איך לבחור טבעת נישואין?

איך לבחור טבעת נישואין מושלמת? המדריך הטוב והמקיף בישראל

בדתות ובחברות רבות נהוג לציין את ברית הנישואין בין בני זוג באמצעות טבעת נישואין, שמסמלת את הבחירה של השניים למסד את הקשר ביניהם. בדת היהודית מקדש החתן את הכלה באמצעות טבעת נישואין במעמד טקס החופה, והיא מסמלת את קניין האישה ע"י הגבר. בחתונות לא דתיות נהוג לעיתים הזוג יחליף טבעות כאות לשוויוניות והתחייבות הדדית. אם גם אתם מעוניינים למסד את הקשר ולבחור טבעת נישואין, ריכזנו עבורכם מידע חשוב שיסייע לכם לדעת איך בוחרים את הטבעת המיועדת – ולענוד אותה על האצבע ברגע מרגש במיוחד.

 

הקריטריונים לבחירת טבעת

  • נוחות - אחד הקריטריונים החשובים ביותר בעת בחירת טבעות נישואין הוא הנוחות. לרוב, אנשים רבים נוהגים לענוד את טבעת הנישואין שלהם באופן קבוע. לכן, חשוב להתאים את המידה הנכונה לאצבע, באופן הנוח ביותר. רצוי שהטבעת תהיה לא הדוקה מדי על האצבע אך גם לא משוחררת מדי.
  • התאמה אישית - כפי שציינו, רבים לא מסירים את הטבעת שלהם מהאצבע במהלך חייהם. לכן, חשוב לבחור בטבעת שתתאם את הסטייל והסגנון של העונד/ת אותה, ושתחמיא למבנה כף היד. לפיכך, רצוי שהעונד/ת יהיה/תהיה מעורב/ת בתהליך רכישת הטבעת, ותבחר את הסגנון המתאים.
  • זהב או כסף? – הבחירה נעוצה בעיקר בטעם האישי ובתקציב. כדאי לבחור את הטבעת לפי הטעם האישי שלכם או של העונד/ת, וגם לפי התקציב שיש לכם לכל טבעת שבה תבחרו.
  • טיימינג -ארגון חתונה היא משימה מאתגרת שדורשת התעסקות רבה, ולכן חשוב שלא תשכחו את קניית הטבעת ותשאירו אותה לרגע האחרון. רצוי שתגיעו לבחור טבעת בנחת ובראש שקט, ותזמינו אותה לפחות חודש לפני החתונה.

 

 

איך יודעים אם הטבעת כשרה?

על פי הדת היהודית ישנם מספר קריטריונים לטבעת נישואין כשרה:

  • צורה - טבעת הנישואין צריכה להיות פשוטה, עגולה וחלקה בחלקה הפנימי. לרוב, את הטבעת לא יעטרו יהלומים או אבנים.
  • חומר - על הטבעת להיות עשויה מחומר אחד, זהב לרוב, וללא שילוב בין מתכות שונות. כך למשל אם בחרתם בכסף, הטבעת תכיל כסף טהור בלבד. ההבדל בין זהב צהוב ללבן לא משנה כאן, ולכן ניתן לבחור אחד מהם ואף לערבב בין השניים, בתנאי שמדובר בזהב טהור (וכאן שיטות לבדיקת תכשיטי זהב, אם אתם רוצים לוודא בעצמכם שמכרו לכם זהב אמיתי).
  • שווי - ניתן לקדש אישה בכל טבעת ששוויה הוא לפחות פרוטה, כלומר כ-10 אגורות. חכמים קבעו את התקנה הזו עבור אנשים שידם אינה משגת עבור רכישה של טבעת יקרה.
  • רכישה - לפני החופה, על החתן לרכוש לכלה טבעת מכספו בלבד, ולשלם עליה במזומן ולא באשראי או בהמחאה לדוגמה. זאת משום שלא יתעורר חשש שהמוכר לא קיבל את מלוא התשלום עבורה.

 

למה חשוב לקנות טבעת נישואין ממקום אמין ומקצועי?

 

חשוב ורצוי לרכוש טבעת נישואין ממקום אמין, כדי שתדעו שרכשתם טבעת מזהב או כסף אמיתי ותקבלו בדיוק את מה ששילמתם בעבורו. טבעות נישואין עשויות לעלות כסף רב, ומקור מהימן יוכל לספק לכם את התמורה המלאה לכסף שלכם.

אנו בתכשיטי חביב מבטיחים לכם לא רק שירות מקצועי ואישי, אלא גם שירות אמין, מהימן וליווי מלא לאחר הרכישה. בתור חנות ותיקה שעובדת כבר יותר מ–50 שנים בתחום, חשוב לנו להתחשב בלקוחות, וליצור עבורם חווית רכישה חיובית, ובמיוחד במעמד קניית טבעת נישואין.

 

המחירים

המחירים של טבעות נישואין לרוב זולים יותר מהמחירים של טבעות אירוסין, והם נעים בין 850 ₪ ל–2000 ₪. כמובן שכל שינוי או שדרוג של פרטים על הטבעת עשויה לייקר את המחיר, ולכן כדאי לקחת זאת בחשבון.

סיכום

אם אתם מתכוונים להתחתן על פי כללי היהדות, חשוב שתקפידו על כשרות הטבעת עפ"י היהדות. מלבד זאת, אנו ממליצים לבחור את הטבעת בקפידה על פי הטיפים שפירטנו כדי שההתאמה תהיה מושלמת – והיום שלכם יהיה מאושר ומוצלח. בהצלחה בבחירה והרבה מזל טוב!

אוקטובר 26, 2021