עגילים לפעוטות - המדריך המלא

עגילים לפעוטות - המדריך המלא

אם החלטתם שאת אוזני הפעוטות שלכם יעטרו עגילים, זכרו כי "גרם של מניעה עדיף על קילו של ריפוי". פעוטות הם בעלי עור רגיש במיוחד, העגילים הטובים ביותר לפעוטות הם עגילים עשויים ממתכות היפו-אלרגניות או פלסטיק רפואי.

ראשית, רצוי שרק איש מקצוע מנוסה יבצע חירור באוזני הפעוטות. פירסינג חובבני עלול להוביל לזיהומים או למראה בלתי רצוי. ככל שמדובר בעור בעל רגישות, רצוי להימנע מתכשיטים עשויי ניקל או מתכות זולות אחרות. קנו עגילים ללא סגסוגת ניקל, ממתכות היפו-אלרגניות או מפלסטיק רפואי. בנוסף, "עגילי מוט" צמודי אוזן, הם הבחירה הנכונה בעבור הפעוטות ולאו עגילי חישוק ושאר סגנונות. עגילי עמוד אינם נתפסים בבגדים, בסדינים ובשיער, עקב שהם צמודים לאוזן.

 

מדוע נחוצים עגילים היפו-אלרגניים לתינוקות?

כאשר בוחרים עגילים לפעוטות, רוב האנשים נוטים להתלבט במראה העגילים, הצורה והצבע. אך ההיבט הקריטי ביותר של עגילים לפעוטות, הוא החומר ממנו עשויים העגילים, החומר הנוגע באוזניהם. לרוב, עגילים מכילים סגסוגת ניקל, עופרת או קדמיום. פעוטות רבים, כמו גם מבוגרים, חווים תגובות אלרגיות (דרמטיטיס) למתכות אלו במגע ישיר.

 

תגובת העור לאחר חשיפה לאלרגן, היא בהפיכתו לאדום ומודלק. האלרגן עלול לעורר גרד טורדני וכואב שדורש טיפול מיוחד. גם אם הפעוטות עונדים עגילים באופן קבוע, דלקת העור "דרמטיטיס" יכולה להתפתח בכל עת. לכן, חשוב לבחור עגילים היפו-אלרגניים, בכדי למנוע בעיות מראש.

 

פלסטיק רפואי, זהב או טיטניום?

עגילי זהב ועגילי פלסטיק רפואיים הם הבחירה המובילה עבור תינוקות ופעוטות. הם עשויים מפלסטיק עמיד וכמובן שאין בהם ניקל. גם בתכשיטי זהב איכותיים (14K ומעלה) אין תערובת ניקל. העגילים יכולים להיות משובצים ביהלומים, קריסטלים, פנינים וזירקוניה, במגוון צבעים. לילדים גדולים יותר, ניתן לרכוש עגילי טיטניום. גם הם, בעלי פוטנציאל נמוך לפתח תגובה אלרגית, בניגוד לעגילים בעלי תערובת מתכות עם ניקל.

 

איזה סוגר מתאים לעגילי תינוקות?

ישנן מספר אפשרויות של סוגרי עגילים, אך רק כמה מהם מתאימים לתינוקות. עגילים בעלי סוגר ביטחון בהברגה, הם הבטוחים והפופולריים ביותר עבור פעוטות ותינוקות. ברגע שמבריגים את הסוגר בכדי לנעול את העגילים על האוזן, הם בטוחים ויציבים במקומם. ככה נמנעת סכנת חנק.

עגילי בטיחות נצמדים בעלי סגירה מאובטחת, הם עוד בחירה מצוינת. במיוחד עבור ילדים מתחת לגיל 5 שנים. עבור תינוקות ופעוטות, יש להימנע מסוגרי "פרפר", שעלולים להשתחרר בקלות רבה.

 

לסיכום

העגילים הטובים ביותר עבור פעוטות הם עגילי מוט העשויים מחומרים היפו-אלרגניים. סוגר הבטיחות של העגילים חייב להיות בטוח ככל הניתן בכדי למנוע סכנת חנק שבבליעת עגיל שהשתחרר מן האוזן. רצוי לפנות לחנויות מוכרות ובעלות מוניטין. חנויות המציעות מצד אחד מגוון גדול ויפהפה ומצד שני כדאי שהמגוון יתאים לפעוטות מבחינת איכות חומרי הגלם.

יולי 18, 2022
עגילים לילדות - מהו הגיל המתאים? איזה עגילים הכי יתאימו? המדריך המלא

עגילים לילדות - מהו הגיל המתאים? איזה עגילים הכי יתאימו? המדריך המלא

זה יכול לקרות מוקדם יותר, זה יכול לקרות מאוחר יותר. אבל בשלב מסוים סביר להניח שהילדות תרצנה עגילים באוזניים.

מהו הגיל מתאים לחירור אוזניים?

כמו בכל דבר בהתפתחות הילד, זה תלוי. בתרבויות מסוימות, זה מקובל לחורר את אוזניה של תינוקת כמעט מיד.

אם אתם לא בעד חירור האוזניים בגיל ינקות, עדיף לחכות עד שהילדות תהינה מספיק בוגרות ואחראיות בכדי לבקש.

בכל הנוגע לתינוקות, רוב מומחי הבריאות ממליצים לחכות עד קבלת החיסונים הראשונים שלהן.

כיצד מבצעים חירור אוזניים?

ישנן שתי שיטות מקובלות לביצוע חירור אוזניים.

ייתכן שבמקומות מסוימים יבצעו חירור באמצעות "אקדח" אוויר ש"יורה" את העגיל דרך העור. ובמקומות אחרים עושים חירור באמצעות מחט רפואית (פירסינג).

הכי חשוב לוודא שכלי העבודה מחוטאים היטב ושמי שמבצע את החירור לובש כפפות.

 

אילו עגילים ראשוניים מתאימים לתינוקות וילדות?

זוג העגילים הראשון צריך להיות עשוי זהב 18K או 14K, סרג'יקל סטיל או פלטינה, עם סוגר הברגה ולא סוגר דחיפה הנפוץ יותר.

סוגר דחיפה עלול להשתחרר מהאוזן, ואז גם הוא וגם העגיל עצמו הופכים לסכנת חנק. גם לילדות גדולות יותר עדיפים עגילי זהב 18K או 14K, סרג'יקל סטיל או פלטינה.

בכל מקרה, בחרו במתכת נטולת ניקל. אלרגיות לניקל נמצאות במגמת עלייה. הימנעות מניקל יכולה לעזור ולשמור על האוזן מפני דלקת וזיהום.

 

איך מטפלים באוזניים לאחר החירור?

בכל גיל שבו נעשה חירור, העגיל חייב להישאר באוזן במשך ארבעה עד שישה שבועות כדי לאפשר לחור להחלים. במהלך הזמן הזה, יש לנקות את העגיל והחור כמה פעמים ביום עם חומר חיטוי וצמר גפן.

בתינוקות, יש לנקות מסביב לעגילים בכל פעם שמחליפים חיתול, כך תשמרו על סבב היגיינה עקבי של האוזן. בילדות גדולות יותר, צריך לנקות את אזור החירור פעמיים עד שלוש פעמים ביום.

את העגילים נדרש לסובב כמה פעמים ביום בתוך החור, בכדי למנוע את היצמדות הרקמה הצלקתית.

בדקו לאורך היום האם מתפתחים סימני אינפקציה באזור החירור וצרו קשר עם רופא הילדים במידה ונוצרת אדמומיות חריגה, חום עורי, נפיחות או אם ניגר נוזל מהחור.

 

אילו עגילים נבחר כעת?

ששה שבועות חלפו, לא היה זיהום ועכשיו הגיע הזמן שאפשר כבר להתחיל ולהתעניין בעגילים מעוצבים! בכל גיל, רצוי להמשיך ולענוד עגילים גם לאחר תקופת הריפוי הראשונית ולמשך כשישה חודשים לפחות. די קל לחורים חדשים להיסגר. במשך ששת החודשים הראשונים (עד שנה), עדיין רצוי להימנע מעגילים המכילים ניקל (כמו זהב לבן).

עגילי תינוקות-

ראשית, העגילים חייבים להיות צמודי אוזן. אפילו חישוקים זעירים עלולים להסתבך באצבעות הקטנות, בבגדים, במצעים או בשיער, ולכן יש לענוד עגילים צמודי אוזן.

דוגמאות כמו פרחים שטוחים, לבבות שטוחים, סמלי דת שטוחים ומעוגלים וכו'...

עגילי ילדות-

ברמת העיקרון, הן יכולות לענוד כל עגיל. אבל למען הבטיחות האישית שלהן, רצוי שיהיו עגילים לא ארוכים מדי ולא בעלי צורות מסובכות, כך שלא יתלשו מהאוזן.

דוגמאות כמו חישוקים קטנים, צורות חיות שטוחות, פרחים מעט בולטים ואפילו עגילים עדינים משבוצי אבנים קטנות.

 

לסיכום

אם לילדות כבר יש חורי עגילים באוזניים או שאתם מתכננים לחורר אותן בקרוב? התחילו והפתיעו אותן עם זוג מיוחד של עגילים המתאימים לתינוקות ולילדות.

תוכלו למצוא בחנויות מגוון עגילים עם דוגמאות וצורות המתאימים לגיל המבוקש. כמובן יש לזכור, למען בריאותן, יש לרכוש עגילי זהב או פלטינה ללא סגסוגת מתכות המכילה ניקל.

יולי 07, 2022
אינפקציה באוזן - איך מונעים? איך מטפלים? המדריך המלא והמושלם

אינפקציה באוזן - איך מונעים? איך מטפלים? המדריך המלא והמושלם

אף אחד אינו חסין מפני התפתחות של אינפקציה באוזן (דלקת בחורי העגילים). בין אם מדובר על פירסינג חדש או על חור עגיל ישן.

ניתן להימנע מהתפתחות דלקת בעזרת טיפול נכון בעגילים ובחורי העגילים.

 

איך למנוע אינפקציה באוזן מייד לאחר הפירסינג

מניעת זיהומים בחורי העגילים מתחילה בהיגיינה נאותה, מיד לאחר פירסינג וגם במשך שנים אחר כך. אם עברתם לאחרונה פירסינג, הקפידו לשטוף ידיים היטב לפני שאתם נוגעים בעגיל ובאוזן, בכדי להימנע מחשיפת האזור לחיידקים. גם את העגיל עצמו יש לנקות. אפשר להשרות את העגיל פעמיים ביום למשך שלוש דקות במי מלח או בתמיסת ניקוי מיוחדת. ניתן להשתמש בפד גזה נקי בכדי לנגב את העגיל לפני החזרתו.

גם לאחר החלמת האזור, הקפידו לנקות את העגילים ואת חורי הפירסינג. שמרו על עגילים נקיים באמצעות ניקוי עם תכשיר אנטיספטי, מים וסבון או אפילו מי פה.

עשו זאת לעתים קרובות (בערך כפעם בשבוע), הצטברות של לכלוך בעגילים יכולה לגרום לבעיות.

תסמינים של אינפקציה באוזן

אם מעולם לא חוויתם דלקת בחורי העגילים, בוודאי אינכם מכירים את התסמינים.

תוכלו לזהות אינפקציה באוזניים אם תרגישו שהאוזניים חמות, מגרדות ורכות. זהו סימן מובהק לזיהום. סביר להניח שהאוזניים גם ייראו אדומות וקצת נפוחות.

לעתים דלקות בחורי העגילים עשויות להיות מלוות בהפרשה נוזלית, אך לא כל הפרשה מחורי העגילים באוזניים הן סיבה לחשש. למעשה, העור באוזניים מפריש לפעמים נוזל דק ובהיר בזמן ריפוי מפירסינג. אם ההפרשה בהירה ואינה מלווה בכאב, אדמומיות, חום או נפיחות, כנראה שהיא לא נגועה.

זיהומים קלים של חורי העגילים, יימשכו בדרך כלל כמה ימים, לרוב ניתן להקל ולרפא את תסמיני הדלקת באמצעות נטילת תרופות ללא מרשם. אם המצב לא משתפר תוך שלושה ימים, תצטרכו להגיע לבדיקת רופא. זיהום שאינו מטופל כראוי, עלול להוביל לזיהומים מסובכים יותר, הדורשים לעתים ניקוז ומתן אנטיביוטיקה דרך הפה.

הגורמים לאינפקציה באוזן

ישנן כמה  סיבות שעלולות להוביל לדלקת בחורי העגילים. לפירסינג טרי עשויים לקחת שלושה חודשים עד שנה להחלים לחלוטין, תלוי במיקום החירור. פירסינג הוא בעצם פצע פתוח עד שהוא מתרפא במלואו, במהלך הזמן הזה, כמו כל פצע אחר, הוא רגיש לזיהומים.

מגע בעגילים בידיים מלוכלכות או התנהלות בחוסר היגיינה, עלולים להכניס חיידקים לא רצויים לחורי העגילים. כאשר חיידקים נלכדים בחורי הניקוב, הם עשויים להתרבות וליצור זיהום.

ברגע שהפירסינג מתרפא במלואו, יש פחות סיכוי לקבל זיהום, אך זה לא אומר שזה לא אפשרי לחלוטין. עגילים יכולים לצבור שאריות סבון ושמפו, מוצרי שיער או מוצרי קוסמטיקה.

לכן, יש להקפיד לנקות את העגילים לעתים קרובות.

 

אינפקציה באוזן עקב אלרגיה

אם אתם מטפלים כראוי באוזניים ובעגילים, אך עדיין נוצר זיהום בחורי העגילים, כנראה שהחומר ממנו מיוצרים העגילים שאתם עונדים אינו מתאים לכם.

תגובות אלרגיות לתכשיטים נובעות בדרך כלל מאלרגיות למתכות, לרוב לניקל. קשה מאוד לקבוע האם תכשיט מכיל ניקל רק מהתבוננות בו. סביר להניח שבתכשיטים ממתכת יש כמות מסוימת של ניקל אלא אם הם עשויים מסרג'יקל סטיל או פלטיניום. כסף סטרלינג וזהב גם הם בטוחים.

אם הגירוי באוזן נראה יותר כמו תגובה אלרגית מאשר זיהום, הסירו את העגיל מיד וגשו לבדיקת רופא.

 

אינפקציה באוזן בילדים

יש ליצור קשר מיידי עם רופא במידה וסוגר העגיל "נבלע" בתנוך האוזן ולא ניתן להסירו. אם נראה שהנפיחות או האדמומיות מתפשטת מעבר לאזור המנוקב ואם ילדכם מפתח חום מעל 37.8°.

 

סיכום

זה בהחלט לא נעים לקבל אינפקציה באוזן. אך כל עוד אתם מטפלים נכון באוזניים ובעגילים, שומרים על היגיינה ומקפידים לענוד רק עגילים איכותיים ממתכות טובות, אין שום סיבה שתפתחו זיהום באוזניים. במידה וישנה כרגע דלקת פעילה, פנו לבדיקת רופא. אין ליטול תרופות על דעת עצמכם.

אין לראות במאמר זה המלצה רפואית כזאת או אחרת ותמיד יש להתייעץ עם רופא מוסמך.

יולי 01, 2022
פירסינג באוזן - איך לבחור בפירסינג המושלם? המדריך המלא!

פירסינג באוזן - איך לבחור בפירסינג המושלם? המדריך המלא!

הפירסינג קיים בעולם כבר מאות שנים. האוזן היא אחד האזורים הפופולריים ביותר לביצוע פירסינג בגלל האפשרויות הרבות של סוגי הפירסינג שניתן לבצע בה.

רמת הכאב וזמני ההחלמה משתנים בהתאם למיקום. זמן ההחלמה הממוצע של סחוס האוזן הוא כחצי שנה ושל תנוך האוזן עד 3 חודשים.

על מנת למזער סיכונים הכרוכים בחירור האוזן, כמו אינפקציה למשל, יש לבחור בפירסר מקצועי שקיבל הסמכות מתאימות וכמובן, יש לענוד תכשיטים איכותיים ממתכות טובות.

גם מידות העגילים חשובות מאוד להשלמת ההחלמה בצורה הולמת.

אז אילו סוגי פירסינג ניתן לעשות באוזניים?

הליקס

  • מיקום: לאורך הקפל החיצוני של האוזן (בסחוס) הרחוק מהפנים.

  • דרגת כאב: נמוכה עד בינונית
  • זמן החלמה: ממוצע של כחצי שנה.
  • עגיל: חישוק קטן בקוטר 6 מ"מ או עגיל מוט קצר באורך 6 מ"מ ובעובי 1.6 מ"מ

הליקס קדמי

  • מיקום: בקפל החיצוני של האוזן (בסחוס) בחלק שקרוב יותר לפנים.
  • רמת כאב: נמוכה עד בינונית.
  • זמן החלמה: ממוצע של כ-6 חודשים.
  • עגיל: לרוב עגיל מוט קצר באורך 6 מ"מ או עגיל פרסה בקוטר 6מ"מ ובעובי 1.6 מ"מ

אינדסטריאל

  • מיקום: שילוב של ניקובי הליקס. ניקוב אחד בקפל החיצוני של האוזן וניקוב שני בחלק הפנימי של האוזן (בסחוס). ביניהם מעבירים עגיל מוט ארוך.
  • דרגת כאב: נמוכה עד בינונית.
  • זמן החלמה: ממוצע של כ-6 חודשים עד שנה.
  • עגיל: עגיל מוט ארוך 38 מ"מ ובעובי 1.6 מ"מ.

אורביטל

  • מיקום: לרוב באזור ההליקס, אך ניתן לעשותו במספר אזורים באוזן באופן של ניקוב שני חורים שמחוברים בעגיל חישוק אחד.
  • דרגת כאב: בינונית, תלוי במיקום.
  • זמן החלמה: עד שנה, תלוי במיקום.
  • מידות עגיל מומלצות: עגיל חישוק או עגיל פרסה בקוטר 6 מ"מ ובעובי 1.2 מ"מ

טראגוס

  • מיקום: מרכז הסחוס שבקדמת האוזן (בסחוס).
  • דרגת כאב: נמוכה יחסית.
  • זמן החלמה: ממוצע של כ- 4 - 8 חודשים.
  • מידות עגיל מומלצות: עגיל מוט לבארט או ברבל בהתחלה באורך 10 מ"מ ולאחר ההחלמה אפשר גם חישוק/בננה/פרסה בעובי 1.2 מ"מ

אנטי טראגוס

  • מיקום: בסחוס שמעל לתנוך, אלכסונית לטראגוס.
  • דרגת כאב: בינונית.
  • זמן החלמה: חודשיים עד חצי שנה.
  • עגיל: לרוב עגיל מוט קצר באורך 6 מ"מ או חישוק בעובי 1.6 מ"מ.

קונצ'

  • מיקום: אפרכסת (בסחוס).
  • דרגת כאב: בינונית.
  • זמן החלמה: חודשיים עד חצי שנה.
  • מידות עגיל מומלצות: עגיל חישוק בקוטר 10-12 מ”מ או עגיל מוט באורך 8 – 12 מ”מ. עובי- 1.2 מ”מ / 1.6 מ”מ

 דיית'

  • מיקום: בסחוס הפנימי ביותא של האוזן (בסחוס).
  • דרגת כאב: גבוהה
  • זמן החלמה: בערך 6 חודשים וקצת יותר.
  • מידות עגיל מומלצות: חישוק בעובי 1.2 מ"מ.

לוב

  • מיקום: בתנוך האוזן, העגיל "הרגיל".
  • דרגת כאב: נמוכה
  • זמן החלמה: 1-3 חודשים.
  • עגיל: בתור התחלה יש לענוד עגיל רפואי בעובי 1.2 / 1.6 מ"מ ולאחר החלמה מלאה ניתן לענוד כל עגיל!

סיכום

בכל סוג של פירסינג שתבחרו לעשות, יש לעשות אותו בסטודיו מוכר ובעל מוניטין.

לאחר שהפירסר יסיים את עבודת החירור, הוא יכניס עגיל לבחירתכם ויסביר הכיצד לטפל בפירסינג ע"מ שלא יתפתח זיהום או עיוות. יש לבצע את הוראות הפירסר במלואן.

סוגי המתכות המומלצות ביותר לשימוש, הן זהב, כסף, סרג'יקל סטיל, טיטניום ואפילו פלסטיק רפואי. ניתן למצוא כיום עגילי פירסינג יפהפיים בצבעים, בצורות מגוונות ומשובצים באבנים טובות.

מקווים שעזרנו.

יוני 23, 2022
אחיות שמחות

מה אפשר לקנות מתנה לאחות ליום ההולדת? המלצות למתנות מכל הלב

האחיות והאחים שלנו מכירים אותנו הכי טוב - כשנולדנו או כשהם נולדו, כשהלכנו לגן, כשעלינו לכיתה א', בגיל ההתבגרות הנורא, כשהתגייסנו לצבא, הטיול הגדול, כשהכרנו את בני הזוג שלנו, התחתנו, הקמנו משפחה, קנינו דירה, החלפנו עבודה. לטוב ולרע, הם היו שם תמיד.

אז מה קונים לאחות שחוגגת יום הולדת?

היא החברה הכי טובה, היא הנפש התאומה, היא האוזן הקשבת והכתף להניח עליה ראש.

בדיוק בשביל השאלה הזאת, הכנו עבורכם כמה רעיונות מעולים למתנה לאחותכם.

 

מתנה לאחות גדולה

האחות הגדולה, כמה משמעות בצמד מילים?! וכשהאחות הגדולה חוגגת יום הולדת, זה הזמן לפרגן לה מכל הלב ולהעניק לה מתנה בלתי נשכחת.

  • שרשרת עם תליון סמל המזל: השרשרת הקלאסית ביותר, מתאימה לכל גיל ולכל סגנון. ניתן לשלב בתליון חריטת תאריך לידה או שיבוץ של אבני חן.
  • צמיד זהב לאישה - צ'ארם: צמיד חוליות עבה עם תליונים קטנים לבחירה, כמו תליון אות, תליון סמל המקצוע, תליון אבן צבעונית, תליון בצורת בע"ח, תליון ילד/ה ועוד. ניתן להרכיב מספר תליונים לפי בקשתכם.
  • טבעת עם אבן הלידה: לכל חודש בלוח השנה, יש אבן טבעית משלו, המכונה "אבן הלידה". האמונה היא שאבן הלידה מגנה על העונד אותה.
  • עגילים בסמל אישי: אם אתם רוצים להקסים את מקבלת המתנה ולגרום לה להתרגש, ניתן לרכוש עבורה עגילי יהלום יחודיים לה, עם סמל מיוחד משמה או אישיותה. למשל, לאחות ששמה "ורד" ניתן לרכוש עגילים בצורת ורדים. לאחות ספרית, ניתן לרכוש עגילים בצורת מספריים. לאחות הבשלנית, ניתן לרכוש עגילים בצורת כף ומזלג (אפילו כף לאוזן ימין ומזלג לשמאל) וכן הלאה...

מתנה לאחות קטנה

אחות קטנה, בת החסות הראשונה של כל אח / אחות גדולים. מגיל הילדות ההורים מלמדים אותנו שצריך להגן ולשמור עליה. אז מה נוכל לתת לאחות הקטנה במתנה ליום ההולדת, מתנה שתהיה מצד אחד איכותית ומצד שני, שתסמל את רצון ההורים, "לשמור עליה".

 

  • צמיד קשיח בחריטה אישית: כששומעים את צמד המילים "אחות קטנה", מיד עולה בראש המשפט "אָחוֹת קְטַנָּה תְּפִלּוֹתֶיהָ עוֹרְכָה וְעוֹנָה תְּהִלּוֹתֶיהָ אֵל נָא רְפָא נָא לְמַחֲלוֹתֶיהָ" מפיוט ראש השנה.
  • משפט בעל משמעות רבה, שיכול להתנוסס בגאון, חרוט על צמיד זהב. גם יוקרתי, גם מרגש וגם בעל סגולות לשמירה והגנה.
  • תליון לשרשרת עם חריטת תמונת ההורים: מבחר תליונים רב קיים בחנויות התכשיטים, אך מציאת תליון בעל ערך סנטימנטלי, זה כבר עניין אישי. תליון עם תמונת ההורים, מתנה מרגשת וספציפית, בטוח שתוערך מאוד ע"י האחות הקטנה.
  • צמיד טניס משובץ אבנים טובות: קלאסיקה ששומרת על המוניטין. צמיד ניטרלי, מתאים את עצמו לביגוד אלגנטי או ספורטיבי, יומ-יומי או רשמי. ניתן לשבץ באבנים מצבע אחד או מכמה צבעים. אין מחלוקת על היופי והעדנה של צמיד הטניס.

מתנה לאחות תאומה

אומרים שאחים תאומים מרגישים אחד את השני/ה בכל רגע ורגע... מתנה לאחות תאומה היא משימה לא פשוטה בכלל. היא יכולה להיות דומה לך חיצונית, אפילו מאוד. אבל יש לה אישיות משל עצמה כמובן ומה שמתאים לך לאו דווקא מתאים לה. הבחירה הקלאסית היא מתנה "זוגית", כלומר, זוג טבעות דומה, או תליוני שרשרת לאישה שישלימו אחד את השני. אבל מה קורה אם רוצים לצאת מאזור הנוחות ולהעניק מתנה מקורית?! 

  • שרשרת זהב עם תליוני מספר הילדים: בין אם יש לה ילד 1 או כמה ילדים, תמיד ניתן להוסיף עוד תליונים (כמספר הילדים) בבוא העת.
  • צמיד בצורת "אין-סוף" (אינפיניטי): כסמל לנצחיות של הקשר העמוק והמיוחד שבינכם.
  • טבעת עם חריטת תביעת האצבע שלך: זהו בעצם הדבר היחידי ששונה בכם ב 100%, אז למה בעצם שלא תישאו אותו אחד/ת על השניה ;)

 

לסיכום

יום הולדת יש רק פעם בשנה, בחירת מתנה לאחות היא בהחלט מלאכת מחשבת לא פשוטה.

מה שחשוב זה בעיקר לשמח את האחות ולגרום לה להרגיש מיוחדת ביום חגה, מזל טוב.

יוני 15, 2022
זהב קראט

כמה קראט יש בזהב ומה הכי כדאי לבחור?

בדרך כלל, כשאנשים הולכים לבחור תכשיטי זהב, הם מתלבטים בבחירת הצבעים של הזהב, האם מתאים להם זהב צהוב, זהב לבן או זהב אדום.

אך האם התלבטתם פעם במידת הקראט של הזהב?

K10, 14K, 18K  ו-24  Kכל אחד מאלה ישפיע מאוד על המראה, העמידות והתחושה של התכשיט. יש להם גם השפעה גדולה על מחיר התכשיט. אז מה אתם צריכים לדעת בכדי לבחור את התכשיט האידיאלי לכם?

 

מה זה בכלל קראט ולפי מה מודדים אותו?

קראט זוהי יחידת מידה המודדת את דרגת הטוהר של סגסוגת הזהב (וגם של פלטינה).
זהב טהור הוא זהב בדרגת 24 קראט (מקסימום). דהיינו, אם חצי הסגסוגת של תכשיט היא זהב וחצי ממנה מתכות אחרות, אזי מדובר בזהב שדרגת טוהרו היא 12 קראט.

המספרים 10, 14K, k18 k ו-24K הם סמנים של דרגת טוהר הזהב בתכשיט, הקראט. מכאן הקיצור "K".
זהב המסומן כ-24K - (רמת הקראט הגבוהה ביותר עבור זהב) הוא ברמת טוהר של 100%, זהב 18K- הוא ברמת טוהר של 75%, 14K- הוא ברמת טוהר של 58.3% ו-10K הוא ברמת טוהר של 41.7%.

כל תכשיט זהב מלבד זהב 24K, מעורבב עם מתכות אחרות, כגון נחושת, ניקל וכסף, בכדי ליצור סגסוגת. כל מתכת בסגסוגת המשמשת ליצירת התכשיט, מביאה מאפיינים משלה. כמו צבע, גובה, שבירות וגמישות. באופן כללי, מתכות שהן אינן זהב, הן פחות יקרות, קשות יותר וקלות משקל לאומת הזהב.

 

מה ההבדל בין זהב K10, 14K, 18K ו-24K?

הגוון של זהב 24K שהוא בדרגת הטוהר הגבוהה ביותר, הינו צהוב-כתום עשיר מאוד, כאשר מוסיפים מתכות אחרות, ניתן להשיג את הגוון הזהוב הרך יותר, האופייני לתכשיטי זהב צהוב, את גוון "הקרח" של הזהב הלבן , או הגוון החמים של הזהב האדום.


24 קראט זהב

הוא רך מאוד, גמיש וקל לרקיעה, כך שהוא מתכופף בקלות, נשרט מהר ו"מתעצב" מחדש. צבעו צהוב-כתום עשיר מאוד. זהב 24K אינו מתאים לשיבוץ אבני חן מפאת גמישותו.
זהב 24K לעולם לא ישמש בתכשיטים "יומ-יומיים", במיוחד לא בטבעות אירוסין ונישואין עקב אינטנסיביות השימוש בהן.


22 קראט זהב


קרוב מאוד לזהב טהור אך ללא החסרונות של זהב טהור. צבעו צהוב עז. הוא לא מתאים לשיבוץ אבני חן.
זהב 22K הוא הנפוץ יותר בייצור תכשיטים יוקרתיים, מכיל 91.7% זהב טהור כאשר הכמות הנותרת מורכבת ממתכות כמו כסף, אבץ או ניקל. המתכות הנוספות הופכות את המרקם של זהב 22K לקשה יותר ובכך עמיד יותר לייצור תכשיטים.


18 קראט זהב


הוא הנח ביותר לייצור תכשיטי זהב בגלל הגמישות היחסית. בעל גוון עשיר וחם של זהוב. נשרט בקלות מכיוון שהוא בדרגת טוהר של כ 75%.
זהב 18K יקר יותר מזהב 14K ו-10K מפני שהוא בעל דרגת טוהר גבוהה יותר. תכשיטים העשויים מזהב 18K לא יגרמו לגירויים בעור או לתגובות אלרגיות.


14 קראט זהב


הוא עמיד מאוד, הנפוץ ביותר בתעשיית ייצור תכשיטי זהב. בעל דרגה טובה של זהב טהור. באנשים בעלי רגישות גבוהה מאוד למתכות, ייתכנו מקרים של גירוי בעור.
זהב 14K משמש בכ-90% מכלל טבעות האירוסין והנישואין. הוא מציע מראה זהב קלאסי מבלי להיראות צהוב מדי כמו זהב 18K. מחירו נמוך יותר מזהב 18K20 K ו-24K.
אחד היתרונות העיקרים של זהב 14K הוא שהוא עמיד מאוד ובמחיר סביר. זוהי בחירה מצוינת ופרקטית עבור טבעות אירוסין ונישואין מכיוון שאלו תכשיטים בסיסיים הנענדים כל יום.
זהב 14K רגיש הרבה פחות לשפשופים ושריטות.


10 קראט זהב


קשה מאוד ועמיד. זול יותר מזהב בדרגות קראט אחרות. בעל גוון צהוב חיוור. מכיל 58.3% סגסוגת מתכות שונות ולכן נוטה לגרום לבעיות עור באנשים רגישים למתכות.
זהב 10K הוא צורת הזהב הפחות טהורה, פחות יקרה, ועם זאת עמידה ביותר. עם 41.7% טהרת הזהב שלו, זהו הזהב הכי לא טהור שקיים בשוק ועדיין ניתן לכנותו באופן חוקי "זהב".
בשל תכולת הזהב הנמוכה שלו, יש לו מראה צהוב חיוור שנראה בין זהב לבן לזהב צהוב.

 

איזה סוג זהב לבחור?

בחירת תכשיט זהב המתאים ביותר עבורכם, צריכה להתבסס על פירוט של גורמים שונים, כמו הטעם האסתטי, התקציב ורגישות העור למתכות.

לרוב, זהב 14K מציע שילוב אידיאלי של עומק צבע, עמידות ומחיר סביר. כל התכונות הללו הן הסיבה לכך שזהב 14K מהווה כ-90% ממכירות תכשיטי הזהב בעולם. זהב 14K נחשב לנח יותר עבור ייצור תכשיטי זהב ורוד וזהב לבן. הסיבה לכך היא אחוז הזהב הטהור 58.3% שכאשר מערבבים אותו עם נחושת, מתקבל צבע זהב ורדרד מקסים. כאשר מערבבים אותו עם כסף או עם ניקל, מתקבל זהב לבן.

גרסאות 18K של זהב ורוד וזהב לבן עשויות להכיל יותר מדי זהב צהוב ב-75% טוהר. זהב לבן 18K יצטרך ציפוי מחדש של רודיום כל כמה זמן, בכדי לשמור על המראה הלבן שלו. זהב ורוד 18K ישמור על הברק שלו כל החיים.

אם אתם באמת אוהבים גוון עשיר וזהוב, זהב 18K מספק את הגוון הרצוי, אך עם מעט פחות עמידות. רק זכרו שסוג זה של זהב רך למדי ועלול להישרט בקלות, עם בלאי עקבי יותר ככל שהפעילויות מאומצות יותר. הוא גם יקר יותר בהשוואה לזהב 14K, אבל היפואלרגני יותר.

אם אתם מעוניינים להתקרב לזהב טהור ככל האפשר, זהב 22K הוא הבחירה הטובה ביותר. זה יהיה יקר אבל גם יציע גוון צהוב עשיר מאוד שהוא הכי קרוב לזהב טהור. זכרו כי הוא אינו מיועד לשיבוץ אבנים גדולות מכיוון שהוא רך יותר ופחות עמיד, לכן גם פחות מגן על האבנים.

 

סיכום

מציאת התכשיט המושלם עבורכם, עשויה להיראות כעת כתהליך מורכב. אבל למרות שיש הרבה גורמים שצריך לקחת בחשבון עם בחירת הזהב שלכם, החשוב ביותר הוא שתאהבו לראות את התכשיט עליכם. כעת תוכלו לקבל החלטה יותר מושכלת. צוות חנות התכשיטים, בוודאי ישמח לתת מענה לכל שאלה שלכם.

יוני 07, 2022
מתנת יום הולדת לאבא - לאבא לך מגיע את כל האהבה בעולם

מתנת יום הולדת לאבא - לאבא לך מגיע את כל האהבה בעולם

"ורק בגללי הוא האבא שלי, כי הבטיח הוא לי, שהוא רק שלי"!

איזו מתנת יום הולדת אפשר להביא לאיש שהעניק לנו את החיים?!

לכבוד המאורע המשמח, אספנו בעבורכם כמה רעיונות שיעזרו בבחירת מתנת יום הולדת לאיש החשוב הזה, הידוע בכינויו "אבא".

 

מתנה לאבא בן 50

גיל 50 הוא גיל נפלא בחייו של גבר. הם נראים טוב, הם מרגישים טוב, השיער המאפיר קלות בשילוב הרוח הצעירה שבנפשם, הביטחון העצמי ושלוות הנפש. הם משקיעים בעצמם יותר ונהנים מהחיים.

שעון יד

- כמעט ואין גבר שלא אוהב לענוד שעון על ידו. שעון יכול להיות אלגנטי או ספורטיבי, עם צג דיגיטלי או עם צג אנלוגי. ההמלצה היא להיצמד לסגנון הקיים של מי שאנו מתכוונים לקנות בעבורו שעון, ככה נצמצם את האפשרות שהמתנה לא תמצא חן בעיניו.


צמיד חוליות

גברים בגיל 50 יעדיפו צמידים בעלי חוליות עבות. צמיד חוליות עבות מעניק לגבר נוכחות, ייצוגיות ואמירה. אלו צמידים שנראים נהדר עם כל בגד ואפילו בבגד ים.

 

חגורת עור


במידה ומדובר בגבר שחוגר חגורות בדרך כלל, הוא ידע להעריך חגורה טובה. חגורת עור קלאסית, עם אבזם נח שתסתדר מעל מכנסי ג'ינס או מעל מכנסי אלגנט.

 

מתנה לאבא בן 60

לגבר בן 60 בוודאי יש כבר הכל, אך עדיין ניתן להעניק לו מתנת יום הולדת שיעריך.

מתנת יום הולדת לגבר בגיל הזה, צריכה להתאים לאורח החיים שלו.

 

שרשרת חוליות (גורמט)


שרשרת עשויה חוליות עבות, לרוב מזהב. הסגנון הוא מעט מיושן, אך מרשים ואהוב על בני גיל 60. שרשרת "גורמט" היא סוג של אמירה, סמל סטטוס ליציבות ויציבות כלכלית.


כורסת טלוויזיה מפנקת

גברים בסביבות גיל 60 נמצא אותם הרבה מול הטלוויזיה או עסוקים בקריאת עיתון. כורסת טלוויזיה איכותית, תבטיח חיוך מאוזן לאוזן. ניתן למצוא היום כורסאות בעלות פונקציות מיוחדות כמו מסאג'ר (מעסה), כן, כורסאות שעושות מסאג'! שיעבירו לאביכם את הזמן בנעימים.


חופשה מפנקת בארץ / בחו"ל

תארו לכם את האושר שבלהתנתק קצת מהשגרה. תכננו ליקיר ליבכם חופשה מפנקת. זו יכולה להיות חופשה עם חבילת ספא כייפית או חופשה עם סיורים קולינריים. העיקר שתוסיף אושר על הקיים.

 

מתנה לאבא בן 70

גיל 70 המכובד! בגיל הזה, האושר האמיתי הוא האושר של הילדים, הנכדים והנינים. אז מה נוכל בכל זאת, להעניק לו כמתנת יום הולדת?

אלבום תמונות דיגיטלי

תוכלו להזמין אונליין ואפילו לעצב אותו בעצמכם, אלבום תמונות דיגיטלי עם הקדשה יפה, מלא בתמונות שלכם, של הנכדים והנינים.


טיול שורשים

במידה ואביכם אדם בריא, תוכלו לסגור לו מתנת יום הולדת מרגשת ומושקעת במיוחד. חופשה בעיר הולדתו הכוללת סיור בשכונת ילדותו, טיול שורשים נוסטלגי שבו תוכלו גם אתם להתחבר למקורות. ניתן ליצור קשר עם סוכן נסיעות, שיתכנן את הטיול עבורכם.


כורסא אורטופדית חשמלית

כורסא המיועדת לבני הגיל הבוגר ואפילו לאנשים בעלי מוגבלות תנועה. הכורסא מתרוממת ממצב ישיבה לקימה ויורדת למצב ישיבה או שכיבה ממצב עמידה. הכורסא מקלה על האדם המשתמש בה ונותנת לו עצמאות מסויימת במידה והוא זקוק לסיוע בישיבה וקימה. מדובר בכורסא הנשלטת באמצעות שלט.

 

לסיכום

יום הולדת זו הזדמנות מצוינת להראות לאבות שלנו, כמה אנחנו אוהבים ומעריכים אותם.

מתנת יום הולדת לאב היקר, היא משימה אפשרית בהחלט.

העיקר הבריאות.

יוני 01, 2022
מתנה לבת מצווה

המלצות למתנה מדהימה לבת המצווה - היא תזכור את גיל 12 לנצח

בת המצווה... הרגע המיוחד של כל נערה בת 12.
יום ההולדת החשוב ביותר לכל בת, היום בו הן הופכות לנשים קטנות - ילדות גדולות.
רק בנות 12 וכבר יכולות לגלות אחריות, לתת דוגמא לקטנים ולהפעיל שיקול דעת.

מעבר לאירוע, לקליפ, לטיסה לחו"ל ולכל המשתמע מחגיגות בת מצווה,
דווקא מתנה אישית, היא בעלת הכח לרגש ולומר להן כמה הן חשובות לנו.
מתנה יוקרתית, ערכית או בעלת משמעות רגשית לציון תאריך כה חשוב בחייהן ובחיינו.

אז מה נוכל להעניק ליקרה לנו כל כך שחוגגת את יום ההולדת החשוב ביותר בחייה?
איזו מתנה מביאים לבת מצווה? מה קונים לבת 12?

הכנו לכם רשימת מתנות מקוריות לבת מצווה, מתנות בעלות ערך סנטימנטלי שיזכירו לה כמה אתם אוהבים ומעריכים אותה, תמיד ובכל מקום שבו היא תהיה.

 

1. תכשיטים בעיצוב אישי

תכשיט בעיצוב אישי הוא הרבה יותר מ"רק תכשיט יפה". תכשיט מסמל את האהבה שבין הנותן - למקבל התכשיט, אהבה שאינה תלויה בזמן וערכה רק עולה, ממש כמו התכשיט עצמו.

תכשיט בעיצוב אישי כמתנה לבת-מצווה, חשוב שיתאים לאופיה של המיועדת. כדאי לשלב מוטיבים אישיים, כמו תאריך יום הולדת, אבן בצבע האהוב או חריטת הקדשה.
בעיצוב אישי, תוכלו לתת מגע משלכם לתכשיט, כך שיהיה גם יקר ערך וגם בעל משמעות. מגוון האפשרויות העומדות לפניכם אינו מוגבל, תכשיט מכל סוג ומכל חומר גלם.
תכשיטי זהב בעיצוב אישי, למשל, יש להזמין מראש במרווח זמן סביר מיום הארוע. תכשיטים בעיצוב אישי מיוצרים לרוב בעבודת יד, מחומרי גלם איכותיים מאוד ומכל הנשמה של היוצר.


2. תליונים


תליון לשרשרת, תכשיט שנמצא קרוב ללב. האפשרויות אינן נגמרות בכל הנוגע לעיצוב וסגנון בתליונים. תליון לשרשרת לאישה, מתנה בעלת משמעות רבה לבת המצווה. למשל, תליון בצורת מצפן – כסמל למציאת הדרך חזרה הביתה מכל מקום. תליון בצורת לב עם הקדשה – כדי שתמיד תזכור כמה היא נאהבת. תליון עם סממנים דתיים – שישמור ויגן עליה בכל רגע ורגע.
טרנדים נפוצים נוספים בתליונים, עם נגיעה אישית, הם תליוני שמות בשפת האם או בכל שפה שתבחרו. יצירת תליון זהב חרוט בטביעת האצבע האישית שלכם או של בת המצווה.
אין ספק שמתנת בת מצווה כזאת, תזכה להערכה רבה ותעלה חיוך על פניה.


3. עגילים


עגילים הם אביזר אופנתי, חלק בלתי נפרד מהמראה של כמעט כל בת.
עגולים, מוארכים, צמודים, משובצים או בצורות מיוחדות. הם תמיד מוסיפים למראה הכללי ומעניקים מיקוד מבט לפניה של מי שעונדת אותם.
עגילי זהב כמתנה מקורית לבת מצווה, מתנה בעלת ערך שתישאר רלוונטית למשך כל חייה. במגוון הקיים כיום בחנויות, אין ספק שתמצאו את זוג העגילים הנאים ביותר בעבור יקירת ליבכם.
חשוב להתאים את העגילים לצורת הפנים. בעלות פנים עגולות עדיף שיענדו עגילים צמודים לאוזן, בצורת טיפה או שפיץ ובגוון בהיר. לבעלות פנים מרובעות, עדיף לענוד עגילים עגולים או זוויתיים, על מנת לרכך את זוויות הפנים, רצוי שעגילי הזהב לא יהיו עמוסי פרטים, משובצים או גדולים. בעלות צורת פנים משולשת, כדאי שתענוד עגילים תלויים או עגילי חישוק, אלו יחמיאו לתווי הפנים.


4. צמידים


צמיד הוא מתנה מושלמת לכלת בת מצווה, מאז מצרים העתיקה הצמיד היה ונותר תכשיט מבוקש ובעל משמעות, נהוג היה לעטר את הצמיד בסמלים בעלי אנרגיות או בסמלים המעידים על מעמדו של העונד. דוגמא לצמיד בעל משמעות, הוא צמיד "צ'ארם" - צמיד חוליות מעוטר תליונים קטנים, המסמלים דברים עיקריים בחיי העונד, סמל המזל, אבן הלידה, סמל מקצוע, אותיות וכו'.
צמידי זהב קשיחים עם חריטת כיתוב (למשל, הקדשה), הם בעלי דגש ונוכחות. צמידי טניס משובצים אבנים טובות, למשל, מקנים לעונדת מראה יוקרתי ואלגנטי.


5. סידור מהודר 


ספר הסידור, המכונה "ספר החיים של היהדות", מאגד בתוכו את כל התפילות שמתפלל יהודי בשבתות ובימי חול ואת החשובות שבתפילות החגים. המשמעות הערכית שיש לספר זה היא רבה. מתנה נהדרת שתלווה את בת המצווה לעדי עד. ניתן לרכוש ספר סידור מהודר ומעוטר, בכריכת עור צבעונית ואפילו בכריכת בד עם פרינטים מגניבים המתאימים לנערה מתבגרת.
מתנת בת מצווה מכובדת שכזאת, מסמלת בדיוק את המעבר בין ילדות לבגרות. על פי ההלכה, מגיל 12, כל בת יהודייה מחויבת בקיום מצוות.


6. שעון יוקרתי


שעון הוא מתנה פרקטית ויעילה, ניתן לענוד אותו כל יום או מדי פעם, כפריט סנטימנטלי או כפריט אופנתי. עבור אנשים מסוימים, הענקת שעון מביעה סמל לזמן היקר שהם מבלים יחד ולכן, בכל פעם שמקבלת המתנה תביט בשעון, הוא יזכיר לה את הזמן היקר בבילוי עם האנשים שאוהבים אותה.
ניתן בקלות להתאים שעון לכל סגנון, המגוון כה רחב כך שבהחלט תמצאו לבת המצווה את השעון שתאהב. שעונים בעלי רצועות עור צבעוניות, רצועות סיליקון מגניבות, רצועות סטיינלס סטיל או מתכות יקרות אחרות. בעלי צג אנלוגי או דיגיטלי, משובצים אבני חן או מעוטרים ב"נצנצים". ספורטיביים או אלגנטים ואפילו שעונים חכמים, כאלה שמתחברים לטלפון הנייד (כאילו שהן לא מספיק בטלפונים).


7. טבעות


הטבעת היא התכשיט המבוקש ביותר בקרב נשים, היא מסמלת את ארועי החיים המשמעותיים ביותר בחייה של אשה, אירוסין ונישואין. על כן, קבלת טבעת כמתנה, תעניק תחושה בוגרת ובטוחה.
הטבעת מוסיפה חן ויוקרה ליד, נמצאת תמיד בטווח הראייה של העונד/ת ומשפיעה על מצב הרוח לטובה (במידה ויש לה ערך סנטימנטלי משמח). יחד עם זאת, הטבעת היא תכשיט די עדין. טבעת זהב כמתנת בת מצווה, משובצת אבני חן או חלקה, בהחלט תשמח את הבת ותהיה תמיד לנגד עיניה, להזכיר לה כמה היא מוערכת ונחשבת. ניתן לבקש חריטה אישית בפנים הטבעת או בחלקה החיצוני.


8. כתר


כן, כתר, כמו של נסיכה. תכשיט לראש העשוי בין היתר ממתכת, לרוב משובץ באבני חן. ניתן לבצע הזמנה מיוחדת של כתר העשוי מזהב או מכסף.
מתנה שאין לה תחרות, מתנה סופר מקורית לבת מצווה, כזאת שתשאיר את כולם עם לסת פעורה.
ובנימה אישית, המלצה למתנת בת מצווה מרגשת עם ערך סנטימנטלי גבוה, ניתן להזמין כתר מוזהב או כסוף, משובץ אבני חן, שיוענק במעמד בת המצווה וישומש בבוא העת כעיטור לראשה של הבת ביום חופתה. וכל מילה נוספת מיותרת.

 

סיכום

לסיכום, על מנת לבחור מתנות איכותיות לבנות ה-12 שלכם, יש לחשוב בכובד ראש, הן נמצאות בתפר שבין ילדות לבגרות ומחובתינו להעניק להן גם ערך מוסף, מעבר לחומריות. לכן, יש להעמיק בבחירת המתנה לבת-המצווה. מתנה יוקרתית איננה בהכרח רק לשם "הרושם". אפשר בהחלט לנפוח גם נשמה וערכים בתכשיט, כפי שהזכרנו מעלה. שיהיה במזל טוב ובהצלחה בבחירת המתנה המושלמת.

 

מאי 19, 2022
המלצות למתנה לחברה הכי טובה! רעיונות למתנה בלתי נשכחת

המלצות למתנה לחברה הכי טובה! רעיונות למתנה בלתי נשכחת

יש שיגידו כי חברות היא ערך עליון, ויש לשמר אותה בכל מחיר, ולכן מה הפלא שרגע לפני יום ההולדת או כל אירוע מקונן של החברה הכי טובה שלכם אתם נלחצים מן המחשבה מה תקנו לה במתנה השנה? בהתאם להגדרה המילונית, מתנה היא דבר מה שניתן מרצון חופשי, בלי ציפייה לתמורה. אבל הסיבה העיקרית שלפיה בני אדם מעניקים מתנות לחברה שלהם היא מכיוון שהם מאמינים שבפעולה זאת יהיה באפשרותם ליצור מערכת יחסים טובה עם החברה שלהם, שלא קשורה בכלל לפן הרומנטי. ברמה הכללית, נתינת מתנה לחברה הכי טובה מהווה חלק אינטגרלי מן האינטראקציה האנושית, וניתן להגיד בפה מלא, כי הפעולה של נתינה ושל קבלת מתנה מחברה טובה עשויה לסייע לכם לייצר קשר רגשי יותר חזק עם החברה שלכם, שאתם מייחלים להעמיק את היחסים אתה וכי באמת אכפת לכם ממנה.

 

תליון מהמם יוכיח לה כמה שאת אוהבת אותה

בהחלט אפשר לומר, כי אחת מן הסיבות שבעקבותיה אתם נותנים מתנה לחברה נובעת משום שמדובר אודות גרסה מסוימת של שפת אהבה, כאות להבעה של רגשי החיבה שלכם אליה. לא כל בני האדם נולדו עם יכולת ביטוי מעולה ולא תמיד קל להביע את האהבה שלכם במלים, בדיוק למקום הזה נכנסת נתינת מתנה לחברה. מתנה שנבחרת מתוך היבט של התחשבות עשויה להיות בעלת השפעה ניכ

רת של המון מלים מעוצבות למשעי. היא עשויה להראות לחברה שלכם שהנכם מעניקים לה מתנה מתוך הערכה כנה אליה ולקשר המיוחד שאתם חולקים, ולא משנה עם הקשר הינו אפלטוני או שהינו מבוסס על רומנטיקה.

על מנת לעזור לכם קצת, כדאי שתיתנו מתנה לחברה הטובה שלכם בדמות של תליונים. יש בכוחם להוסיף הנאה ושיק אפילו למי שתלבש חולצת טי שירט עם ג'ינס. תליונים עם אבני חן, כסף סטרלינג, זהב או חרוזים ייראו נהדר בלי כל נוכחות פורמלית. תליונים אופנתיים ייקחו את המראה של החברה שלכם להיות בלתי נשכחים.

 

עגילים יגרמו לה להרגיש מיוחדת

לא משנה למה בדיוק אתם מתעתדים להעניק מתנה לחברה הכי טובה, בין אם זה לרגל מעבר מגורים במדינה מעבר לים, לשם התחלת לימודים באוניברסיטה, בשל יציאה לגמלאות, או בגלל אירוע ייחודי כמו למשל – יום הולדת או יום נישואין, מה שבטוח שהיא מהווה דרך מצוינת להראות אכפתיות. מענק של מתנה אישית לחברה הכי טובה שלכם תהפוך בהכרח את מערכת היחסים שבינכם להרבה יותר חזקה. כמו כן, בעצם מתן המתנה לחברה הכי טובה שלכם אתם מעניקים לה משהו שהיא תמיד תזכור אתכם, ובאופן החיובי של המלה, כמובן. בנוסף לכך, החברה שלכם תעריך את העובדה כי לקחתם את הזמן על מנת ליצור או למצוא מתנה מקורית וייחודית, שמתאימה כמו כפפה ליד רק בשבילה.

אנחנו מבינים ללבכם, המבחר הוא עצום, וזה ממש לא קל למצוא את המתנה המושלמת לחברה הכי טובה שלכם, וכדי להקל עליכם נציע לכם לקנות מתנה של עגילים. להעניק מתנה של עגילים לחברה הכי טובה משמע שאף פעם לא ישתנו הדברים, שהכול תמיד יישאר אותו הדבר, ושלזמן שעובר לא יהיה כל משמעות עבורכם, משום שעגילים הם למעשה הדבר הכי קרוב למתנת אלמוות שניתן למצוא. מתנה של עגילים לחברה הכי טובה פירושה סוג של מחווה שנרקמת בה משמעות לעולמי עד, מה שישמור על הקסם ועל מקום של כבוד ככל ששניכם תתבגרו. כמו כן, מתנה של עגילים מתפרשת הנתינה של דבר מה בלתי משתנה, משהו נצחי ויפהפה, בדיוק כמו התחושה שלכם, שלנצח יישאר בלי כל שינוי.

 

תכשיט בעיצוב אישי - מתנה מקורית ובלתי נשכחת

אין כל ספק, כי הענקת מתנת יום הולדת לחברה נועדה להביע את ההערכה העמוקה שלכם כלפיה, כלפי החברה שאתם מעריכים מאוד ושאכפת לכם באמת ממנה. אתם יכולים להעניק מתנה ליום הולדת לחברה רק בגלל שאתם מאוד אוהבים אותה, בגלל שיש לה משמעות ניכרת בחיים שלכם, בשל העובדה שהיא חלק חשוב בחיים שלכם, משום שקשה לכם לדמיין את החיים שלכם בלי הנוכחות שלה, וכיוצא בזאת. בעצם, נתינת מתנת יום הולדת לחברה נועדה לסמל את כך שהיא נגעה בחיים שלכם בדרך כזאת או אחרת, שאתם מעריכים את הנוכחות, המאמצים וההדרכה שהיא משקיעה בכם.

אנו משוכנעים שממש קשה לכם למצוא מתנה ליום הולדת לחברה הטובה שלכם, בעיקר בשל העובדה שרשת האינטרנט פשוט מפוצצת בהיצע, ו"מרוב עצים לא רואים את היער". אבל הסירו כל דאגה מעל ללב שלכם, מכיוון שלכל בעיה ניתן למצוא פתרון כיום, ואחד מהפתרונות הללו הוא מתנה בדמות של תכשיטים בעיצוב אישי. תכשיטים שכאלו לעולם ועד יהיו עשירים במשמעויות, כמו גם במטאפורות. בחירת תכשיטים בעיצוב אישי לשם נתינה של מתנת יום הולדת לחברה הטובה יש ביכולתה להעביר מסרים של כדוגמת – חיוביות, נאמנות, איחולים טובים, תשוקה, תקווה, השראה, חוכמה, או לחלופין אהבה ללא כל תנאי, וכיוצא בזה.

 

האם מתנה מקורית לחברה הכי טובה יכולה להעביר את המסר שאכפת לכם ממנה?

לא קיים כל עוררין על כך, כי הענקה של מתנה מקורית לחברה הכי טובה  יכולה להעביר את המסר שבאמת אכפת לכם ממנה, זאת גם דרך מצוינת להראות לה שאתם מסוג של הבריות ששמים לב לצרכים של היקרים ללבם. באם ראיתם כי הידיים של החברה הכי טובה שלכם נטולות תכשיטים, מסיבה כזאת או אחרת, מתנה שכזאת יכולה לשמח אותה ולהוכיח לה שחשבתם קצת מחוץ לקופסה לפני שבחרתם עבורה את המתנה, ולא פעלתם באופן אוטומט. באמצעות בחירת המתנה המקורית לחברה הכי טובה שלכם תפגינו כלפיה את רגשי האהבה שלכם, ותגרמו לה, על הדרך, להרגיש שמקשיבים לה, שרואים אותה, שאוהבים ושמעריכים אותה. ברגע שמקבלים את "תחושת האישור" ממקבלת ההמתנה מתעוררים רגשות האושר החיוביים, ונעשה הגיבוש של הקשר שבינכם.

אנו ממש יודעים שזה לא פשוט כיום למצוא מתנה מקורית לחברה הכי טובה  שתהיה מושלמת, כפי שאתם בוודאי רוצים, לכן ניתן לכם כעת רעיון מבריק – מה דעתכם על צמידים? להעניק מתנה של צמיד לאישה משמע להעניק מתנה שתעזור לחברה הכי טובה שלכם להרגיש נחשקת, חיננית וחשובה. הצמידים יעוררו את הזהות שלה, וישמחו אותה בכל פעם מחדש כאשר היא תענוד אותם.

 

האם מארז מתנה לחברה יכול להשפיע על שינוי לטובה?

והגענו כבר לישורת האחרונה של המאמר, איך עובר הזמן מהר כשנהנים, נכון? ובכן, אולי עוד לא הבנתם, אך להעניק מתנה לחברה עשוי להשפיע בצורה מסוימת על התנהגותה לטובה, מתוך ההבנה עד כמה שהיא מוערכת ואהובה על ידי הסביבה הקרובה שלה. ומה יותר נכון מאשר לתת מארז מתנה לחברה בדמות של שוקולדים? עם יד על הלב, אי אפשר אפילו להסביר את הרגשות העמוקים שיש לאנשים עם שוקולדים. מתנה שכזאת בהחלט תדהים את החברה שלכם, ולחיזוק רגשי האהבה שלכם כלפיה, אתם יכולים להכניס למארז הזה שוקולדים בצורת לבבות.

יש בני אדם אשר מאמינים כי שוקולדים לא בריאים, ולהם אנו אומרים היום – תחשבו שוב, כי ההפך הוא הנכון, שוקולדים מקדמים בהחלט בריאות פיסית וכן נפשית כאחד. בעצם, מבחינה מדעית או רפואי יש הוכחות כי שוקולדים מהווים מקור נפלא לנוכחות של פלבונואידים, שהינם סוג של נוגדי חמצון אשר קשורים לשמירה של הפחתת קרישי דם ורמות תקינות של לחץ הדם.

מאי 18, 2022
5 רעיונות למתנות יום נישואין לאישה

5 רעיונות למתנות יום נישואין לאישה - המדריך למתנה המושלמת

היום שבו מיסדתם את הקשר ביניכם בטקס מרגש והחלטתם שאתה והיא זה לעולם מתקרב ובא, ואתם כנראה חושבים על מתנה או הפתעה שתזכיר ליקירתכם כמה היא אהובה וחשובה לכם. האפשרויות שעומדות לפניכם רבות ומגוונות, ואם אתם מתלבטים או בכלל לא יודעים איפה להתחיל, ריכזנו עבורכם 5 רעיונות למתנה יום נישואין לאישה שאיתכם. בואו נתחיל

איך לבחור מתנת יום נישואין לאישה?

רגע לפני שאנחנו קופצים לרעיונות למתנה יום נישואין, ננסה להבין קודם איך לבחור אחת כזאת בכלל. בבחירת מתנה יש להתחשב קודם בצורך של האישה, כלומר האם אתם יודעים על משהו שהיא רוצה לקנות כבר זמן רב? משהו שהיא חולמת עליו תקופה? אם כן, זוהי הזדמנות פז להפתיע אותה ולקנות לה את מה שהיא מחכה לו. כנראה שאתם מכירים אותה טוב במיוחד, ולכן אתם יודעים האם זהו זמן טוב דווקא לחוויה זוגיות משותפת יחדיו, שבה תוכלו ליהנות יחד ולצבור חוויות. בכל סוג מתנה שתבחרו, חשוב שתהיו יצירתיים ואף מקוריים, כדי להפוך את כל היום הזה למיוחד ומרגש אף עוד יותר.

רעיונות למתנת יום נישואין

אז מה תוכלו להעניק לאהובתכם ביום הנישואין?

תכשיט מרהיב

נתחיל במתנה שכמעט כל אישה תשמח לקבל, בכל אירוע ובכל שלב: תכשיט. נשים רבות אוהבות להתקשט בתכשיטים בסגנונות שונים, ולכן מדובר במתנה מושלמת גם ליום הנישואין ואפילו מתנה לאמא ליום ההולדת למשל. אין ספק שמדובר במתנה מרשימה ומרהיבה, והאפשרויות כאן רבות ומגוונות. אתם יכולים ללכת על סט תכשיטים, הכולל שרשרת זהב לאישה, צמיד ועגילים, או על תכשיט בודד ומהמם כמו טבעת זהב, ואפילו רק תליון לשרשרת זהב או לצמיד, כמו למשל תליון מגן דוד, תליון חמסה, תליון זהב ועוד ועוד. חלק אוהבות את התכשיטים שלהן מנצנצים ומשובצים באבנים, ואחרות מעדיפות את הסגנון הנקי והפשוט יותר. ולכן, אל תשכחו לנסות לקלוע לטעם האישי של האישה לפי התבוננות בקולקציית התכשיטים שלה, להתייעץ עם חברה או אחות בנוגע לבחירה ואפילו ללכת איתה לבחור (במידה שאתם רוצים לוותר על אפקט ההפתעה).

יום ספא מפנק

דרך מצוינת להתנתק רגע מחיי היומיום העמוסים והלחוצים ולהתמקד בזוגיות ובקשר ביניכם היא ללכת ליום ספא מרגיע ומפנק. התחילו את היום בארוחת בוקר עשירה וטובה, המשיכו אותו במסאז' זוגי משחרר ונעים ובקרו במתקני הספא המוצעים לכם במתחם – סאונה, ג'קוזי, בריכה, חמאם וכדומה. אל תהססו להביא גם איזה בקבוק יין טוב ונשנוש קל כדי להוסיף לאווירה. אז מלבד יום ספא במתחם או במלון, אין לשכוח שאפשר לארגן גם יום כזה בבית הפרטי שלכם מאפס. זה יכול לכלול הכנת ארוחת בוקר למיטה, מסאז' מרגיע ומושקע לבת הזוג, קצת נרות אווירה, מקטורת וניחוחות טובים, וכמובן מילוי האמבטיה במים עם מלחים ושמנים ארומטיים אם יש לכם אחת כזאת בבית. בין לבין תפנקו את עצמכם עם יין, גבינות ופירות טריים וטובים כמו ענבים ואבטיח, וכן פיצוחים ואגוזים.

סדנה מהנה

נעבור לחוויה זוגית מסוג אחר. יש היום מגוון סדנאות זוגיות שיכולות להעביר לכם את היום המיוחד והמרגש שלכם בכיף, לחזק את הקשר הזוגי, לשבור שגרה וליהנות מהביחד, וכמובן בסוף לצאת עם תוצר מעניין או ידע שימושי. אז בתחום האוכל והקולינריה תוכלו להשתתף בסדנת בשרים, סדנת בישול, ואם בא לכם על אפייה ומתוקים אז יש גם סדנת זילוף ואפייה. באותה נשימה נזכיר גם את סדנאות הקוקטיילים, היין והבירה שתוכלו לטעום בהם דברים טובים אך גם לדעת עוד קצת על הנושא. אם יצירה מעניינת אתכם יותר, עומדות לפניכם שלל אפשרויות: נגרות, יצירה בחמר, קרמיקה, ציור ועוד. מדובר באטרקציה נחמדה וקלילה, שתוכל להיות חלק מיום כיף, ומי יודע, אולי גם להכיר לכם תחביב חדש.

ארוחה טובה

אין ספק שאחד הבילויים האהובים על זוגות רבים הוא אוכל טוב. לפעמים דייט לילי רומנטי במסעדה טובה ואיכותית יכול לסגור לנו את היום המושלם יחד. אז אם החלטתם שאתם הולכים על מסעדה, כדאי שתבחרו אחת כזאת שמתאימה לאירוח רומנטי ובמיקום המושלם, למשל עם נוף לים. כמובן שבבחירת המסעדה יש להתחשב גם בתפריט שהיא מציעה – חלבי, בשרי, אסייתי וכו'. מצד שני, אל תשכחו שאתם יכולים להכין ארוחה מצוינת גם בבית: אם אתם אוהבים לבלות במטבח, הכינו את המנה האהובה על בת הזוג שלכם והפתיעו אותה בערב רומנטי ואינטימי בבית הפרטי שלכם. אבל אם אתם לא בדיוק באינטראקציה טובה עם הסירים והמחבתות, גם שף פרטי שיבשל לכם בבית היא אופציה מצוינת ומרשימה במיוחד.

הופעה בלתי נשכחת

הזמר האהוב על האישה עומד להופיע בקרוב? יש מופע סטנד-אפ שיגרום לבטן שלכם לכאוב מרוב צחוק? זה הזמן לקנות כרטיס זוגי ולצאת לערב מהנה בחיק אהובתכם במיוחד ליום הנישואין. מדובר בבילוי זוגי שהיא תוכל לזכור לעוד זמן רב, במיוחד כשמדובר בהופעה מיוחדת או כזאת בעלת קונספט ייחודי. אז היכנסו ובדקו אילו הופעות או מופעים מעניינים יש בקרוב: זה יכול להיות פסטיבל, הצגת תיאטרון, קונצרט וכל דבר אחר שתאהבו ותיהנו בו יחד.

לסיכום

יום הנישואין שלכם הוא הזדמנות מצוינת להפתיע את בת הזוג במתנה נפלאה שתישאר איתה עוד שנים רבות או בחוויה זוגית כיפית שתיצור לכם חוויות משותפות. בהצלחה ויום נישואין שמח!

אפריל 28, 2022
7 רעיונות למתנה ליולדת

7 רעיונות למתנה ליולדת - היא תזכור יותר את המתנה מאשר את הלידה

תשעה חודשים ארוכים הגיעו לשיאם, הלידה המיוחלת והמרגשת עברה בשלום והאם הטרייה חובקת תינוק מתוק או תינוקת מתוקה במיוחד. אין ספק שאת המתנה הגדולה היא כבר קיבלה, אבל אפשר לפנק אותה בהחלט במתנה לידה יפה ושימושית. אז בין שאתם הבעל, האבא או האמא, האח, האחות, או אחת מהחברות ומחפשים כעת מתנה כזאת – הגעתם למקום הנכון.

מה חשוב לדעת לפני שקונים מתנה ליולדת?

כדי לבחור מתנה שימושית ויפה במיוחד ליולדת נסו להבין קודם מהו הצורך שלה. יש נשים שישמחו למשהו מתוק ומפנק לבית החולים כמו מארז שוקולדים טוב, ואחרות יעדיפו דווקא שיפנקו אותן בארוחת בוקר עשירה. חלק יעדיפו שרשרת זהב ייחודית לאישה וחלק מהיולדות יעדיפו מתנה יצירתית וקטנה ושתשאיר בליבן מזכרת יפה מהיום המרגש והמיוחד הזה. אבל אם אתם עדיין מבולבלים וצריכים קצת רעיונות, הינה כמה מתנות שיכולות לשמח כמעט כל אחת.

אז מה תוכלו לקנות ליולדת הטרייה?

פרחים ושוקולד

אחת המתנות הקלאסיות שיכולה להתאים כמעט לכל אירוע מרגש ומשמח – פרחים ושוקולד. זר ריחני מלא פרחים צבעוניים וססגוניים יכול לשמח כל יולדת המתאוששת עתה מלידה, שתשמח גם להיכנס איתו הביתה ולהניח אותו לעטר את השולחן במטבח. לצד זר הפרחים אפשר להוסיף בונבוניירה או מארז שוקולד טעים, מתוק ומלא בכל טוב. אפשר לקחת את המתנה לשלב הבא וליצור או לקנות עבורה זר פרלינים או פשוט זר מתוק, שגם נראה יפה אך גם עושה כיף בפה.

תכשיט

נמשיך במתנה מרגשת שתתאים במיוחד אם מדובר בבעלה של היולדת או המשפחה הקרובה. מי שאוהבת לענוד תכשיטים תשמח להתקשט בתכשיט חדש אחרי היום המאושר והמרגש בחייה. תוכלו ללכת על סט תכשיטים, אבל כמובן שגם פריט אחד איכותי ויפה יכול להיות לא פחות ממתנה מדהימה. כדאי ללכת על תכשיט אופנתי וטרנדי שיקלע לטעמה של האישה, כמו שרשרת זהב עדינה עם תליון זהב מיוחד, צמיד זהב, עגילי יהלום משובצים צמודים לאוזן או אפילו טבעת זהב. כיום אפשר לבצע הזמנה של תכשיטים בעיצוב אישי הכוללים אפשרות לחריטה. תוכלו לבקש לחרוט את שם התינוק/ת או את תאריך הלידה למשל, וכך להעניק לאם הטרייה מזכרת מרגשת שתישאר איתה עוד שנים.

פיג'מה מפנקת

התקופה שלאחר הלידה כוללת ימים רבים של שהות האם בבית עם התינוק/ת שזה עתה הצטרף למשפחה. אז כדי להעניק ליולדת מתנה שתשמש אותה במיוחד למשך תקופה, כדאי בהחלט לשקול להעניק לה במתנה פיג'מה נעימה ומפנקת. בקניית הפיג'מה כדאי להתחשב בעונה בשנה ובטעם האישי של האישה. היום אפשר למצוא אפילו סט פיג'מה תואם לאימא ולתינוק/ת ואפילו גם לאבא. זוהי מתנה מקורית למדי שיכולה לשמח את היולדת ואף לייצר לה ולקטנטן כמה תמונות יפות בפיג'מה תואמת למזכרת.

מארז טיפוח

ואם כבר מדברים על פינוק, מדברים על מארז טיפוח. מארז טיפוח מאובזר ליולדת יכול להיות פרקטי ולשמש אותה בכל מצב – בין שהיא נדרשת להישאר לעוד כמה ימים בבית החולים ובין שהיא כבר משתחררת הביתה. אפשר למצוא כיום מגוון מארזי טיפוח, אך אפשר גם לבנות אחד כזה מאפס בהתאם לצורכי האישה. אז במארז כזה אפשר לכלול למשל שמפו ומרכך, תחליב רחצה, קרמים ריחניים וטובים לגוף, לכפות הידיים והרגליים, ואף לכלול בפנים גם מגבת קטנה, ספוגית לגוף, מסרק לשיער ועוד ועוד. אפשרות נוספת שכדאי להכיר היא ערכת פדיקור מניקור שיכולה אף היא להיות שימושית.

גיפט קארד

אם אתם רוצים להפתיע את היולדת במתנה נחמדה ולא בטוחים מה היא צריכה בדיוק, הדרך הבטוחה ביותר עבורכם היא להעניק לה גיפט קארד. אפשר לטעון גיפט קארד שיוכל לשמש אותה במגוון חנויות או מסעדות ובתי קפה, שתוכל לצאת אליהם לאחר שתתאושש מהלידה. כך אתם יכולים להיות בטוחים למעשה שהמתנה שלכם מאפשרת לאישה לקנות מה שהיא בהחלט צריכה עבורה ועבור הוולד.

המתנה שהיא גם חוויה

ממתנות שאפשר לקנות לאישה שזה עתה ילדה נעבור למתנות שהן למעשה חוויה כיפית וייחודית.

יום ספא

כדי לעזור לאם הטרייה להתאושש לאחר החוויה האינטנסיבית שהיא עברה, אפשר להפתיע אותה ביום ספא ארוך, מרגיע ומפנק ביותר. ביום כזה תוכלו ללכת למתחם ספא הכולל ארוחת בוקר עשירה וטובה, מסאז' מרגיע ומשחרר וכן בילוי בשלל מתקני הספא כמו סאונה רטובה/יבשה, ג'קוזי ובריכת שחייה. כמובן שאם תרצו לקחת את ההפתעה שלב אחד קדימה, תוכלו אפילו לדאוג לאם לשמרטף ליום הזה, כך שהיא תוכל לבלות ולהירגע ללא כל דאגה.

הופעה או הצגה

בין האכלה ומשחק לבין החלפת חיתול לקטנטן, תוכלו להפתיע את האם בהופעה או הצגה שיסייעו לה לקחת פסק זמן ולחזור בכוחות מחודשים. אז אחרי שתבחרו הופעה, הצגה או כל בילוי אחר שלדעתם האישה הייתה רוצה לצאת אליו, תוכלו להפוך את המתנה למפתיעה עוד יותר ולהשאיר את הכרטיסים על השולחן במטבח או לשלוח לה אותם בהודעה. הפתעה נעימה בהחלט.

לסיכום

אנו מקווים שהמאמר הזה עזר לכם לבחור את המתנה היצירתית, הפרקטית ולמעשה המושלמת ביותר עבור היולדת הטרייה. בהצלחה ומזל טוב!

אפריל 25, 2022
יהלומים ירוקים

איך בוחרים צבע יהלום? המדריך המלא שיהפוך אתכם למומחים

תכשיטי יהלומים נחשבים לתכשיטים יפים, מרשימים ויוקרתיים, ורבים מאיתנו בוחרים להתקשט בהם או להעניק אותם במתנה ליקירינו. כשרוצים לקנות תכשיטי יהלומים, בין שמדובר במתנה ובין שלא, חשוב לבצע קנייה שתתחשב בכל הפרמטרים החשובים בבחירת יהלום. אחד מהפרמטרים הללו הוא צבע היהלום. אנשים רבים לא מודעים להיבט הזה ביהלום, וכמה הוא עשוי להשפיע על ערכו ומחירו של היהלום. על כן, בעמוד הזה נעשה קצת סדר ונסביר מה צריך לדעת בנושא.

מהו צבע יהלום ולמה חשוב לשים לב אליו?

יהלום הוא מינרל קשה שנוצר ומתגבש במשך מיליוני שנים במעמקי האדמה, על ידי תהליכים מתמשכים, שחלקם משפיעים עליו בכל ההיבטים וכן על תצורתו הסופית. תנאי הסביבה השונים ותהליכים נוספים משפיעים גם על הצבע של היהלום. ועל כן, נוכל למצוא יהלומים בצבעים רבים ובגוונים שונים, החל ביהלומים שקופים וצלולים, דרך גוונים צהובים ועד ליהלומים צבעוניים.

חשוב לשים לב צבע היהלום משום שמדובר בפרמטר חשוב בבחירת היהלום. מלבד עניין של טעם, שכן גם לשיפוט האסתטי של היהלום יש כאן מקום, חשוב לדעת כי צבע היהלום משפיע על מחירו וכן על ערכו. אם כן, לפני קניית יהלום חשוב לבחון ולברר את הצבע שלו, נוסף על כמה פרמטרים אחרים כמו ניקיון היהלום והחיתוך.

אילו צבעי יהלום קיימים?

כשמדברים על צבעי יהלומים ניתן לחלק אותם לשתי קבוצות – צבעים רגילים וצבעים מיוחדים (יהלומים צבעוניים), ולכל קבוצה דרגות צבע שונות, שעליהן נדבר בהמשך:

הצבעים הרגילים

היהלומים בצבעים הרגילים הם הסוג הנפוץ ביותר טבע. בקבוצה זאת היהלומים נעים בין גוון שקוף לחלוטין וחסר צבע המכונים יהלומים לבנים, לבין יהלומים בגוון צהוב בהיר וחום בהיר. היהלומים הלבנים והשקופים לחלוטין נחשבים לנדירים, האיכותיים והיקרים ביותר, בעוד שהיהלומים בגווני צהוב נפוצים יותר בטבע ומחירם נמוך יותר.

הצבעים המיוחדים

בקבועת הצבעים המיוחדים אנו מתייחסים ליהלומים צבעוניים (הנקראים גם Fancy color diamonds). הכוונה כאן ליהלומים שצבעם צהוב חזק, וכן גוונים אחרים הנובעים מהצבע הצהוב, כמו כתום, כחול, ירוק, סגול, חום כהה ועוד. הצבעים הללו נוצרים ביהלום באופן טבעי כתוצאה מתהליכים שקורים בהיווצרות היהלום בטבע.

דרגות צבע יהלום

כשמתייחסים לצבע יהלום רגיל, כלומר יהלומים שצבעם נעים בין גוון שקוף וצלול לצהוב או חום בהיר, נהוג לחלק אותם לכמה דרגות שונות:

קבוצת צבעי D-F

אלו יהלומים חסרי צבע. יהלומים בצבע D הם היהלומים הנדירים והיקרים ביותר בשוק, והם צלולים ביותר. יהלומים בצבע E ו-F הם יהלומים שמבחינת הצבע בעין לא מיומנת זהים ליהלומים בצבע D, ורק גמולוג מומחה יוכל להבחין ביניהם.

קבוצת צבעי G-J

בקבוצה זאת נמנים יהלומים כמעט חסרי צבע. בקבוצה זאת, יהלומים בצבע G נחשבים לאיכותיים ביותר, ובעין בלתי מיומנת נראים כמעט חסרי צבע. בנוגע לצבעים H, I ו-J – אלו הם יהלומים בעלי גוון צהוב קל מאוד, ומי שאינו מומחה בתחום יכול לראות אותם כחסרי צבע.

קבוצת צבעי K-M

בשונה מהקבוצות הקודמות, כאן מדובר ביהלומים שצבעם צהוב חלש. ככל שעולים בצבע, כך גם הגוון הצהוב נראה יותר לעין. לצורך העניין צבע יהלום K קל יותר מצבע יהלום M, שהוא בעל גוון צהוב מובהק. אלו גם יהלומים זולים יותר מהקבוצה הקודמת.

קבוצת צבעי N-R

בקבוצה זאת היהלומים הם בגוון חום או צהוב. מדובר ביהלומים זולים שיכולים להוזיל משמעותית תכשיטי יהלומים שבהם הם משובצים, אך לרוב הם לא מומלצים לקנייה.

קבוצת צבעי S-Z

קבוצת הצבעים האחרונה מאופיינים בגווני צהוב או חום ניכרים לעין. אלו יהלומים זולים שנחשבים לנחותים ביותר, וכדאי להימנע מלרכוש אותם.

סיכום

לפני שבוחרים את תכשיט היהלומים המושלם – שרשרת יהלוםטבעת יהלום, שרשרת זהב, עגילים יהלום או צמיד – חשוב להתייחס לטיבם של היהלומים המשובצים בו. מדובר בתורה שלמה הכוללת שלל פרמטרים שיש לשים לב אליהם, כשצבע היהלום הוא אחד מהם. ולכן, מעבר למידע הבסיסי שחשוב שתדעו בנושא, חשוב אף יותר לקנות רק במקום אמין שדוגל בשקיפות ואמינות מול הלקוח, כדי לבצע את הרכישה המשלמת והטובה ביותר. אנחנו בתכשיטי חביב מאמינים כי הלקוח הוא במקום הראשון, ולכן אנו מספקים לצד שירות אדיב ומסור גם את המוצרים האיכותיים והמובילים כיום בשוק. בהצלחה!

מרץ 29, 2022