איך מנקים עגילים? העגילים שלך תמיד יבריקו אחרי שתקראי את המדריך

איך מנקים עגילים? העגילים שלך תמיד יבריקו אחרי שתקראי את המדריך

בין אם אתם נוטים לענוד עגילים כבר שנים ובין אם יש לכם כאלה תקופה לא ארוכה במיוחד, אתם כנראה יודעים שהם נוטים להתלכלך, במיוחד באזור הסוגרים ובחריצים, בשל המיקום שלהם שנוטה לגרום להם לצבור יותר לכלוך. באופן כללי, רצוי לגשת אחת לתקופה לחנות או לתכשיטן כדי לנקות את התכשיטים שלכם, אך מצד שני חשוב שתדעו כי לא מדובר במשימה מורכבת במיוחד. אז איך מנקים עגילים?
פברואר 01, 2022
איך מנקים טבעת יהלום?

איך מנקים טבעת יהלום? המדריך לטבעת המבריקה והנקייה בעולם!

לטבעות יהלום ערך כספי רב ולעיתים גם ערך סנטימנטלי, במיוחד כשמדובר בטבעות נישואין או אירוסין. פעמים רבות, פעולות יומיומיות שאנו עושים כמו ניקיון, פוגעות בברק ובניקיון של היהלום, דבר שעשוי להזיק לו בטווח הארוך, ולכן חשוב מאוד שתשמרו על הטבעות שלכם נקיות. ניקיון ותחזוקה קבועים יבטיחו לטבעת היהלום שלכן מראה מנצנץ ומלא בברק. כאן תמצאו מספר טיפים חשובים נושא.

לפני שמתחילים בניקיון, חשוב לדעת:

  • אם מדובר בלכלוך קשה ומורכב, כמו צבע או שכבת שמן ישנה – פנו לאיש מקצוע.
  • בכל הנוגע לניקיון תכשיטי יהלומים בכלל, ולטבעות יהלומים בפרט, יש להימנע שימוש בחומרי ניקיון ביתיים, דוגמת אקונומיקה, אצטון, משחת שיניים וסודה לשתייה. חומרים אלו עשויים לפגום בתכשיט ובברק שלו.
  • אין להכניס את הטבעת למדיח כלים.
  • לפני שימוש במכונת ניקוי ביתית, בדקו את מצב היהלומים בטבעת. אם הם רופפים רצוי לא לנקות אותם, ולכן יש לפנות ליהלומן לתיקון טרם הניקוי.

ניקיון היהלום

  • השרו את הטבעת במי סבון חמימים למשך 20–40 דקות או יותר, במידת הצורך. אפשר למהול את המים גם בחומר ייעודי לניקוי תכשיטים. אין להשתמש בחומר ניקוי אחר שלא מיועד לכך.
  • הוציאו את הטבעת מהמים והברישו אותה במברשת שיניים רכה בעדינות, כדי להסיר את הלכלוך.
  • שטפו את הטבעת במים חמימים, ויבשו אותה בנייר.
  • בשלב זה ניתן לטבול את הטבעת באלכוהול 90% בין דקה לשתי דקות (השרייה ארוכה יותר עשויה לפגום בתכשיט), משום שאלכוהול יסייע להבריק את היהלום.

ומה עושים כדי להימנע מלכלוך בעתיד?

הניקיון בוצע בהצלחה? מצוין! בשביל לשמור עליה נקייה, רצוי להימנע מלענוד אותה בעת ניקיון, שחייה בבריכה או בים, רחצה ובזמן שימוש במוצרי טיפוח, כמו קרם ידיים. משימה זו יכולה להיות קשה עבור אנשים שרגילים לענוד את הטבעות כל הזמן, כמו טבעות אירוסין או נישואין. אך רצוי מאוד להקפיד על כך, כדי לשמור עליהן בורקות ויפות.

חשיבות הפנייה לאיש מקצוע

ניקוי טבעת יהלום בהחלט יכול להתבצע בבית, אבל חשוב לדעת שאיש מקצוע יוכל לעשות זאת באופן בטוח, וכזה שישמור על התכשיט וימנע פגיעות או בלאי לאורך זמן. פנייה לאיש מקצוע תבטיח שמירה על הטבעת וגם על הערך שלה, מניעת נזקים וחיסכון כספי בטווח הארוך. פנו ליהלומן מקצועי ומוסמך שיוכל לעשות עבורכם את העבודה במקצועיות וביעילות, ותוכלו לקבל את הטבעת שלכם בחזרה כמו חדשה.

 

לסיכום

ניקיון טבעת יהלום הוא משימה מהירה ולא מורכבת, שתוכלו לעשות בבית בעזרת מספר שלבים. חשוב להקפיד ולנקות את הטבעת מדי תקופה, כאשר מצטברת עליה שכבת לכלוך, אך חשוב להימנע משימוש בחומרים כימיים שעלולים להזיק לתכשיט. מומלץ לפנות לאיש מקצוע כדי לנקות את הטבעת באופן בטוח ומקצועי ללא סיכונים, ותשמרו על הטבעת היקרה שלכם לאורך זמן.

נובמבר 03, 2021
איך להתמודד עם אלרגיה לתכשיטים

איך להתמודד עם אלרגיות לתכשיטים? המדריך המלא

העור הוא קו ההגנה הראשון של הגוף. כאשר העור בא במגע עם תכשיט, הוא עלול לפתח תופעות אלרגיות המאופיינות לרוב באדמומיות, גרד וכן תגובה דלקתית. למרות שלא ניתן לאבחן מראש את ההופעה של האלרגיה הזו, לרוב היא מתגלה זמן קצר לאחר רכישה של תכשיט – בין אם מדובר בשרשראות, עגילים, טבעות או תכשיטים אחרים. אלרגיה לתכשיטים היא תופעה נפוצה שמתרחשת הן אצל נשים והן אצל גברים, ולכן כדאי מאוד להכיר את הסיבות ודרכי ההתמודדות.

 

רקע

משחר ההיסטוריה בני האדם עונדים תכשיטים, כאשר בתחילת ימי הביניים התכשיטים היוו סממן לשלטון. כיום הם חלק בלתי נפרד מהאמירה האופנתית של כל אחד ואחת מאיתנו. התכשיטים עשויים מכמה סוגים של מתכות, שבאות במגע עם העור שלנו ועלולות לגרום לתופעה של אלרגיה. המתכות השכיחות ביותר הן ניקל (מתכת נפוצה בלא מעט תכשיטים) וכן מתכת מסוג קובן. יש אנשים הרגישים לניקל, ועל רקע זה תתרחש אלרגיה ורגישות. הרגישות מתבטאת בעקצוץ, אודם ולעתים גם אקזמה של העור – מראה של גרד וקשקשים. התופעה נכונה גם במקרה של נשים, וגם במקרה של גברים שעונדים תכשיטים לגברים. מדובר בתופעה של רגישות לתכשיט, ולכן צריך לגשת לרופא ולקבל אבחון ודרכי טיפול. חשוב לציין כי לרוב הפריחה חולפת מעצמה, וזאת במידה שנמנעים ממגע עם התכשיט. עם זאת, חשוב לגשת לרופא ולא להמתין לכך שהאלרגיה תחלוף מעצמה.

 

אילו מתכות יכולות לגרום לאלרגיה?

ניקל

מדובר באלרגיה הנפוצה ביותר. לרוב, הופעה של אלרגיה בעקבות ניקל נגרמת בעקבות התרחשות של תגובה חיסונית של הגוף בעקבות מגע של העור עם הניקל. לרוב האלרגיה הזו מתרחשת על רקע של היסטוריה משפחתית או עישון, שעשוי גם הוא להיות גורם להופעה של אלרגיה. בדרך כלל התגובה האלרגית מתרחשת כ-12 עד 24 שעות לאחר המגע בין הניקל לבין העור, ובמקרים חמורים תופיע שלפוחית על האזור.

 

קובן

מתכת קובן היא מתכת זולה ולכן משתמשים בה לא מעט בתהליך של עיצוב תכשיט. בשל המחיר הזול שלה מעצבים רבים משתמשים בה, אבל היא נפוצה בעיקר בתכשיטים זולים אותם רוכשים לרוב בשווקים. הצבע של המתכת כהה ובתגובה אלרגית הוא גורם לרגישות שמגיעה לידי ביטוי באדמומיות, גרד ונפיחות מקומית.

 

מה הם הסימנים לאלרגיה?

אם אתם עונדים תכשיט ולאחר זמן קצר הרגישות מתפתחת – מדובר בסימן ברור לאלרגיה. אצל אנשים מסוימים שעונדים תכשיטים כמו עגילים, טבעות ועוד, האלרגיה עלולה להתפתח רק כעבור זמן מסוים מרגע שעונדים את התכשיט ואילו אצל אחרים התופעות מתרחשות באופן מיידי. כיצד תדעו שיש לכם רגישות? כאשר אתם שמים לב שכאשר אתם עונדים תכשיט מסוים, אתם מתחילים להרגיש גירוד ועקצוץ. אם מופיעים תסמינים, חשוב לתאם בהקדם האפשרי תור אצל אלרגולוג. מדובר ברופא שתחום ההתמחות שלו הוא אלרגיות, ותפקידו הוא לאבחן את סוג האלרגיה ובהתאם לכך גם לתת טיפול נקודתי. כך תוכלו לדעת לאיזו מתכת אתם אלרגיים, ולהימנע ממנה בפעם הבאה שתרצו לקנות תכשיט חדש.

 

כיצד לטפל באלרגיה?

רכישה של תכשיטים מכסף/זהב אמיתי - העדיפו להשקיע יותר ולבחור בתכשיטים עשויים מזהב אמיתי או כסף טהור. הסיכוי להיתכנות של אלרגיה עם מתכות טהורות כמו זהב או כסף הוא נמוך יותר מאשר מתכות אחרות, ועל כן ההעדפה היא לבצע רכישה של תכשיט איכותי בלבד.

 

זיהוי מוקדם - זיהוי מוקדם של הופעת אלרגיה הוא חיוני לטובת טיפול. אל תתעלמו אם מופיע גרד או אדמומיות, אלא גשו בהקדם לרופא, כדי לאבחן ולטפל במהירות האפשרית.

 

סיכום

רכישה של תכשיט היא דרך נהדרת לגוון את המלתחה וליצור מראה מקורי וייחודי לכם. אולם, לא כל הנוצץ זהב ולא פעם המתכת ממנה עשוי התכשיט שלכם יגרום לאלרגיה שתשפיע לא רק על בריאותכם אלא גם תגרום לסבל ולכאב. על כן, העדיפו תמיד לבצע רכישה של תכשיט איכותי עשוי זהב או כסף ולבחון היטב את התגובה של העור לאחר שאתם עונדים את התכשיט. כך תוודאו כי מעבר לרושם – אתם גם שומרים על הבריאות, ונהנים מהיופי של התכשיט ללא סבל או כאב.

ספטמבר 22, 2021
איך מנקים תכשיטי כסף? 5 שיטות מבריקות לתכשיט כסף מושלם

איך מנקים תכשיטי כסף? 5 שיטות מבריקות לתכשיט כסף מושלם

תכשיטי כסף עשויים להשחיר עם הזמן באופן טבעי, וגם כתוצאה מתנאים מסוימים שמעודדים את ההשחרה במהלך השנים. ניתן לנקות תכשיטי כסף באופן עצמאי בבית, וללא מאמץ מיוחד או צורך בכלים או בחומרי ניקוי מיוחדים. במאמר הבא תמצאו כמה שיטות שימושיות לניקוי תכשיטים מכסף, שיחדשו את התכשיטים ויחזירו להם את הברק.

טבעת כסף מבריקה

 צמיד כסף מבריק

5 השיטות המנצחות לניקוי תכשיטי כסף

  1. התחילו בניקוי עם מטלית או מגבון לח בעדינות – יתאים למקרה של השחרה קלה בלבד, ויסיר שכבה עדינה של לכלוך לא מאמץ. כדאי להימנע מהפעלת כוח או משימוש בחומרי ניקוי אגרסיביים יחד עם המטלית או המגבון.
  2. ניקוי באמצעות מטליות או חומרי ניקוי ייעודיים – הדרך הבטוחה והעדיפה לניקוי תכשיטי כסף, וכזאת שתשמור באופן מיטבי על התכשיטים. חשוב להשתמש בהם על פי ההוראות המצוינות על גבי אריזת המוצר בלבד.
  3. נייר אלומיניום עם קערת זכוכית וסודה לשתייה – רפדו את תחתית הקערה בנייר אלומיניום, או עטפו בו את התכשיט עצמו. הניחו בקערה, ופזרו מעל התכשיט סודה לשתייה. מלאו את הקערה במים רותחים והשרו למספר דקות, והתכשיט יתנקה בקלות. ניתן להסיר שאריות לכלוך עם מטלית יבשה.
  4. משחת שיניים ומברשת – מרחו משחת שיניים רגילה (לא כזאת המיועדת להלבנה) על כל התכשיט וצחצחו באמצעות מברשת שיניים ישנה. ניתן להשאיר את המשחה כ-10 דקות על התכשיט ורק אז לצחצח אותו. צחצחו ביסודיות ובעדינות, והסירו את שאריות המשחה והלכלוך.
  5. סבון כלים – השרו את התכשיט עם מעט סבון כלים ומעט מים פושרים, ולאחר מספר דקות צחצחו את התכשיט עם מברשת שיניים או מטלית.

במקרה שבו אף שיטה לא עובדת, מומלץ לשלוח את התכשיט לניקוי וחידוש מקצועי שיתבצע ע"י איש מקצוע מוסמך.

 עגילי כסף מבריקים

מה עושים במקרה של תכשיט עם חריצים קטנים?

במקרה של תכשיטים עם חריטה כמו תליונים או צמידים עם חרוזים וחריצים קטנטנים, כדאי להשתמש במברשת שיניים משומשת או במברשת לניקוי ציפורניים (כזו המיועדת להסרת שאריות עור לאחר שיוף) כדי לצחצח את התכשיטים. הסיבים ייכנסו גם לחריצים הקטנים ביותר ויסירו מהם את הלכלוך או השכבה השחורה.

 

האם כדאי לשלב בין חומרי ניקוי?

כדאי להימנע מכך. יש חומרי ניקוי שעלולים לגרום לתגובה כימית בעת השילוב ביניהם, או לפגוע בתכשיט או בעור הידיים בעת הניקוי. למשל, יש שיטה הגורסת כי ניתן לנקות את התכשיטים עם חומץ ואבקת סודה לשתייה, ושני אלו יחד עשויים לגרום לתגובה כימית משמעותית שעשויה להיות מסוכנת במקרים מסוימים. אם בחרתם בשיטת ניקוי מסוימת, כדאי לדבוק בה על פי ההוראות, ואם היא לא הצליחה, אפשר לנסות שיטה אחרת לאחר שניקיתם את התכשיט לחלוטין מהחומר שבו השתמשתם בניסיון הקודם.

 

צמיד קולומביאני מכסף

 

איך נמנע השחרה של תכשיטים בעתיד?

  • אחסנו את התכשיטים במקום קריר ושאינו חשוף לשמש. יש קופסאות תכשיטים מיוחדות שיכולות להתאים לתכשיטים עם מקום ייעודי לשרשראות, כך שאפשר לסדר ללא בלגן.
  • כדאי להימנע מהתזת בושם או מריחה של קרם גוף או קרם הגנה על התכשיט.
  • אל תשתמשו בחומרי ניקוי אגרסיביים בעת הניקוי.
  • אפשר להתקלח עם תכשיטי כסף כאשר משתמשים במים וסבון, זה מסייע לניקיון שלהם. עם זאת, כדאי להסיר את התכשיט לפני כניסה לבריכה או לים.
  • מדי פעם כדאי לנקות את התכשיטים במטליות ייעודיות, גם אם התכשיט נראה נקי למראית עין. כך תשמרו עליו לאורך זמן ותמנעו השחרה מהירה.

 טבעת כסף מבריקה

תכשיטי כסף הם תכשיטים עדינים שצריכים ניקוי ותחזוקה מפעם לפעם, וכדאי לעשות זאת באמצעות אחת השיטות שפורטו למעלה. אם אתם לא מצליחים לנקות את התכשיט לבד, פנו לאיש מקצוע – הוא יוכל לעשות זאת במיומנות ובמקצועיות ולהחזיר לכם את התכשיט כמו חדש. נסו את העצות למניעת ההשחרה כדי לשמור על התכשיט נקי לאורך זמן, כדי שישמור על הברק וימשיך להחמיא ולנצנץ בכל יום.

יוני 23, 2021
איך לנקות תכשיטים?

איך לנקות תכשיטים בצורה מושלמת מבלי לצאת מהבית?

בדרך כלל, את רוב התכשיטים שלנו אנחנו עונדים באופן שוטף, מה שגורם להם להתלכלך יותר.
ממה הם מתלכלכים?
שמנים של הגוף, איפור, בושם, קרמים,
פעולות יום יומיות כמו שטיפת כלים, ניקיון הבית עם חומרים כימיים, שמפו ומרכך שנכנסים לחריצים של התכשיט ועוד...
לכן, נדרש ניקיון קבוע- לפחות פעם בחודש, ומה שטוב הוא שניתן לנקות תכשיטים מזהב, גם מחומרים שיש לכם בבית:)

בשביל זה נצטרך:
✅ קערה עם מים חמימים (לא רותחים )
✅ סבון כלים/אבקת כביסה
✅ מברשת שיניים

איך עושים את זה?
משרים את התכשיט בקערה עם המים והסבון למשך דקות בודדות.
לאחר מכן מברישים בעזרת מברשת השיניים את התכשיט,
עלינו להשתדל ולהיכנס לחריצים ולנקות היטב.
אם מדובר בתכשיט משובץ בזרקונים/אבני חן/יהלומים,
ההברשה חייבת להיות עדינה מאוד. עלינו להימנע מלמשוך את השיניים שתופסות את האבן ולא לגרום לנזק.
זכרו - זהב הוא חומר רך מאוד והכל צריך להתבצע בעדינות...
החליקו את המברשת ותנו לתכשיט עוד כמה דקות בתוך הקערה עם הסבון.
לאחר מכן שטפו את התכשיט במים פושרים והניחו על מגבת יבשה לייבוש מלא.
לאחר כל השלבים תקבלו תכשיט נוצץ, נקי ומבריק✨
תתחדשו 💍
דצמבר 09, 2020