זה יכול לקרות מוקדם יותר, זה יכול לקרות מאוחר יותר. אבל בשלב מסוים סביר להניח שהילדות תרצנה עגילים באוזניים.

מהו הגיל מתאים לחירור אוזניים?

כמו בכל דבר בהתפתחות הילד, זה תלוי. בתרבויות מסוימות, זה מקובל לחורר את אוזניה של תינוקת כמעט מיד.

אם אתם לא בעד חירור האוזניים בגיל ינקות, עדיף לחכות עד שהילדות תהינה מספיק בוגרות ואחראיות בכדי לבקש.

בכל הנוגע לתינוקות, רוב מומחי הבריאות ממליצים לחכות עד קבלת החיסונים הראשונים שלהן.

כיצד מבצעים חירור אוזניים?

ישנן שתי שיטות מקובלות לביצוע חירור אוזניים.

ייתכן שבמקומות מסוימים יבצעו חירור באמצעות "אקדח" אוויר ש"יורה" את העגיל דרך העור. ובמקומות אחרים עושים חירור באמצעות מחט רפואית (פירסינג).

הכי חשוב לוודא שכלי העבודה מחוטאים היטב ושמי שמבצע את החירור לובש כפפות.

 

אילו עגילים ראשוניים מתאימים לתינוקות וילדות?

זוג העגילים הראשון צריך להיות עשוי זהב 18K או 14K, סרג'יקל סטיל או פלטינה, עם סוגר הברגה ולא סוגר דחיפה הנפוץ יותר.

סוגר דחיפה עלול להשתחרר מהאוזן, ואז גם הוא וגם העגיל עצמו הופכים לסכנת חנק. גם לילדות גדולות יותר עדיפים עגילי זהב 18K או 14K, סרג'יקל סטיל או פלטינה.

בכל מקרה, בחרו במתכת נטולת ניקל. אלרגיות לניקל נמצאות במגמת עלייה. הימנעות מניקל יכולה לעזור ולשמור על האוזן מפני דלקת וזיהום.

 

איך מטפלים באוזניים לאחר החירור?

בכל גיל שבו נעשה חירור, העגיל חייב להישאר באוזן במשך ארבעה עד שישה שבועות כדי לאפשר לחור להחלים. במהלך הזמן הזה, יש לנקות את העגיל והחור כמה פעמים ביום עם חומר חיטוי וצמר גפן.

בתינוקות, יש לנקות מסביב לעגילים בכל פעם שמחליפים חיתול, כך תשמרו על סבב היגיינה עקבי של האוזן. בילדות גדולות יותר, צריך לנקות את אזור החירור פעמיים עד שלוש פעמים ביום.

את העגילים נדרש לסובב כמה פעמים ביום בתוך החור, בכדי למנוע את היצמדות הרקמה הצלקתית.

בדקו לאורך היום האם מתפתחים סימני אינפקציה באזור החירור וצרו קשר עם רופא הילדים במידה ונוצרת אדמומיות חריגה, חום עורי, נפיחות או אם ניגר נוזל מהחור.

 

אילו עגילים נבחר כעת?

ששה שבועות חלפו, לא היה זיהום ועכשיו הגיע הזמן שאפשר כבר להתחיל ולהתעניין בעגילים מעוצבים! בכל גיל, רצוי להמשיך ולענוד עגילים גם לאחר תקופת הריפוי הראשונית ולמשך כשישה חודשים לפחות. די קל לחורים חדשים להיסגר. במשך ששת החודשים הראשונים (עד שנה), עדיין רצוי להימנע מעגילים המכילים ניקל (כמו זהב לבן).

עגילי תינוקות-

ראשית, העגילים חייבים להיות צמודי אוזן. אפילו חישוקים זעירים עלולים להסתבך באצבעות הקטנות, בבגדים, במצעים או בשיער, ולכן יש לענוד עגילים צמודי אוזן.

דוגמאות כמו פרחים שטוחים, לבבות שטוחים, סמלי דת שטוחים ומעוגלים וכו'...

עגילי ילדות-

ברמת העיקרון, הן יכולות לענוד כל עגיל. אבל למען הבטיחות האישית שלהן, רצוי שיהיו עגילים לא ארוכים מדי ולא בעלי צורות מסובכות, כך שלא יתלשו מהאוזן.

דוגמאות כמו חישוקים קטנים, צורות חיות שטוחות, פרחים מעט בולטים ואפילו עגילים עדינים משבוצי אבנים קטנות.

 

לסיכום

אם לילדות כבר יש חורי עגילים באוזניים או שאתם מתכננים לחורר אותן בקרוב? התחילו והפתיעו אותן עם זוג מיוחד של עגילים המתאימים לתינוקות ולילדות.

תוכלו למצוא בחנויות מגוון עגילים עם דוגמאות וצורות המתאימים לגיל המבוקש. כמובן יש לזכור, למען בריאותן, יש לרכוש עגילי זהב או פלטינה ללא סגסוגת מתכות המכילה ניקל.



יולי 07, 2022