זהב הוא אחד המרכיבים הנפוצים בתכשיטים, והם אופנה על זמנית שתמיד יש לה ביקוש. בשנים האחרונות הזהב הלבן תפס מקום של כבוד בחנויות התכשיטים ורבים מבקשים ליהנות מהזהב בגוון הלבן-כסוף, אבל מה בעצם ההבדל ביניהם? האם זהב לבן הוא פחות איכותי מזהב זהוב או להפך? ואיך זה בא לידי ביטוי במחירים?

 

הבדל בין זהב צהוב לזהב לבן

תכשיטי זהב מורכבים מתערובת (סגסוגת) של זהב עם מתכות נוספות. זהב צהוב משולב עם יסודות כמו אבץ, נחושת או כסף, בעוד שזהב לבן ישלב פלטינה או ניקל, שהן מתכות לבנות-כסופות. במקרים רבים, זהב לבן יצופה בשכבה של רודיום, שכבה מתכתית נוספת בצבע לבן-כסוף שתיתן הברקה ותשמור על התכשיט. הגוון של התכשיטים יתקבל לפי הרכב הסגסוגת, שאותה ניתן לשנות בהתאם לגוון שרוצים.

 

האם זהב לבן הוא פחות איכותי?

שינוי הסגסוגת לצורך קבלת הגוונים השונים לא מורידה מאיכות הזהב ולא הופכת אותו לתכשיט שמכיל פחות זהב. תכשיט שמוגדר כ"תכשיט זהב" חייב להכיל אחוז מסוים של זהב בהרכב הסגסוגת שלו, ומה שמשתנה זה כמויות המתכות האחרות בתערובת. במילים אחרות – זה לא משנה מה יהיה הרכב התערובת, התכשיט עדיין יכיל את אותן כמויות של זהב והמתכות האחרות הן אלו שישתנו לצור שינוי הגוון.

 

מה ההבדל בין זהב 14 קראט לזהב 18 קראט?

לפני שנבין מה ההבדל, חשוב לדעת מה זה קראט. קראט הוא הסימון המקובל לאחוזי הזהב בתכשיט. לתכשיט 14 קראט יש בדרך כלל כ-60 אחוזים של זהב, ולתכשיט 18 קראט יש 75 אחוזי קראט, כלומר הוא טהור יותר. גם במקרים אלו, הזהב משולב עם מתכות אחרות שיוצרות את הגוון שלו. השוני יתבטא בעיקר במחיר, משום שהתכשיט הטהור יעלה יותר וגם ידרוש הליך ייצור מורכב יותר.

 

יש הבדל במראה בין 14 קראט ל-18 קראט?

במקרה של זהב צהוב יש הבדל בגוון, משום שמדובר בתכשיט עם אחוזי זהב גבוהים יותר שנותנים לו מראה יותר קרוב לגוון של זהב טהור. במקרה של זהב לבן לא בהכרח רואים הבדל משמעותי בנראות, משום שתכשיטי הזהב הלבן מצופים ברודיום שנותן להם מראה דומה. במילים אחרות, יהיה הבדל בנראות בין זהב צהוב 14 קראט ו-18 קראט, אבל לא במקרה של זהב לבן.

 

מה יש לתכשיטי חביב להציע?

בתכשיטי חביב ניתן למצוא תכשיטי זהב צהוב וגם זהב לבן 14 קראט, תכשיטי איכות שמעוצבים ומיוצרים באיכות גבוהה תוך הקפדה על כל פרט. תכשיטי חביב מעצבים ומשווקים תכשיטים כבר למעלה מ-50 שנה, ומציעים תכשיטים ברמה גבוהה ללקוחות לצד שירות נעים ומקצועי.

זהב צהוב ולבן שניהם תכשיטים איכותיים שנבדלים אחד מהשני בעיקר בגוון, והבחירה ביניהם צריכה להתבצע בהתאם לטעם האישי ולמחיר. חשוב לקנות מחנות אמינה שתספק לכם תכשיטי איכות, כך תוכלו ליהנות מתכשיט יפהפה ומחמיא שיישאר אתכם לשנים ארוכות.



יולי 26, 2021