר שאריות לכלוך עם מטלית יבשה.
  4. משחת שיניים ומברשת – מרחו משחת שיניים רגילה (לא כזאת המיועדת להלבנה) על כל התכשיט וצחצחו באמצעות מברשת שיניים ישנה. ניתן להשאיר את המשחה כ-10 דקות על התכשיט ורק אז לצחצח אותו. צחצחו ביסודיות ובעדינות, והסירו את שאריות המשחה והלכלוך.
  5. סבון כלים – השרו את התכשיט עם מעט סבון כלים ומעט מים פושרים, ולאחר מספר דקות צחצחו את התכשיט עם מברשת שיניים או מטלית.

במקרה שבו אף שיטה לא עובדת, מומלץ לשלוח את התכשיט לניקוי וחידוש מקצועי שיתבצע ע"י איש מקצוע מוסמך.

 עגילי כסף מבריקים

מה עושים במקרה של תכשיט עם חריצים קטנים?

במקרה של תכשיטים עם חריטה כמו תליונים או צמידים עם חרוזים וחריצים קטנטנים, כדאי להשתמש במברשת שיניים משומשת או במברשת לניקוי ציפורניים (כזו המיועדת להסרת שאריות עור לאחר שיוף) כדי לצחצח את התכשיטים. הסיבים ייכנסו גם לחריצים הקטנים ביותר ויסירו מהם את הלכלוך או השכבה השחורה.

 

האם כדאי לשלב בין חומרי ניקוי?

כדאי להימנע מכך. יש חומרי ניקוי שעלולים לגרום לתגובה כימית בעת השילוב ביניהם, או לפגוע בתכשיט או בעור הידיים בעת הניקוי. למשל, יש שיטה הגורסת כי ניתן לנקות את התכשיטים עם חומץ ואבקת סודה לשתייה, ושני אלו יחד עשויים לגרום לתגובה כימית משמעותית שעשויה להיות מסוכנת במקרים מסוימים. אם בחרתם בשיטת ניקוי מסוימת, כדאי לדבוק בה על פי ההוראות, ואם היא לא הצליחה, אפשר לנסות שיטה אחרת לאחר שניקיתם את התכשיט לחלוטין מהחומר שבו השתמשתם בניסיון הקודם.

 

צמיד קולומביאני מכסף

 

איך נמנע השחרה של תכשיטים בעתיד?

  • אחסנו את התכשיטים במקום קריר ושאינו חשוף לשמש. יש קופסאות תכשיטים מיוחדות שיכולות להתאים לתכשיטים עם מקום ייעודי לשרשראות, כך שאפשר לסדר ללא בלגן.
  • כדאי להימנע מהתזת בושם או מריחה של קרם גוף או קרם הגנה על התכשיט.
  • אל תשתמשו בחומרי ניקוי אגרסיביים בעת הניקוי.
  • אפשר להתקלח עם תכשיטי כסף כאשר משתמשים במים וסבון, זה מסייע לניקיון שלהם. עם זאת, כדאי להסיר את התכשיט לפני כניסה לבריכה או לים.
  • מדי פעם כדאי לנקות את התכשיטים במטליות ייעודיות, גם אם התכשיט נראה נקי למראית עין. כך תשמרו עליו לאורך זמן ותמנעו השחרה מהירה.

 טבעת כסף מבריקה

תכשיטי כסף הם תכשיטים עדינים שצריכים ניקוי ותחזוקה מפעם לפעם, וכדאי לעשות זאת באמצעות אחת השיטות שפורטו למעלה. אם אתם לא מצליחים לנקות את התכשיט לבד, פנו לאיש מקצוע – הוא יוכל לעשות זאת במיומנות ובמקצועיות ולהחזיר לכם את התכשיט כמו חדש. נסו את העצות למניעת ההשחרה כדי לשמור על התכשיט נקי לאורך זמן, כדי שישמור על הברק וימשיך להחמיא ולנצנץ בכל יום.



יוני 23, 2021