אף אחד אינו חסין מפני התפתחות של אינפקציה באוזן (דלקת בחורי העגילים). בין אם מדובר על פירסינג חדש או על חור עגיל ישן.

ניתן להימנע מהתפתחות דלקת בעזרת טיפול נכון בעגילים ובחורי העגילים.

 

איך למנוע אינפקציה באוזן מייד לאחר הפירסינג

מניעת זיהומים בחורי העגילים מתחילה בהיגיינה נאותה, מיד לאחר פירסינג וגם במשך שנים אחר כך. אם עברתם לאחרונה פירסינג, הקפידו לשטוף ידיים היטב לפני שאתם נוגעים בעגיל ובאוזן, בכדי להימנע מחשיפת האזור לחיידקים. גם את העגיל עצמו יש לנקות. אפשר להשרות את העגיל פעמיים ביום למשך שלוש דקות במי מלח או בתמיסת ניקוי מיוחדת. ניתן להשתמש בפד גזה נקי בכדי לנגב את העגיל לפני החזרתו.

גם לאחר החלמת האזור, הקפידו לנקות את העגילים ואת חורי הפירסינג. שמרו על עגילים נקיים באמצעות ניקוי עם תכשיר אנטיספטי, מים וסבון או אפילו מי פה.

עשו זאת לעתים קרובות (בערך כפעם בשבוע), הצטברות של לכלוך בעגילים יכולה לגרום לבעיות.

תסמינים של אינפקציה באוזן

אם מעולם לא חוויתם דלקת בחורי העגילים, בוודאי אינכם מכירים את התסמינים.

תוכלו לזהות אינפקציה באוזניים אם תרגישו שהאוזניים חמות, מגרדות ורכות. זהו סימן מובהק לזיהום. סביר להניח שהאוזניים גם ייראו אדומות וקצת נפוחות.

לעתים דלקות בחורי העגילים עשויות להיות מלוות בהפרשה נוזלית, אך לא כל הפרשה מחורי העגילים באוזניים הן סיבה לחשש. למעשה, העור באוזניים מפריש לפעמים נוזל דק ובהיר בזמן ריפוי מפירסינג. אם ההפרשה בהירה ואינה מלווה בכאב, אדמומיות, חום או נפיחות, כנראה שהיא לא נגועה.

זיהומים קלים של חורי העגילים, יימשכו בדרך כלל כמה ימים, לרוב ניתן להקל ולרפא את תסמיני הדלקת באמצעות נטילת תרופות ללא מרשם. אם המצב לא משתפר תוך שלושה ימים, תצטרכו להגיע לבדיקת רופא. זיהום שאינו מטופל כראוי, עלול להוביל לזיהומים מסובכים יותר, הדורשים לעתים ניקוז ומתן אנטיביוטיקה דרך הפה.

הגורמים לאינפקציה באוזן

ישנן כמה  סיבות שעלולות להוביל לדלקת בחורי העגילים. לפירסינג טרי עשויים לקחת שלושה חודשים עד שנה להחלים לחלוטין, תלוי במיקום החירור. פירסינג הוא בעצם פצע פתוח עד שהוא מתרפא במלואו, במהלך הזמן הזה, כמו כל פצע אחר, הוא רגיש לזיהומים.

מגע בעגילים בידיים מלוכלכות או התנהלות בחוסר היגיינה, עלולים להכניס חיידקים לא רצויים לחורי העגילים. כאשר חיידקים נלכדים בחורי הניקוב, הם עשויים להתרבות וליצור זיהום.

ברגע שהפירסינג מתרפא במלואו, יש פחות סיכוי לקבל זיהום, אך זה לא אומר שזה לא אפשרי לחלוטין. עגילים יכולים לצבור שאריות סבון ושמפו, מוצרי שיער או מוצרי קוסמטיקה.

לכן, יש להקפיד לנקות את העגילים לעתים קרובות.

 

אינפקציה באוזן עקב אלרגיה

אם אתם מטפלים כראוי באוזניים ובעגילים, אך עדיין נוצר זיהום בחורי העגילים, כנראה שהחומר ממנו מיוצרים העגילים שאתם עונדים אינו מתאים לכם.

תגובות אלרגיות לתכשיטים נובעות בדרך כלל מאלרגיות למתכות, לרוב לניקל. קשה מאוד לקבוע האם תכשיט מכיל ניקל רק מהתבוננות בו. סביר להניח שבתכשיטים ממתכת יש כמות מסוימת של ניקל אלא אם הם עשויים מסרג'יקל סטיל או פלטיניום. כסף סטרלינג וזהב גם הם בטוחים.

אם הגירוי באוזן נראה יותר כמו תגובה אלרגית מאשר זיהום, הסירו את העגיל מיד וגשו לבדיקת רופא.

 

אינפקציה באוזן בילדים

יש ליצור קשר מיידי עם רופא במידה וסוגר העגיל "נבלע" בתנוך האוזן ולא ניתן להסירו. אם נראה שהנפיחות או האדמומיות מתפשטת מעבר לאזור המנוקב ואם ילדכם מפתח חום מעל 37.8°.

 

סיכום

זה בהחלט לא נעים לקבל אינפקציה באוזן. אך כל עוד אתם מטפלים נכון באוזניים ובעגילים, שומרים על היגיינה ומקפידים לענוד רק עגילים איכותיים ממתכות טובות, אין שום סיבה שתפתחו זיהום באוזניים. במידה וישנה כרגע דלקת פעילה, פנו לבדיקת רופא. אין ליטול תרופות על דעת עצמכם.

אין לראות במאמר זה המלצה רפואית כזאת או אחרת ותמיד יש להתייעץ עם רופא מוסמך.



יולי 01, 2022