לטבעות יהלום ערך כספי רב ולעיתים גם ערך סנטימנטלי, במיוחד כשמדובר בטבעות נישואין או אירוסין. פעמים רבות, פעולות יומיומיות שאנו עושים כמו ניקיון, פוגעות בברק ובניקיון של היהלום, דבר שעשוי להזיק לו בטווח הארוך, ולכן חשוב מאוד שתשמרו על הטבעות שלכם נקיות. ניקיון ותחזוקה קבועים יבטיחו לטבעת היהלום שלכן מראה מנצנץ ומלא בברק. כאן תמצאו מספר טיפים חשובים נושא.

לפני שמתחילים בניקיון, חשוב לדעת:

  • אם מדובר בלכלוך קשה ומורכב, כמו צבע או שכבת שמן ישנה – פנו לאיש מקצוע.
  • בכל הנוגע לניקיון תכשיטי יהלומים בכלל, ולטבעות יהלומים בפרט, יש להימנע שימוש בחומרי ניקיון ביתיים, דוגמת אקונומיקה, אצטון, משחת שיניים וסודה לשתייה. חומרים אלו עשויים לפגום בתכשיט ובברק שלו.
  • אין להכניס את הטבעת למדיח כלים.
  • לפני שימוש במכונת ניקוי ביתית, בדקו את מצב היהלומים בטבעת. אם הם רופפים רצוי לא לנקות אותם, ולכן יש לפנות ליהלומן לתיקון טרם הניקוי.

ניקיון היהלום

  • השרו את הטבעת במי סבון חמימים למשך 20–40 דקות או יותר, במידת הצורך. אפשר למהול את המים גם בחומר ייעודי לניקוי תכשיטים. אין להשתמש בחומר ניקוי אחר שלא מיועד לכך.
  • הוציאו את הטבעת מהמים והברישו אותה במברשת שיניים רכה בעדינות, כדי להסיר את הלכלוך.
  • שטפו את הטבעת במים חמימים, ויבשו אותה בנייר.
  • בשלב זה ניתן לטבול את הטבעת באלכוהול 90% בין דקה לשתי דקות (השרייה ארוכה יותר עשויה לפגום בתכשיט), משום שאלכוהול יסייע להבריק את היהלום.

ומה עושים כדי להימנע מלכלוך בעתיד?

הניקיון בוצע בהצלחה? מצוין! בשביל לשמור עליה נקייה, רצוי להימנע מלענוד אותה בעת ניקיון, שחייה בבריכה או בים, רחצה ובזמן שימוש במוצרי טיפוח, כמו קרם ידיים. משימה זו יכולה להיות קשה עבור אנשים שרגילים לענוד את הטבעות כל הזמן, כמו טבעות אירוסין או נישואין. אך רצוי מאוד להקפיד על כך, כדי לשמור עליהן בורקות ויפות.

חשיבות הפנייה לאיש מקצוע

ניקוי טבעת יהלום בהחלט יכול להתבצע בבית, אבל חשוב לדעת שאיש מקצוע יוכל לעשות זאת באופן בטוח, וכזה שישמור על התכשיט וימנע פגיעות או בלאי לאורך זמן. פנייה לאיש מקצוע תבטיח שמירה על הטבעת וגם על הערך שלה, מניעת נזקים וחיסכון כספי בטווח הארוך. פנו ליהלומן מקצועי ומוסמך שיוכל לעשות עבורכם את העבודה במקצועיות וביעילות, ותוכלו לקבל את הטבעת שלכם בחזרה כמו חדשה.

 

לסיכום

ניקיון טבעת יהלום הוא משימה מהירה ולא מורכבת, שתוכלו לעשות בבית בעזרת מספר שלבים. חשוב להקפיד ולנקות את הטבעת מדי תקופה, כאשר מצטברת עליה שכבת לכלוך, אך חשוב להימנע משימוש בחומרים כימיים שעלולים להזיק לתכשיט. מומלץ לפנות לאיש מקצוע כדי לנקות את הטבעת באופן בטוח ומקצועי ללא סיכונים, ותשמרו על הטבעת היקרה שלכם לאורך זמן.



נובמבר 03, 2021