בין אם אתם נוטים לענוד עגילים כבר שנים ובין אם יש לכם כאלה תקופה לא ארוכה במיוחד, אתם כנראה יודעים שהם נוטים להתלכלך, במיוחד באזור הסוגרים ובחריצים, בשל המיקום שלהם שנוטה לגרום להם לצבור יותר לכלוך. באופן כללי, רצוי לגשת אחת לתקופה לחנות או לתכשיטן כדי לנקות את התכשיטים שלכם, אך מצד שני חשוב שתדעו כי לא מדובר במשימה מורכבת במיוחד. אז איך מנקים עגילים?

טיפים לניקוי עגילים בבית

הינה שתי שיטות שתוכלו לנסות כדי לנקות את העגילים שלכם בבית, במהירות וביעילות:

ניקוי במים חמים

מים חמים (עד 50 מעלות) יכולים לעזור לכם לנקות את העגילים שלכם ולהחזיר להם את הברק. טפטפו מעט סבון כלים עדין (אם יש לכם סבון מיוחד לתכשיטים, השתמשו בו)  במים חמים, והשרו את העגילים למשך כמה דקות. לאחר מכן, הוציאו אותם מהתמיסה, ועברו עליהם במטלית יבשה ללא סיבים. לכלוך עיקש שלא ירד בהשריה אפשר לנסות להסיר במברשת שיניים עדינה אך בזהירות, כדי לא לפגוע באבנים או ביהלומים המשובצים בעגילי יהלום, אם יש כאלה.

ניקוי באלכוהול

דרך נוספת לניקוי עגילים היא בעזרת שימוש באלכוהול. השרו את העגילים באלכוהול רפואי 90% למשך לא יותר מ-2 דקות, כדי שהחומר לא יפגע בתכשיט שלכם. לאחר ההשריה הקצרה אפשר לשפשף את העגילים במברשת שיניים בעדינות ולנגב במטלית ללא סיבים. ניקוי באלכוהול יחזיר לכם את הברק לעגילים וגם יחטא אותם היטב.

?מה עם הסוגרים

בכל דרך שתבחרו, חשוב שתקפידו לנקות את כל העגיל באופן יסודי, וזה כולל גם את הסוגרים של העגילים: בסוגרים יש נטייה להצטברות של לכלוכים, שמנוניות ותאי עור מתים, ולכן כדאי להקפיד על ניקיון תכוף שלהם, גם אם אינכם מתכננים לנקות את כל העגילים. גם את הסוגרים אפשר לנקות באותה שיטה שבה אתם מנקים את העגילים, ובמידת הצורך אפשר להיכנס עם קיסם ללולאות או לחריצים של הסוגרים כדי לנקות אותם. שימו לב שאתם עושים זאת בזהירות יתרה, כדי לא לפגוע או לעקם את הסוגר.

?ומה לא לעשות

אחרי שהצגנו לכם שתי שיטות לניקוי עגילים, להלן כמה דברים שחשוב להימנע מהם בתהליך הניקוי:


לא לשטוף מתחת לברז 

 כפי שציינו, אפשר לנקות את העגילים במים חמים. בתהליך זה חשוב לשטוף את העגילים במקום בטוח ולא מתחת לברז למשל, מחשש שהעגילים ייפלו לכם בטעות לניקוז בכיור.


להכניס למדיח

מדיח הכלים אומנם גורם לכלים שלנו לנצנץ ולהיות נקיים במיוחד, אך אין להשתמש בו עבור לניקוי תכשיטים בכלל ולניקוי עגילים בפרט. שטיפה במדיח יכולה לגרום לעגילים להיהרס ולאבד מהברק שלהם, וכן להיווצרות כתמים בשל המגע עם החומרים במדיח.


ניקוי בחומרים שאינם מתאימים

 חומרים כמו אקונומיקה, סודה לשתייה, מלח לימון וכדומה אינם מתאימים לניקוי תכשיטי זהב וכן גם לא לניקוי עגילים, משום שהם יכולים להסיר מהם את הברק, ולכן יש להימנע בהחלט משימוש בהם. כמו כן, גם ניקוי לעיתים קרובות בסבון כלים בבית יכול לפגוע בתכשיט או לגרום להתרופפות האבנים והיהלומים. ולכן, חשוב להשתמש בסבון ייעודי לניקוי תכשיטי זהב וכסף אם אתם מתכננים לנקות את התכשיטים שלכם לבדכם לעיתים תכופות.

?מתי יש לפנות לאיש מקצוע

למרות שאפשר לנקות תכשיטי כסף וזהב וכן עגילים לבד בבית, לעיתים יכולים להופיע לכלוכים או כתמים עיקשים שלא ניתן להסיר לבד. ולכן, אחת לתקופה רצוי להשקיע בניקיון אצל איש מקצוע אמין, שיספק לכם ניקיון יסודי תוך שמירה על החומר שממנו עשוי התכשיט וכן החזרת הברק. איש מקצוע מיומן יכול להבטיח לכם ניקיון בלי לגרום להתרופפות אבנים ויהלומים, ואף לחזק אותם במקום במידת הצורך. גם אצלנו, בתכשיטי חביב, תוכלו לקבל את השירות הזה וכן שירותי תחזוקה נוספים שיעזרו לכם לשמור על התכשיטים שלכם מנצנצים ויפים לאורך שנים.

לסיכום

במאמר זה הצגנו לכם כמה שיטות לניקוי עגילים וכן דגשים נוספים שיכולים לעזור לכם בנושא. עדיין צריכים עזרה? אתם יכולים לפנות לעמוד צור קשר אצלנו באתר בנושא וכן בנוגע לכל דבר הקשור לתכשיטים שלכם. בהצלחה!

 



פברואר 01, 2022