עגילים לפעוטות - המדריך המלא

עגילים לפעוטות - המדריך המלא

אם החלטתם שאת אוזני הפעוטות שלכם יעטרו עגילים, זכרו כי "גרם של מניעה עדיף על קילו של ריפוי". פעוטות הם בעלי עור רגיש במיוחד, העגילים הטובים ביותר לפעוטות הם עגילים עשויים ממתכות היפו-אלרגניות או פלסטיק רפואי.

ראשית, רצוי שרק איש מקצוע מנוסה יבצע חירור באוזני הפעוטות. פירסינג חובבני עלול להוביל לזיהומים או למראה בלתי רצוי. ככל שמדובר בעור בעל רגישות, רצוי להימנע מתכשיטים עשויי ניקל או מתכות זולות אחרות. קנו עגילים ללא סגסוגת ניקל, ממתכות היפו-אלרגניות או מפלסטיק רפואי. בנוסף, "עגילי מוט" צמודי אוזן, הם הבחירה הנכונה בעבור הפעוטות ולאו עגילי חישוק ושאר סגנונות. עגילי עמוד אינם נתפסים בבגדים, בסדינים ובשיער, עקב שהם צמודים לאוזן.

 

מדוע נחוצים עגילים היפו-אלרגניים לתינוקות?

כאשר בוחרים עגילים לפעוטות, רוב האנשים נוטים להתלבט במראה העגילים, הצורה והצבע. אך ההיבט הקריטי ביותר של עגילים לפעוטות, הוא החומר ממנו עשויים העגילים, החומר הנוגע באוזניהם. לרוב, עגילים מכילים סגסוגת ניקל, עופרת או קדמיום. פעוטות רבים, כמו גם מבוגרים, חווים תגובות אלרגיות (דרמטיטיס) למתכות אלו במגע ישיר.

 

תגובת העור לאחר חשיפה לאלרגן, היא בהפיכתו לאדום ומודלק. האלרגן עלול לעורר גרד טורדני וכואב שדורש טיפול מיוחד. גם אם הפעוטות עונדים עגילים באופן קבוע, דלקת העור "דרמטיטיס" יכולה להתפתח בכל עת. לכן, חשוב לבחור עגילים היפו-אלרגניים, בכדי למנוע בעיות מראש.

 

פלסטיק רפואי, זהב או טיטניום?

עגילי זהב ועגילי פלסטיק רפואיים הם הבחירה המובילה עבור תינוקות ופעוטות. הם עשויים מפלסטיק עמיד וכמובן שאין בהם ניקל. גם בתכשיטי זהב איכותיים (14K ומעלה) אין תערובת ניקל. העגילים יכולים להיות משובצים ביהלומים, קריסטלים, פנינים וזירקוניה, במגוון צבעים. לילדים גדולים יותר, ניתן לרכוש עגילי טיטניום. גם הם, בעלי פוטנציאל נמוך לפתח תגובה אלרגית, בניגוד לעגילים בעלי תערובת מתכות עם ניקל.

 

איזה סוגר מתאים לעגילי תינוקות?

ישנן מספר אפשרויות של סוגרי עגילים, אך רק כמה מהם מתאימים לתינוקות. עגילים בעלי סוגר ביטחון בהברגה, הם הבטוחים והפופולריים ביותר עבור פעוטות ותינוקות. ברגע שמבריגים את הסוגר בכדי לנעול את העגילים על האוזן, הם בטוחים ויציבים במקומם. ככה נמנעת סכנת חנק.

עגילי בטיחות נצמדים בעלי סגירה מאובטחת, הם עוד בחירה מצוינת. במיוחד עבור ילדים מתחת לגיל 5 שנים. עבור תינוקות ופעוטות, יש להימנע מסוגרי "פרפר", שעלולים להשתחרר בקלות רבה.

 

לסיכום

העגילים הטובים ביותר עבור פעוטות הם עגילי מוט העשויים מחומרים היפו-אלרגניים. סוגר הבטיחות של העגילים חייב להיות בטוח ככל הניתן בכדי למנוע סכנת חנק שבבליעת עגיל שהשתחרר מן האוזן. רצוי לפנות לחנויות מוכרות ובעלות מוניטין. חנויות המציעות מצד אחד מגוון גדול ויפהפה ומצד שני כדאי שהמגוון יתאים לפעוטות מבחינת איכות חומרי הגלם.

יולי 18, 2022
עגילים לילדות - מהו הגיל המתאים? איזה עגילים הכי יתאימו? המדריך המלא

עגילים לילדות - מהו הגיל המתאים? איזה עגילים הכי יתאימו? המדריך המלא

זה יכול לקרות מוקדם יותר, זה יכול לקרות מאוחר יותר. אבל בשלב מסוים סביר להניח שהילדות תרצנה עגילים באוזניים.

מהו הגיל מתאים לחירור אוזניים?

כמו בכל דבר בהתפתחות הילד, זה תלוי. בתרבויות מסוימות, זה מקובל לחורר את אוזניה של תינוקת כמעט מיד.

אם אתם לא בעד חירור האוזניים בגיל ינקות, עדיף לחכות עד שהילדות תהינה מספיק בוגרות ואחראיות בכדי לבקש.

בכל הנוגע לתינוקות, רוב מומחי הבריאות ממליצים לחכות עד קבלת החיסונים הראשונים שלהן.

כיצד מבצעים חירור אוזניים?

ישנן שתי שיטות מקובלות לביצוע חירור אוזניים.

ייתכן שבמקומות מסוימים יבצעו חירור באמצעות "אקדח" אוויר ש"יורה" את העגיל דרך העור. ובמקומות אחרים עושים חירור באמצעות מחט רפואית (פירסינג).

הכי חשוב לוודא שכלי העבודה מחוטאים היטב ושמי שמבצע את החירור לובש כפפות.

 

אילו עגילים ראשוניים מתאימים לתינוקות וילדות?

זוג העגילים הראשון צריך להיות עשוי זהב 18K או 14K, סרג'יקל סטיל או פלטינה, עם סוגר הברגה ולא סוגר דחיפה הנפוץ יותר.

סוגר דחיפה עלול להשתחרר מהאוזן, ואז גם הוא וגם העגיל עצמו הופכים לסכנת חנק. גם לילדות גדולות יותר עדיפים עגילי זהב 18K או 14K, סרג'יקל סטיל או פלטינה.

בכל מקרה, בחרו במתכת נטולת ניקל. אלרגיות לניקל נמצאות במגמת עלייה. הימנעות מניקל יכולה לעזור ולשמור על האוזן מפני דלקת וזיהום.

 

איך מטפלים באוזניים לאחר החירור?

בכל גיל שבו נעשה חירור, העגיל חייב להישאר באוזן במשך ארבעה עד שישה שבועות כדי לאפשר לחור להחלים. במהלך הזמן הזה, יש לנקות את העגיל והחור כמה פעמים ביום עם חומר חיטוי וצמר גפן.

בתינוקות, יש לנקות מסביב לעגילים בכל פעם שמחליפים חיתול, כך תשמרו על סבב היגיינה עקבי של האוזן. בילדות גדולות יותר, צריך לנקות את אזור החירור פעמיים עד שלוש פעמים ביום.

את העגילים נדרש לסובב כמה פעמים ביום בתוך החור, בכדי למנוע את היצמדות הרקמה הצלקתית.

בדקו לאורך היום האם מתפתחים סימני אינפקציה באזור החירור וצרו קשר עם רופא הילדים במידה ונוצרת אדמומיות חריגה, חום עורי, נפיחות או אם ניגר נוזל מהחור.

 

אילו עגילים נבחר כעת?

ששה שבועות חלפו, לא היה זיהום ועכשיו הגיע הזמן שאפשר כבר להתחיל ולהתעניין בעגילים מעוצבים! בכל גיל, רצוי להמשיך ולענוד עגילים גם לאחר תקופת הריפוי הראשונית ולמשך כשישה חודשים לפחות. די קל לחורים חדשים להיסגר. במשך ששת החודשים הראשונים (עד שנה), עדיין רצוי להימנע מעגילים המכילים ניקל (כמו זהב לבן).

עגילי תינוקות-

ראשית, העגילים חייבים להיות צמודי אוזן. אפילו חישוקים זעירים עלולים להסתבך באצבעות הקטנות, בבגדים, במצעים או בשיער, ולכן יש לענוד עגילים צמודי אוזן.

דוגמאות כמו פרחים שטוחים, לבבות שטוחים, סמלי דת שטוחים ומעוגלים וכו'...

עגילי ילדות-

ברמת העיקרון, הן יכולות לענוד כל עגיל. אבל למען הבטיחות האישית שלהן, רצוי שיהיו עגילים לא ארוכים מדי ולא בעלי צורות מסובכות, כך שלא יתלשו מהאוזן.

דוגמאות כמו חישוקים קטנים, צורות חיות שטוחות, פרחים מעט בולטים ואפילו עגילים עדינים משבוצי אבנים קטנות.

 

לסיכום

אם לילדות כבר יש חורי עגילים באוזניים או שאתם מתכננים לחורר אותן בקרוב? התחילו והפתיעו אותן עם זוג מיוחד של עגילים המתאימים לתינוקות ולילדות.

תוכלו למצוא בחנויות מגוון עגילים עם דוגמאות וצורות המתאימים לגיל המבוקש. כמובן יש לזכור, למען בריאותן, יש לרכוש עגילי זהב או פלטינה ללא סגסוגת מתכות המכילה ניקל.

יולי 07, 2022
אינפקציה באוזן - איך מונעים? איך מטפלים? המדריך המלא והמושלם

אינפקציה באוזן - איך מונעים? איך מטפלים? המדריך המלא והמושלם

אף אחד אינו חסין מפני התפתחות של אינפקציה באוזן (דלקת בחורי העגילים). בין אם מדובר על פירסינג חדש או על חור עגיל ישן.

ניתן להימנע מהתפתחות דלקת בעזרת טיפול נכון בעגילים ובחורי העגילים.

 

איך למנוע אינפקציה באוזן מייד לאחר הפירסינג

מניעת זיהומים בחורי העגילים מתחילה בהיגיינה נאותה, מיד לאחר פירסינג וגם במשך שנים אחר כך. אם עברתם לאחרונה פירסינג, הקפידו לשטוף ידיים היטב לפני שאתם נוגעים בעגיל ובאוזן, בכדי להימנע מחשיפת האזור לחיידקים. גם את העגיל עצמו יש לנקות. אפשר להשרות את העגיל פעמיים ביום למשך שלוש דקות במי מלח או בתמיסת ניקוי מיוחדת. ניתן להשתמש בפד גזה נקי בכדי לנגב את העגיל לפני החזרתו.

גם לאחר החלמת האזור, הקפידו לנקות את העגילים ואת חורי הפירסינג. שמרו על עגילים נקיים באמצעות ניקוי עם תכשיר אנטיספטי, מים וסבון או אפילו מי פה.

עשו זאת לעתים קרובות (בערך כפעם בשבוע), הצטברות של לכלוך בעגילים יכולה לגרום לבעיות.

תסמינים של אינפקציה באוזן

אם מעולם לא חוויתם דלקת בחורי העגילים, בוודאי אינכם מכירים את התסמינים.

תוכלו לזהות אינפקציה באוזניים אם תרגישו שהאוזניים חמות, מגרדות ורכות. זהו סימן מובהק לזיהום. סביר להניח שהאוזניים גם ייראו אדומות וקצת נפוחות.

לעתים דלקות בחורי העגילים עשויות להיות מלוות בהפרשה נוזלית, אך לא כל הפרשה מחורי העגילים באוזניים הן סיבה לחשש. למעשה, העור באוזניים מפריש לפעמים נוזל דק ובהיר בזמן ריפוי מפירסינג. אם ההפרשה בהירה ואינה מלווה בכאב, אדמומיות, חום או נפיחות, כנראה שהיא לא נגועה.

זיהומים קלים של חורי העגילים, יימשכו בדרך כלל כמה ימים, לרוב ניתן להקל ולרפא את תסמיני הדלקת באמצעות נטילת תרופות ללא מרשם. אם המצב לא משתפר תוך שלושה ימים, תצטרכו להגיע לבדיקת רופא. זיהום שאינו מטופל כראוי, עלול להוביל לזיהומים מסובכים יותר, הדורשים לעתים ניקוז ומתן אנטיביוטיקה דרך הפה.

הגורמים לאינפקציה באוזן

ישנן כמה  סיבות שעלולות להוביל לדלקת בחורי העגילים. לפירסינג טרי עשויים לקחת שלושה חודשים עד שנה להחלים לחלוטין, תלוי במיקום החירור. פירסינג הוא בעצם פצע פתוח עד שהוא מתרפא במלואו, במהלך הזמן הזה, כמו כל פצע אחר, הוא רגיש לזיהומים.

מגע בעגילים בידיים מלוכלכות או התנהלות בחוסר היגיינה, עלולים להכניס חיידקים לא רצויים לחורי העגילים. כאשר חיידקים נלכדים בחורי הניקוב, הם עשויים להתרבות וליצור זיהום.

ברגע שהפירסינג מתרפא במלואו, יש פחות סיכוי לקבל זיהום, אך זה לא אומר שזה לא אפשרי לחלוטין. עגילים יכולים לצבור שאריות סבון ושמפו, מוצרי שיער או מוצרי קוסמטיקה.

לכן, יש להקפיד לנקות את העגילים לעתים קרובות.

 

אינפקציה באוזן עקב אלרגיה

אם אתם מטפלים כראוי באוזניים ובעגילים, אך עדיין נוצר זיהום בחורי העגילים, כנראה שהחומר ממנו מיוצרים העגילים שאתם עונדים אינו מתאים לכם.

תגובות אלרגיות לתכשיטים נובעות בדרך כלל מאלרגיות למתכות, לרוב לניקל. קשה מאוד לקבוע האם תכשיט מכיל ניקל רק מהתבוננות בו. סביר להניח שבתכשיטים ממתכת יש כמות מסוימת של ניקל אלא אם הם עשויים מסרג'יקל סטיל או פלטיניום. כסף סטרלינג וזהב גם הם בטוחים.

אם הגירוי באוזן נראה יותר כמו תגובה אלרגית מאשר זיהום, הסירו את העגיל מיד וגשו לבדיקת רופא.

 

אינפקציה באוזן בילדים

יש ליצור קשר מיידי עם רופא במידה וסוגר העגיל "נבלע" בתנוך האוזן ולא ניתן להסירו. אם נראה שהנפיחות או האדמומיות מתפשטת מעבר לאזור המנוקב ואם ילדכם מפתח חום מעל 37.8°.

 

סיכום

זה בהחלט לא נעים לקבל אינפקציה באוזן. אך כל עוד אתם מטפלים נכון באוזניים ובעגילים, שומרים על היגיינה ומקפידים לענוד רק עגילים איכותיים ממתכות טובות, אין שום סיבה שתפתחו זיהום באוזניים. במידה וישנה כרגע דלקת פעילה, פנו לבדיקת רופא. אין ליטול תרופות על דעת עצמכם.

אין לראות במאמר זה המלצה רפואית כזאת או אחרת ותמיד יש להתייעץ עם רופא מוסמך.

יולי 01, 2022
פירסינג באוזן - איך לבחור בפירסינג המושלם? המדריך המלא!

פירסינג באוזן - איך לבחור בפירסינג המושלם? המדריך המלא!

הפירסינג קיים בעולם כבר מאות שנים. האוזן היא אחד האזורים הפופולריים ביותר לביצוע פירסינג בגלל האפשרויות הרבות של סוגי הפירסינג שניתן לבצע בה.

רמת הכאב וזמני ההחלמה משתנים בהתאם למיקום. זמן ההחלמה הממוצע של סחוס האוזן הוא כחצי שנה ושל תנוך האוזן עד 3 חודשים.

על מנת למזער סיכונים הכרוכים בחירור האוזן, כמו אינפקציה למשל, יש לבחור בפירסר מקצועי שקיבל הסמכות מתאימות וכמובן, יש לענוד תכשיטים איכותיים ממתכות טובות.

גם מידות העגילים חשובות מאוד להשלמת ההחלמה בצורה הולמת.

אז אילו סוגי פירסינג ניתן לעשות באוזניים?

הליקס

  • מיקום: לאורך הקפל החיצוני של האוזן (בסחוס) הרחוק מהפנים.

  • דרגת כאב: נמוכה עד בינונית
  • זמן החלמה: ממוצע של כחצי שנה.
  • עגיל: חישוק קטן בקוטר 6 מ"מ או עגיל מוט קצר באורך 6 מ"מ ובעובי 1.6 מ"מ

הליקס קדמי

  • מיקום: בקפל החיצוני של האוזן (בסחוס) בחלק שקרוב יותר לפנים.
  • רמת כאב: נמוכה עד בינונית.
  • זמן החלמה: ממוצע של כ-6 חודשים.
  • עגיל: לרוב עגיל מוט קצר באורך 6 מ"מ או עגיל פרסה בקוטר 6מ"מ ובעובי 1.6 מ"מ

אינדסטריאל

  • מיקום: שילוב של ניקובי הליקס. ניקוב אחד בקפל החיצוני של האוזן וניקוב שני בחלק הפנימי של האוזן (בסחוס). ביניהם מעבירים עגיל מוט ארוך.
  • דרגת כאב: נמוכה עד בינונית.
  • זמן החלמה: ממוצע של כ-6 חודשים עד שנה.
  • עגיל: עגיל מוט ארוך 38 מ"מ ובעובי 1.6 מ"מ.

אורביטל

  • מיקום: לרוב באזור ההליקס, אך ניתן לעשותו במספר אזורים באוזן באופן של ניקוב שני חורים שמחוברים בעגיל חישוק אחד.
  • דרגת כאב: בינונית, תלוי במיקום.
  • זמן החלמה: עד שנה, תלוי במיקום.
  • מידות עגיל מומלצות: עגיל חישוק או עגיל פרסה בקוטר 6 מ"מ ובעובי 1.2 מ"מ

טראגוס

  • מיקום: מרכז הסחוס שבקדמת האוזן (בסחוס).
  • דרגת כאב: נמוכה יחסית.
  • זמן החלמה: ממוצע של כ- 4 - 8 חודשים.
  • מידות עגיל מומלצות: עגיל מוט לבארט או ברבל בהתחלה באורך 10 מ"מ ולאחר ההחלמה אפשר גם חישוק/בננה/פרסה בעובי 1.2 מ"מ

אנטי טראגוס

  • מיקום: בסחוס שמעל לתנוך, אלכסונית לטראגוס.
  • דרגת כאב: בינונית.
  • זמן החלמה: חודשיים עד חצי שנה.
  • עגיל: לרוב עגיל מוט קצר באורך 6 מ"מ או חישוק בעובי 1.6 מ"מ.

קונצ'

  • מיקום: אפרכסת (בסחוס).
  • דרגת כאב: בינונית.
  • זמן החלמה: חודשיים עד חצי שנה.
  • מידות עגיל מומלצות: עגיל חישוק בקוטר 10-12 מ”מ או עגיל מוט באורך 8 – 12 מ”מ. עובי- 1.2 מ”מ / 1.6 מ”מ

 דיית'

  • מיקום: בסחוס הפנימי ביותא של האוזן (בסחוס).
  • דרגת כאב: גבוהה
  • זמן החלמה: בערך 6 חודשים וקצת יותר.
  • מידות עגיל מומלצות: חישוק בעובי 1.2 מ"מ.

לוב

  • מיקום: בתנוך האוזן, העגיל "הרגיל".
  • דרגת כאב: נמוכה
  • זמן החלמה: 1-3 חודשים.
  • עגיל: בתור התחלה יש לענוד עגיל רפואי בעובי 1.2 / 1.6 מ"מ ולאחר החלמה מלאה ניתן לענוד כל עגיל!

סיכום

בכל סוג של פירסינג שתבחרו לעשות, יש לעשות אותו בסטודיו מוכר ובעל מוניטין.

לאחר שהפירסר יסיים את עבודת החירור, הוא יכניס עגיל לבחירתכם ויסביר הכיצד לטפל בפירסינג ע"מ שלא יתפתח זיהום או עיוות. יש לבצע את הוראות הפירסר במלואן.

סוגי המתכות המומלצות ביותר לשימוש, הן זהב, כסף, סרג'יקל סטיל, טיטניום ואפילו פלסטיק רפואי. ניתן למצוא כיום עגילי פירסינג יפהפיים בצבעים, בצורות מגוונות ומשובצים באבנים טובות.

מקווים שעזרנו.

יוני 23, 2022
איך מנקים עגילים? העגילים שלך תמיד יבריקו אחרי שתקראי את המדריך

איך מנקים עגילים? העגילים שלך תמיד יבריקו אחרי שתקראי את המדריך

בין אם אתם נוטים לענוד עגילים כבר שנים ובין אם יש לכם כאלה תקופה לא ארוכה במיוחד, אתם כנראה יודעים שהם נוטים להתלכלך, במיוחד באזור הסוגרים ובחריצים, בשל המיקום שלהם שנוטה לגרום להם לצבור יותר לכלוך. באופן כללי, רצוי לגשת אחת לתקופה לחנות או לתכשיטן כדי לנקות את התכשיטים שלכם, אך מצד שני חשוב שתדעו כי לא מדובר במשימה מורכבת במיוחד. אז איך מנקים עגילים?
פברואר 01, 2022
חיטוי פירסינג

טיפול בפירסינג? איך לחטא עגילים בבית בצורה בטוחה ובריאה

פירסינג הוא הליך שמתבצע באופן קבוע במכונים המורשים לכך. מדובר בהליך אשר במסגרתו מנקבים אזורים שונים בגוף, וזאת מתוך מטרה לענוד תכשיט. האזורים הנפוצים ביותר לפירסינג הם כמובן האוזניים, אבל גם בטבור, בפטמות, בלשון, בין הנחיריים וכן באף עצמו. אם החלטתם לעבור את ההליך הקוסמטי שנחשב לטרנדי עוד משנות ה-50 ועד היום, חשוב להבין כי טיפול .בפירסינג הוא הכרחי, מתוך מטרה למנוע זיהום

?איך מטפלים בפירסינג בשגרה

פירסינג הוא פצע לכל דבר, מאחר שמדובר בחדירה של העור מהקצה האחד לקצה השני. טיפול בפירסינג חדש צריך להתבצע בבוקר ובערב באופן קבוע. לצורך ניקיון, יש לקחת מגבת נייר, וליצור ממנה משולש. קחו מעט סבון אנטיספטי (אותו אפשר לרכוש בכל רשתות הפארם) ומים, והורידו .את הגלד שנוצר מסביב לעגיל

 

?איך לחטא עגילים

לאחר שמבצעים את ההליך, חשוב מאוד לחטא את האזור מסביב לעגילים באופן קבוע בעדינות ככל האפשר. נוסף על כך, אפשר לחטא את הפירסינג באמצעות תמיסה של מי מלח אותה ניתן להכין באופן עצמאי. איך מכינים אותה? לתוך כוס שופכים מים רותחים. מוסיפים שתי כפיות של מלח ים ומערבבים. לאחר שהתערובת התקררה מעט, לוקחים קיסם אוזניים ומחטאים את האזור מסביב, כחלק משמירה על היגיינה.

 

?מה קורה כאשר יש זיהום

פירסינג הוא הליך שלא חף מסכנות, כאשר הסכנה הגדולה והברורה ביותר היא זיהום שעלול להתפתח באזור שבו בוצע החירור. מדובר בתהליך שבו פוצעים את העור, ולכן חשוב מאוד לשמור על רמת היגיינה גבוהה שאמורה להפחית את הסיכוי לזיהום. עם זאת, במידה שהתפתח זיהום מקומי באזור, חשוב לטפל בו בהקדם ע"י שימוש בתמיסת מי מלח לצד שימוש במשחה בשם בפנטן פלוס אותה ניתן לרכוש ללא מרשם רופא. מדובר במשחה המיועדת לטיפול באזור. אם מדובר בזיהום שמתפתח וגורם לגרד, אדמומיות ונפיחות, חשוב מאוד לפנות לרופא בהקדם לטובת בחינת האזור ובהתאם לכך גם קבלת מרשם למשחה אנטיביוטית או טיפול נוסף בהתאם לצורך.

 

?איך מתמודדים עם הזיהום

חיטוי

שגרת חיטוי של האזור בבוקר ובערב היא חלק בלתי נפרד מהתמודדות עם זיהום. התהליך של החירור פוגע באופן ממשי ברקמות העדינות של העור, ולכן חיידקים עלולים לחדור לאזור ובהתאם לכך לגרום לזיהום שעשוי להתבטא בנפיחות, אדמומיות וכן הפרשות. חיטוי של האזור באמצעות תמיסת מי מלח הוא דרך מצוינת להתמודדות עם הזיהום. עם זאת, טיפול בפירסינג צריך להתבצע באופן נקודתי ולא קבוע, מאחר שטיפול "יתר" עלול להוביל להתפתחות מואצת של הזיהום.

הימנעות משימוש באלכוהול או פולידין

זיהום שמתרחש באזור שבו בוצע החירור עלול להכאיב מאוד. כדאי להימנע משימוש באלכוהול או פולידין לטובת פעולה של חיטוי וטיפול, כי הם גורמים לגירוי של האזור ובהתאם לכך גם להחמרה משמעותית בהיקף הזיהום. טיפול בפירסינג הוא הכרחי אך צריך להתבצע גם בצורה נכונה ובאמצעות תכשירים כמו מי מלח או סבון אנטיספטי בלבד, בשילוב של משחה.

הימנעות מכניסה לים ולבריכה

בזמן תקופת ההחלמה, ובוודאי כאשר יש זיהום, הימנעו מכניסה לים ולבריכה וכן לבשו בגדים מאווררים ככל האפשר, ובמיוחד אם מדובר בזיהום באזור הטבור או אזורים מוצנעים.

ביקור אצל הפירסר

אם התפתח זיהום, רצוי להגיע למקום בו בוצע הפירסינג לטובת קבלת הנחיות. פירסר מקצועי ובעל ניסיון של שנים רבות בתחום יכול לבחון בצורה מקצועית את הזיהום ולספק לכם הדרכה לגבי דרכי הטיפול, כולל הפנייה לרופא בעת הצורך. בכל מקרה, כדאי להתייעץ עם רופא ולא רק עם הפירסר.

מתי צריך לגשת לרופא?

כאב כתוצאה מפירסינג הוא נפוץ ומתרחש לא מעט. אם מדובר בכאב בלתי נסבל ובהפרשות, חשוב מאוד לפנות לרופא לטובת קבלת טיפול ואבחון של המצב. רק רופא יכול לספק לכם הנחיות מדויקות לגבי הטיפול בזיהום, ולאבחן האם מדובר בזיהום מסכן חיים. טיפול עצמאי הוא חיוני, אך גם ביקור אצל הרופא וקבלת חוות דעת מקצועית.

סיכום

ללא טיפול ושמירה על היגיינה וניקיון באזור של הנקב, אתם עלולים לפתח זיהומים מסוכנים. על כן, אם בחרתם לעבור הליך של פירסינג, בחרו במקום מקצועי שמחטא את הציוד, ודאגו לקבל הוראות מדויקות לגבי הטיפול בהתאם לאזור המחורר.  

אוקטובר 02, 2021