אחת השאלות הראשונות ששואלים במעמד רכישה של תכשיט זהב היא "האם זה זהב אמיתי?". כדאי לדעת שיש דרכים לבדוק את הנושא באופן עצמאי, לפני ואחרי הרכישה, כך שתהיו בטוחים שאתם רוכשים מוצר אמין שעשוי זהב אמיתי ואיכותי בלבד. אז איך בודקים האם זהב אמיתי? ואיך בודקים תכשיט שכבר נמצא אצלכם?

 

מתחילים במקור התכשיט: רכשו בחנות אמינה

לפני ששואלים שאלות על התכשיטים והסחורה, חשוב לבדוק קודם את החנות עצמה. כדאי לקנות בחנות אמינה, בעלת וותק ומוניטין, וכזו שמספקת סחורה טובה ואיכותית בלבד. חנות כזו תוכל לספק מידע אמין על מקור התכשיטים, על היבואנים, על התקנים שבהם התכשיטים עומדים ובעצם כל פרט שתרצו לדעת, באופן שקוף וברור. על חנות כזו ניתן לסמוך כי כל התכשיטים שהיא מספקת הם תכשיטים מזהב אמיתי בלבד (ולצורך העניין, כל תכשיט אחר), והם בעצם רכישה משתלמת וטובה עבור הלקוח.

 

בדקו את מספר הקראט של התכשיט

לתכשיט מזהב מזויף לא אמור להיות ציון קראט. קראט הוא בעצם יחידת מידה לטוהר הזהב. בדרך כלל תכשיטי זהב עשויים מזהב בשילוב מתכת נוספת, וככל שמספר הקראט גבוה יותר, כך אחוז הזהב בו גבוה יותר והוא נחשב אמיתי וטהור. 24 קראט הוא זהב כמעט טהור לחלוטין, ומדובר בתכשיטים מאוד יקרים ולא שכיחים יחסית. רוב תכשיטי הזהב מדורגים ב-14 קראט, ונחשבים תכשיטים ברמה גבוהה ואיכותית. לתכשיט שקיבל דירוג קראט צריכה להיות חותמת או הטבעה המעידה על כך, דבר שיעיד על כך שמדובר בזהב אמיתי.

 

שימו לב לחותמת היצרן

לכל תכשיט צריכה להיות חותמת של יצרן מוכר, שמעידה על כך שהתכשיט הגיע ממקור אמין. תכשיט ללא חותמת לא בהכרח יהיה זהב אמיתי.

שימו לב, אם כל אלו אינם מופיעים על התכשיט עצמו, ניתן לבקש רישום או תיעוד מהחנות שיעיד על כך, ואם אין הטבעה על גבי התכשיט עצמו זה לא בהכרח אומר שמדובר בזהב מזויף.

 

אישור מכון התקנים

מכון התקנים הישראלי צריך לתת אישור לתכשיטים מזהב אמיתי. מידע כזה לא בהכרח יופיע בעמוד המוצר, אך ניתן למצוא אותו בעמוד אודות או בעמוד שאלות ותשובות של אתר המכירה שבו קונים. בכל מקרה ניתן תמיד לבקש את המידע הזה מהחנות.

 

ואחרי שהתכשיט אצלי – מה אפשר לעשות כדי לדעת?

ניתן לבצע כמה בדיקות ביתיות ופשוטות כדי לדעת האם מדובר בזהב אמיתי.

  • קרבו מגנט אל התכשיט – זהב לא נמשך למגנטים, ולכן אם התכשיט שלכם נמשך למגנט, ייתכן בהחלט כי הוא לא אמיתי.
  • שיטת החומץ – זהב מזויף ישחיר במגע עם חומץ, בעוד שלזהב אמיתי לא יקרה דבר. ניתן להכניס את התכשיט לכלי עם מעט חומץ ולצפות בתוצאה.
  • שיטת היוד – זהב מזויף ישאיר כתמים על גבי משטח לאחר מגע עם יוד. ניתן להניח מעט יוד על התכשיט עם מקלון אוזניים ולבדוק את התוצאה.

 

הכי בטוח - פנו למקצוענים לבדיקה

אם אתם לא בטוחים האם מדובר בזהב אמיתי והשיטות הביתיות לא הצליחו לשכנע אתכם, תמיד ניתן לפנות לבדיקה אצל מומחים. גם "תכשיטי חביב" מספקים את הבדיקה הזו ונשמח לעזור לכם לבדוק האם התכשיט שברשותכם עשוי מזהב אמיתי או לא. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר לתיאום נוסף. בכל מקרה, כל התכשיטים הנמכרים באתר שלנו הם מזהב אמיתי 14 קראט, ובעלי אישור ממכון התקנים הישראלי.

זהב אמיתי הוא זהב איכותי שיישאר אתכם למשך שנים רבות, לא ישחיר ויישאר מבריק לאורך זמן. תוכלו לדעת האם הזהב שאתם עומדים לקנות או הזהב שברשותכם אמיתי לפי כל השיטות והקריטריונים שנאמרו, ואם אתם לא בטוחים – תמיד ניתן לפנות לבדיקת מומחים לעזרה. זכרו כי מומחים וחנויות אמינות ומוכרות ייתנו לכם את כל התשובות שאתם צריכים לדעת. כל עוד תקפידו על כל אלו לפני ואחרי הרכישה, תוכלו ליהנות מתכשיט יפהפה שילווה אתכם בכל הרגעים היפים של החיים.

 

 



יוני 16, 2021