בת המצווה... הרגע המיוחד של כל נערה בת 12.
יום ההולדת החשוב ביותר לכל בת, היום בו הן הופכות לנשים קטנות - ילדות גדולות.
רק בנות 12 וכבר יכולות לגלות אחריות, לתת דוגמא לקטנים ולהפעיל שיקול דעת.

מעבר לאירוע, לקליפ, לטיסה לחו"ל ולכל המשתמע מחגיגות בת מצווה,
דווקא מתנה אישית, היא בעלת הכח לרגש ולומר להן כמה הן חשובות לנו.
מתנה יוקרתית, ערכית או בעלת משמעות רגשית לציון תאריך כה חשוב בחייהן ובחיינו.

אז מה נוכל להעניק ליקרה לנו כל כך שחוגגת את יום ההולדת החשוב ביותר בחייה?
איזו מתנה מביאים לבת מצווה? מה קונים לבת 12?

הכנו לכם רשימת מתנות מקוריות לבת מצווה, מתנות בעלות ערך סנטימנטלי שיזכירו לה כמה אתם אוהבים ומעריכים אותה, תמיד ובכל מקום שבו היא תהיה.

 

1. תכשיטים בעיצוב אישי

תכשיט בעיצוב אישי הוא הרבה יותר מ"רק תכשיט יפה". תכשיט מסמל את האהבה שבין הנותן - למקבל התכשיט, אהבה שאינה תלויה בזמן וערכה רק עולה, ממש כמו התכשיט עצמו.

תכשיט בעיצוב אישי כמתנה לבת-מצווה, חשוב שיתאים לאופיה של המיועדת. כדאי לשלב מוטיבים אישיים, כמו תאריך יום הולדת, אבן בצבע האהוב או חריטת הקדשה.
בעיצוב אישי, תוכלו לתת מגע משלכם לתכשיט, כך שיהיה גם יקר ערך וגם בעל משמעות. מגוון האפשרויות העומדות לפניכם אינו מוגבל, תכשיט מכל סוג ומכל חומר גלם.
תכשיטי זהב בעיצוב אישי, למשל, יש להזמין מראש במרווח זמן סביר מיום הארוע. תכשיטים בעיצוב אישי מיוצרים לרוב בעבודת יד, מחומרי גלם איכותיים מאוד ומכל הנשמה של היוצר.


2. תליונים


תליון לשרשרת, תכשיט שנמצא קרוב ללב. האפשרויות אינן נגמרות בכל הנוגע לעיצוב וסגנון בתליונים. תליון לשרשרת לאישה, מתנה בעלת משמעות רבה לבת המצווה. למשל, תליון בצורת מצפן – כסמל למציאת הדרך חזרה הביתה מכל מקום. תליון בצורת לב עם הקדשה – כדי שתמיד תזכור כמה היא נאהבת. תליון עם סממנים דתיים – שישמור ויגן עליה בכל רגע ורגע.
טרנדים נפוצים נוספים בתליונים, עם נגיעה אישית, הם תליוני שמות בשפת האם או בכל שפה שתבחרו. יצירת תליון זהב חרוט בטביעת האצבע האישית שלכם או של בת המצווה.
אין ספק שמתנת בת מצווה כזאת, תזכה להערכה רבה ותעלה חיוך על פניה.


3. עגילים


עגילים הם אביזר אופנתי, חלק בלתי נפרד מהמראה של כמעט כל בת.
עגולים, מוארכים, צמודים, משובצים או בצורות מיוחדות. הם תמיד מוסיפים למראה הכללי ומעניקים מיקוד מבט לפניה של מי שעונדת אותם.
עגילי זהב כמתנה מקורית לבת מצווה, מתנה בעלת ערך שתישאר רלוונטית למשך כל חייה. במגוון הקיים כיום בחנויות, אין ספק שתמצאו את זוג העגילים הנאים ביותר בעבור יקירת ליבכם.
חשוב להתאים את העגילים לצורת הפנים. בעלות פנים עגולות עדיף שיענדו עגילים צמודים לאוזן, בצורת טיפה או שפיץ ובגוון בהיר. לבעלות פנים מרובעות, עדיף לענוד עגילים עגולים או זוויתיים, על מנת לרכך את זוויות הפנים, רצוי שעגילי הזהב לא יהיו עמוסי פרטים, משובצים או גדולים. בעלות צורת פנים משולשת, כדאי שתענוד עגילים תלויים או עגילי חישוק, אלו יחמיאו לתווי הפנים.


4. צמידים


צמיד הוא מתנה מושלמת לכלת בת מצווה, מאז מצרים העתיקה הצמיד היה ונותר תכשיט מבוקש ובעל משמעות, נהוג היה לעטר את הצמיד בסמלים בעלי אנרגיות או בסמלים המעידים על מעמדו של העונד. דוגמא לצמיד בעל משמעות, הוא צמיד "צ'ארם" - צמיד חוליות מעוטר תליונים קטנים, המסמלים דברים עיקריים בחיי העונד, סמל המזל, אבן הלידה, סמל מקצוע, אותיות וכו'.
צמידי זהב קשיחים עם חריטת כיתוב (למשל, הקדשה), הם בעלי דגש ונוכחות. צמידי טניס משובצים אבנים טובות, למשל, מקנים לעונדת מראה יוקרתי ואלגנטי.


5. סידור מהודר 


ספר הסידור, המכונה "ספר החיים של היהדות", מאגד בתוכו את כל התפילות שמתפלל יהודי בשבתות ובימי חול ואת החשובות שבתפילות החגים. המשמעות הערכית שיש לספר זה היא רבה. מתנה נהדרת שתלווה את בת המצווה לעדי עד. ניתן לרכוש ספר סידור מהודר ומעוטר, בכריכת עור צבעונית ואפילו בכריכת בד עם פרינטים מגניבים המתאימים לנערה מתבגרת.
מתנת בת מצווה מכובדת שכזאת, מסמלת בדיוק את המעבר בין ילדות לבגרות. על פי ההלכה, מגיל 12, כל בת יהודייה מחויבת בקיום מצוות.


6. שעון יוקרתי


שעון הוא מתנה פרקטית ויעילה, ניתן לענוד אותו כל יום או מדי פעם, כפריט סנטימנטלי או כפריט אופנתי. עבור אנשים מסוימים, הענקת שעון מביעה סמל לזמן היקר שהם מבלים יחד ולכן, בכל פעם שמקבלת המתנה תביט בשעון, הוא יזכיר לה את הזמן היקר בבילוי עם האנשים שאוהבים אותה.
ניתן בקלות להתאים שעון לכל סגנון, המגוון כה רחב כך שבהחלט תמצאו לבת המצווה את השעון שתאהב. שעונים בעלי רצועות עור צבעוניות, רצועות סיליקון מגניבות, רצועות סטיינלס סטיל או מתכות יקרות אחרות. בעלי צג אנלוגי או דיגיטלי, משובצים אבני חן או מעוטרים ב"נצנצים". ספורטיביים או אלגנטים ואפילו שעונים חכמים, כאלה שמתחברים לטלפון הנייד (כאילו שהן לא מספיק בטלפונים).


7. טבעות


הטבעת היא התכשיט המבוקש ביותר בקרב נשים, היא מסמלת את ארועי החיים המשמעותיים ביותר בחייה של אשה, אירוסין ונישואין. על כן, קבלת טבעת כמתנה, תעניק תחושה בוגרת ובטוחה.
הטבעת מוסיפה חן ויוקרה ליד, נמצאת תמיד בטווח הראייה של העונד/ת ומשפיעה על מצב הרוח לטובה (במידה ויש לה ערך סנטימנטלי משמח). יחד עם זאת, הטבעת היא תכשיט די עדין. טבעת זהב כמתנת בת מצווה, משובצת אבני חן או חלקה, בהחלט תשמח את הבת ותהיה תמיד לנגד עיניה, להזכיר לה כמה היא מוערכת ונחשבת. ניתן לבקש חריטה אישית בפנים הטבעת או בחלקה החיצוני.


8. כתר


כן, כתר, כמו של נסיכה. תכשיט לראש העשוי בין היתר ממתכת, לרוב משובץ באבני חן. ניתן לבצע הזמנה מיוחדת של כתר העשוי מזהב או מכסף.
מתנה שאין לה תחרות, מתנה סופר מקורית לבת מצווה, כזאת שתשאיר את כולם עם לסת פעורה.
ובנימה אישית, המלצה למתנת בת מצווה מרגשת עם ערך סנטימנטלי גבוה, ניתן להזמין כתר מוזהב או כסוף, משובץ אבני חן, שיוענק במעמד בת המצווה וישומש בבוא העת כעיטור לראשה של הבת ביום חופתה. וכל מילה נוספת מיותרת.

 

סיכום

לסיכום, על מנת לבחור מתנות איכותיות לבנות ה-12 שלכם, יש לחשוב בכובד ראש, הן נמצאות בתפר שבין ילדות לבגרות ומחובתינו להעניק להן גם ערך מוסף, מעבר לחומריות. לכן, יש להעמיק בבחירת המתנה לבת-המצווה. מתנה יוקרתית איננה בהכרח רק לשם "הרושם". אפשר בהחלט לנפוח גם נשמה וערכים בתכשיט, כפי שהזכרנו מעלה. שיהיה במזל טוב ובהצלחה בבחירת המתנה המושלמת.

 



מאי 19, 2022