כשנער חוגג יום הולדת 13 הוא למעשה מגיע לגיל המצוות – הגיל שבו, לפי היהדות, הוא מחויב בקיום מצוות בעצמו. כחלק מבר המצווה הנער מניח תפילין, עולה לתורה באמצע השבוע וכן ביום שבת, וברוב הקהילות גם נושא דרשה. מדובר בזמן מרגש עבור הורים וילדים רבים, שבו נוהגים גם לחגוג במסיבה גדולה את המאורע, ובר המצווה מקבל לכבודו גם מתנות. אז אם גם ילדכם או נכדכם עומד לחגוג את היום המיוחד הזה, ריכזנו עבורכם חמישה רעיונות למתנות בר מצווה שכל נער ישמח לקבל.

שעון

נתחיל במתנה שימושית ומרשימה במיוחד – שעון. תוכלו להעניק במתנה לילד שזה עתה הגיע למצוות שעון דיגיטלי או שעון מכני, וזאת בהתאם להעדפותיו. יש היום מגוון רחב של חברות המספקות שעונים שווים בסגנונות שונים ובטווחי מחירים משתנים. כאן נדגיש שכדאי לרכוש לו שעון עמיד ואיכותי שישמש אותו למשך שנים, כזה שעמיד בפני מים ובפני תלאות היומיום. כמו כן, אם הנער חובב גאדג'טים, תוכלו להפתיע אותו בשעון חכם המתממשק עם הסמארטפון, שיכול להיות שימושי גם הוא.

תכשיטים

אם הנער אוהב תכשיטים, בהחלט תוכלו להעניק לו תכשיט יפה במתנה, שכנראה ישמח אותו ויעזור לו לזכור את היום המיוחד הזה. תוכלו ללכת יחד איתו לחנות התכשיטים ולתת לו לבחור מה שהוא אוהב, אך תוכלו גם לבחור משהו מעצמכם ולהפתיע אותו. דוגמה טובה לתכשיט במתנה היא שרשרת זהב. תוכלו להעניק לבר המצווה שרשרת זהב לגבר ריקה מתליונים, או להוסיף לה תליון יפה: אם תרצו ללכת על כיוון מיוחד ובולט, תוכלו להוסיף למשל תליון חץ . כמו כן, אם תרצו ללכת על משהו ניטרלי יותר – תליון זהב קלאסי יהיה מושלם לכך. רוצים לפנק אותו בתכשיט אחר? צמידי זהב עם חריטה של שמו ותאריך בר המצווה הוא אקססוריז שיוסיף לכל הופעה, מלבד היותו מזכרת מרגשת.

בושם

אם אתם רוצים לפנק את בר המצווה במתנה שתשמש אותו במיוחד, בושם הוא רעיון טוב לכך. תוכלו לרכוש עבורו בושם לפי טעמו האישי, וממש ללכת איתו לחנות ולבחור את ההעדפה שלו. זה יכול להיות בושם ליומיום שישמש אותו ללימודים, או בושם לערב ולאירועים. לצד הבושם תוכלו להוסיף אפטר שייב או קרם ריחני בריח הבושם, שכן כיום ניתן למצוא מארזים חגיגיים לבשמים שמכילים מוצרים נחמדים נוספים.

מחשב ואביזרים נלווים

מחשב היא מתנה מיוחדת שתישאר עם נער השמחה לעוד שנים. על אף שהמחירים משתנים בין מחשב למחשב וכן תלויים גם באביזרים שאתם בוחרים בנוסף (מקלדת, עכבר, אוזניות, מדפסת וכו'), מדובר בהשקעה כספית שרצוי להשקיע בה מחשבה. ולכן, כדאי להתייעץ לפני הרכישה עם המוכר או בפורומים של אנשים המבינים בתחום, כדי למצוא מחשב איכותי שעונה על כל הדרישות החשובות.

טיול

נסיים במתנה שאינה מוחשית – טיול. הורים רבים בוחרים לקחת את בנם לטיול בר מצווה, כשבדרך כלל מדובר בטיול משפחות מאורגן. לרוב מדובר בפעם הראשונה שבה המשפחה יוצאת יחד לטיול בחו"ל, וכן הטיסה הראשונה של הילד, ולכן כדאי לארגן טיול מושקע ובלתי נשכח. תוכלו לצאת לטיול עם קבוצה או עוד משפחה, וכן לתכנן אותו לבדכם. בכל מקרה, כדאי לנצל את כל האטרקציות הכיפיות במקומות שתבקרו בהם. ולא לשכוח להצטלם : ).

לסיכום

לא משנה באיזו מתנה תבחרו – אנו מקווים שבן המצווה ייהנה ממנה ויתרגש יחד אתכם ביום הזה. בהצלחה ומזל טוב!

 



פברואר 03, 2022