אחד הפרטים החשובים ביותר שלקוח צריך לדעת בעת רכישה של תכשיט הוא גובה הקראט שלו. אבל מה זה בעצם קראט? ומה ההבדל בין קראט המסומן לתכשיטים מזהב לבין קראט המסומן בתכשיטי יהלומים? יש בעצם הבדל מהותי שחשוב לשים אליו, בעיקר משום שהפרטים האלו הם חלק מקביעת המחיר של התכשיט וישפיעו על האיכות שלו. אז מה זה קראט – ואיך תדעו אם התכשיט שקניתם תואם את תיאור הקראט שלו?

אז מה זה בעצם קראט?

קראט הוא יחידת מידה שמשמשת לקביעת אחוזי הטוהר של תכשיטי זהב ואת משקל היהלומים לתכשיטים המשלבים יהלום אמיתי. במילים אחרות, מדובר באותו מונח שמשמש גם לזהב וגם ליהלום, ולכל אחד משמעות שונה.

במקרים רבים, תכשיט עשוי זהב בו משובצים יהלומים יקבל שני פרטים – קראט לזהב וקראט ליהלום, כפי שנסביר כעת.

קראט מסומן לזהב

זהב הוא מתכת טבעית, וכאשר מייצרים תכשיטים מזהב, משלבים אותו עם מתכת נוספת. ככל שאחוזי הזהב יהיו גבוהים יותר, הוא ייחשב טהור יותר. מספר הקראט נקבע בהתאם, כלומר תכשיט עם אחוז זהב גבוה יותר יקבל דירוג קראט בהתאם. בדרך כלל נמכרים לצרכנים תכשיטים עם דירוג 14 קראט, ששווה לכ-60 אחוזים של זהב, והם תכשיטים ברמה גבוהה ואיכותית. לעתים נמכרים תכשיטים בדירוג 18 קראט עם 75% זהב, והמחיר יהיה בהתאם. קיימים תכשיטים בדירוג 24 קראט והם בדרך כלל תכשיטים מזהב טהור לחלוטין, 99.9% של זהב, אבל מדובר בתכשיטים מאוד יקרים ונדירים. סימון הקראט בזהב מופיע כאות K.

קראט מסומן בתכשיטי יהלומים

קראט מסמל את משקל היהלומים. הקראט נקבע על פי גרמים, ובעצם כל 0.2 גרם נחשב ל-1 קראט. היהלומים הנפוצים ביותר הם יהלומים במשקל חצי קראט, כלומר 0.1 גרם. ככל שיהלום יהיה גדול יותר, משקלו יהיה גדול יותר ובהתאם לכך גובה הקראט. ככל שיהלום גדול יותר, הוא יהיה יקר יותר. סימון הקראט ביהלומים מופיע כאותיות CT.

איך יודעים אם תכשיט אמיתי או לא?

לתכשיטי זהב צריכה להיות הטבעה על גוף התכשיט או חותמת המעידה על כך שמדובר בזהב אמיתי, וכל חנות צריכה לספק מסמכים או תעודות שמציגות את פרטי התכשיט. כדי לדעת אם תכשיט זהב אמיתי או מזויף, מומלץ לפנות למומחה לצורך הערכה. גם ליהלומים צריכות להיות תעודות שנקראות "תעודות גמולוגיות" המעידות על כך שמדובר ביהלום אמיתי ולפרט את גובה הקראט שלו.

ומה אנו מציעים ב"תכשיטי חביב"?

כל תכשיטי הזהב ב"תכשיטי חביב" מדורגים ב-14 קראט, והם תכשיטים איכותיים שמציעים גימור ועיצוב ברמה הגבוהה ביותר. לכל התכשיטים יש אישור ממכון התקנים הישראלי. לכל תכשיט המשלב יהלומים יש פירוט בעמוד המוצר לגבי גובה הקראט שלו. אם בכל זאת תרצו לברר לגבי תכשיט מסוים, ניתן לפנות אלינו ולקבל פירוט מעמיק לגבי כל תכשיט ותכשיט, כולל תעודות מתאימות ומידע בנוגע לעמידה בתקנים.

סיכום

אם אתם מעוניינים לקנות תכשיט זהב או יהלום, זכרו כי פרטים אלו מעידים על האיכות של התכשיט וישפיעו על המחיר שלו, כך שחשוב להכיר אותם. אם אתם לא בטוחים מה אתם מחפשים, תוכלו לפנות אלינו ולקבל ייעוץ ושירות מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר לצורך התאמת התכשיט המתאים לכם.

 

 



יולי 12, 2021