רכישה של טבעת אירוסין או נישואין היא בחירה לא פשוטה, ובעיקר אם לא ממש יודעים מה ההבדל ואיזו טבעת לבחור עבור האירוע המרגש. רבים עשויים להתבלבל בין הטבעות – ובצדק. רגע לפני שקונים טבעת וכורעים ברך, חשוב להכיר את ההבדלים בין טבעת אירוסין לטבעת נישואין. במאמר זה ניתן מספר טיפים ונעשה קצת סדר בנוגע להבדל בין השתיים.

אז מה בעצם ההבדל?

טבעת אירוסין היא הטבעת שמוענקת במעמד הצעת הנישואין. לעומת זאת, טבעת נישואין היא הטבעת שבאמצעותה מקדשים את בת/בן הזוג במעמד החופה בחתונה.

ההבדלים העיקריים בין טבעת אירוסין לטבעת נישואין

טבעת אירוסין

  • דגמים רבים, ובעיקר טבעות יהלום - לרוב יש מצע דגמים רחב של טבעות אירוסין. בדרך כלל תיבחר טבעת מסוג סוליטר, שבה יש יהלום אחד גדול במרכז הטבעת. בעיצוב הטבעת יש גמישות רבה: תוכל לבחור את גודל היהלום במרכז ויש אפשרות להוסיף יהלומים נוספים מסביב לטבעת באופנים שונים.
  • אפשרות לעיצוב אישי - יש אפשרות לבחור עיצוב לטבעת עצמה. העיצוב יכול להיות מגוון וממספר מתכות שונות, וניתן לבחור בין זהב לבן לזהב צהוב, בהתאם לסגנון והעיצוב הרצוי.
  • בחירה לא פשוטה לעתים - רכישת טבעת אירוסין עשויה להיות מאתגרת לעיתים, וזאת משום שמדובר בהפתעה לצד השני. לפיכך אמורים לרכוש אותה לבד, ללא בחירה יזומה של הצד השני. לכן רצוי להתבונן בתכשיטים קיימים ולראות מה הסגנון שמחפשים, האם אלו תכשיטים יוקרתיים וגדולים, או עדינים וקלים. מומלץ להתייעץ עם החברות/החברים או עם המשפחה בנוגע לבחירה.

טבעת נישואין

  • בניגוד לטבעות אירוסין, על טבעות נישואין לא יימצאו יהלומים, אלא הן יהיו לרוב פשוטות יותר. על פי ההלכה היהודית, טבעת הנישואין צריכה להיות עגולה בחלק הפנימי והחיצוני, משום שהיא מייצגת את הקשר ההדוק בין הזוג ואת ההמשכיות בנישואין. לאחר סיום הטקס, תוכלו לחרוט את השמות שלכם על הטבעת.
  • על הטבעת להיות עשויה מחומר אחד בלבד וללא שילוב של מתכות נוספות, בניגוד לטבעת אירוסין. כמו כן, הטבעת יכולה להיות עשויה זהב לבן או זהב צהוב.
  • רכישת הטבעת לגבר לחופה אמורה להיות פשוטה יותר מרכישת טבעת אירוסין, משום ששני בני הזוג בוחרים אותה יחד בדרך כלל. במעמד רכישת הטבעת, ניתן לרכוש טבעת נישואין נוספת.

לסיכום

רגע לפני האירועים המרגשים והחשובים בחיים, חשוב לעצור ולהבין את ההבדל בין טבעת אירוסין לנישואין, וכך תראו את כל האפשרויות העומדות בפניכם. בחירת הטבעת תלווה אתכם לאורך שנים, בין אם תרצו להיזכר ברגע הצעת הנישואין המרגשת או בטקס החופה שחיבר אתכם יחד לנצח. אנו מאחלים בהצלחה בבחירה ומזל טוב באירוע הבלתי נשכח שלכם.

 



אוקטובר 31, 2021