אחיות שמחות

מה אפשר לקנות מתנה לאחות ליום ההולדת? המלצות למתנות מכל הלב

האחיות והאחים שלנו מכירים אותנו הכי טוב - כשנולדנו או כשהם נולדו, כשהלכנו לגן, כשעלינו לכיתה א', בגיל ההתבגרות הנורא, כשהתגייסנו לצבא, הטיול הגדול, כשהכרנו את בני הזוג שלנו, התחתנו, הקמנו משפחה, קנינו דירה, החלפנו עבודה. לטוב ולרע, הם היו שם תמיד.

אז מה קונים לאחות שחוגגת יום הולדת?

היא החברה הכי טובה, היא הנפש התאומה, היא האוזן הקשבת והכתף להניח עליה ראש.

בדיוק בשביל השאלה הזאת, הכנו עבורכם כמה רעיונות מעולים למתנה לאחותכם.

 

מתנה לאחות גדולה

האחות הגדולה, כמה משמעות בצמד מילים?! וכשהאחות הגדולה חוגגת יום הולדת, זה הזמן לפרגן לה מכל הלב ולהעניק לה מתנה בלתי נשכחת.

  • שרשרת עם תליון סמל המזל: השרשרת הקלאסית ביותר, מתאימה לכל גיל ולכל סגנון. ניתן לשלב בתליון חריטת תאריך לידה או שיבוץ של אבני חן.
  • צמיד זהב לאישה - צ'ארם: צמיד חוליות עבה עם תליונים קטנים לבחירה, כמו תליון אות, תליון סמל המקצוע, תליון אבן צבעונית, תליון בצורת בע"ח, תליון ילד/ה ועוד. ניתן להרכיב מספר תליונים לפי בקשתכם.
  • טבעת עם אבן הלידה: לכל חודש בלוח השנה, יש אבן טבעית משלו, המכונה "אבן הלידה". האמונה היא שאבן הלידה מגנה על העונד אותה.
  • עגילים בסמל אישי: אם אתם רוצים להקסים את מקבלת המתנה ולגרום לה להתרגש, ניתן לרכוש עבורה עגילי יהלום יחודיים לה, עם סמל מיוחד משמה או אישיותה. למשל, לאחות ששמה "ורד" ניתן לרכוש עגילים בצורת ורדים. לאחות ספרית, ניתן לרכוש עגילים בצורת מספריים. לאחות הבשלנית, ניתן לרכוש עגילים בצורת כף ומזלג (אפילו כף לאוזן ימין ומזלג לשמאל) וכן הלאה...

מתנה לאחות קטנה

אחות קטנה, בת החסות הראשונה של כל אח / אחות גדולים. מגיל הילדות ההורים מלמדים אותנו שצריך להגן ולשמור עליה. אז מה נוכל לתת לאחות הקטנה במתנה ליום ההולדת, מתנה שתהיה מצד אחד איכותית ומצד שני, שתסמל את רצון ההורים, "לשמור עליה".

 

  • צמיד קשיח בחריטה אישית: כששומעים את צמד המילים "אחות קטנה", מיד עולה בראש המשפט "אָחוֹת קְטַנָּה תְּפִלּוֹתֶיהָ עוֹרְכָה וְעוֹנָה תְּהִלּוֹתֶיהָ אֵל נָא רְפָא נָא לְמַחֲלוֹתֶיהָ" מפיוט ראש השנה.
  • משפט בעל משמעות רבה, שיכול להתנוסס בגאון, חרוט על צמיד זהב. גם יוקרתי, גם מרגש וגם בעל סגולות לשמירה והגנה.
  • תליון לשרשרת עם חריטת תמונת ההורים: מבחר תליונים רב קיים בחנויות התכשיטים, אך מציאת תליון בעל ערך סנטימנטלי, זה כבר עניין אישי. תליון עם תמונת ההורים, מתנה מרגשת וספציפית, בטוח שתוערך מאוד ע"י האחות הקטנה.
  • צמיד טניס משובץ אבנים טובות: קלאסיקה ששומרת על המוניטין. צמיד ניטרלי, מתאים את עצמו לביגוד אלגנטי או ספורטיבי, יומ-יומי או רשמי. ניתן לשבץ באבנים מצבע אחד או מכמה צבעים. אין מחלוקת על היופי והעדנה של צמיד הטניס.

מתנה לאחות תאומה

אומרים שאחים תאומים מרגישים אחד את השני/ה בכל רגע ורגע... מתנה לאחות תאומה היא משימה לא פשוטה בכלל. היא יכולה להיות דומה לך חיצונית, אפילו מאוד. אבל יש לה אישיות משל עצמה כמובן ומה שמתאים לך לאו דווקא מתאים לה. הבחירה הקלאסית היא מתנה "זוגית", כלומר, זוג טבעות דומה, או תליוני שרשרת לאישה שישלימו אחד את השני. אבל מה קורה אם רוצים לצאת מאזור הנוחות ולהעניק מתנה מקורית?! 

  • שרשרת זהב עם תליוני מספר הילדים: בין אם יש לה ילד 1 או כמה ילדים, תמיד ניתן להוסיף עוד תליונים (כמספר הילדים) בבוא העת.
  • צמיד בצורת "אין-סוף" (אינפיניטי): כסמל לנצחיות של הקשר העמוק והמיוחד שבינכם.
  • טבעת עם חריטת תביעת האצבע שלך: זהו בעצם הדבר היחידי ששונה בכם ב 100%, אז למה בעצם שלא תישאו אותו אחד/ת על השניה ;)

 

לסיכום

יום הולדת יש רק פעם בשנה, בחירת מתנה לאחות היא בהחלט מלאכת מחשבת לא פשוטה.

מה שחשוב זה בעיקר לשמח את האחות ולגרום לה להרגיש מיוחדת ביום חגה, מזל טוב.

יוני 15, 2022
יהלומים ירוקים

איך בוחרים צבע יהלום? המדריך המלא שיהפוך אתכם למומחים

תכשיטי יהלומים נחשבים לתכשיטים יפים, מרשימים ויוקרתיים, ורבים מאיתנו בוחרים להתקשט בהם או להעניק אותם במתנה ליקירינו. כשרוצים לקנות תכשיטי יהלומים, בין שמדובר במתנה ובין שלא, חשוב לבצע קנייה שתתחשב בכל הפרמטרים החשובים בבחירת יהלום. אחד מהפרמטרים הללו הוא צבע היהלום. אנשים רבים לא מודעים להיבט הזה ביהלום, וכמה הוא עשוי להשפיע על ערכו ומחירו של היהלום. על כן, בעמוד הזה נעשה קצת סדר ונסביר מה צריך לדעת בנושא.

מהו צבע יהלום ולמה חשוב לשים לב אליו?

יהלום הוא מינרל קשה שנוצר ומתגבש במשך מיליוני שנים במעמקי האדמה, על ידי תהליכים מתמשכים, שחלקם משפיעים עליו בכל ההיבטים וכן על תצורתו הסופית. תנאי הסביבה השונים ותהליכים נוספים משפיעים גם על הצבע של היהלום. ועל כן, נוכל למצוא יהלומים בצבעים רבים ובגוונים שונים, החל ביהלומים שקופים וצלולים, דרך גוונים צהובים ועד ליהלומים צבעוניים.

חשוב לשים לב צבע היהלום משום שמדובר בפרמטר חשוב בבחירת היהלום. מלבד עניין של טעם, שכן גם לשיפוט האסתטי של היהלום יש כאן מקום, חשוב לדעת כי צבע היהלום משפיע על מחירו וכן על ערכו. אם כן, לפני קניית יהלום חשוב לבחון ולברר את הצבע שלו, נוסף על כמה פרמטרים אחרים כמו ניקיון היהלום והחיתוך.

אילו צבעי יהלום קיימים?

כשמדברים על צבעי יהלומים ניתן לחלק אותם לשתי קבוצות – צבעים רגילים וצבעים מיוחדים (יהלומים צבעוניים), ולכל קבוצה דרגות צבע שונות, שעליהן נדבר בהמשך:

הצבעים הרגילים

היהלומים בצבעים הרגילים הם הסוג הנפוץ ביותר טבע. בקבוצה זאת היהלומים נעים בין גוון שקוף לחלוטין וחסר צבע המכונים יהלומים לבנים, לבין יהלומים בגוון צהוב בהיר וחום בהיר. היהלומים הלבנים והשקופים לחלוטין נחשבים לנדירים, האיכותיים והיקרים ביותר, בעוד שהיהלומים בגווני צהוב נפוצים יותר בטבע ומחירם נמוך יותר.

הצבעים המיוחדים

בקבועת הצבעים המיוחדים אנו מתייחסים ליהלומים צבעוניים (הנקראים גם Fancy color diamonds). הכוונה כאן ליהלומים שצבעם צהוב חזק, וכן גוונים אחרים הנובעים מהצבע הצהוב, כמו כתום, כחול, ירוק, סגול, חום כהה ועוד. הצבעים הללו נוצרים ביהלום באופן טבעי כתוצאה מתהליכים שקורים בהיווצרות היהלום בטבע.

דרגות צבע יהלום

כשמתייחסים לצבע יהלום רגיל, כלומר יהלומים שצבעם נעים בין גוון שקוף וצלול לצהוב או חום בהיר, נהוג לחלק אותם לכמה דרגות שונות:

קבוצת צבעי D-F

אלו יהלומים חסרי צבע. יהלומים בצבע D הם היהלומים הנדירים והיקרים ביותר בשוק, והם צלולים ביותר. יהלומים בצבע E ו-F הם יהלומים שמבחינת הצבע בעין לא מיומנת זהים ליהלומים בצבע D, ורק גמולוג מומחה יוכל להבחין ביניהם.

קבוצת צבעי G-J

בקבוצה זאת נמנים יהלומים כמעט חסרי צבע. בקבוצה זאת, יהלומים בצבע G נחשבים לאיכותיים ביותר, ובעין בלתי מיומנת נראים כמעט חסרי צבע. בנוגע לצבעים H, I ו-J – אלו הם יהלומים בעלי גוון צהוב קל מאוד, ומי שאינו מומחה בתחום יכול לראות אותם כחסרי צבע.

קבוצת צבעי K-M

בשונה מהקבוצות הקודמות, כאן מדובר ביהלומים שצבעם צהוב חלש. ככל שעולים בצבע, כך גם הגוון הצהוב נראה יותר לעין. לצורך העניין צבע יהלום K קל יותר מצבע יהלום M, שהוא בעל גוון צהוב מובהק. אלו גם יהלומים זולים יותר מהקבוצה הקודמת.

קבוצת צבעי N-R

בקבוצה זאת היהלומים הם בגוון חום או צהוב. מדובר ביהלומים זולים שיכולים להוזיל משמעותית תכשיטי יהלומים שבהם הם משובצים, אך לרוב הם לא מומלצים לקנייה.

קבוצת צבעי S-Z

קבוצת הצבעים האחרונה מאופיינים בגווני צהוב או חום ניכרים לעין. אלו יהלומים זולים שנחשבים לנחותים ביותר, וכדאי להימנע מלרכוש אותם.

סיכום

לפני שבוחרים את תכשיט היהלומים המושלם – שרשרת יהלוםטבעת יהלום, שרשרת זהב, עגילים יהלום או צמיד – חשוב להתייחס לטיבם של היהלומים המשובצים בו. מדובר בתורה שלמה הכוללת שלל פרמטרים שיש לשים לב אליהם, כשצבע היהלום הוא אחד מהם. ולכן, מעבר למידע הבסיסי שחשוב שתדעו בנושא, חשוב אף יותר לקנות רק במקום אמין שדוגל בשקיפות ואמינות מול הלקוח, כדי לבצע את הרכישה המשלמת והטובה ביותר. אנחנו בתכשיטי חביב מאמינים כי הלקוח הוא במקום הראשון, ולכן אנו מספקים לצד שירות אדיב ומסור גם את המוצרים האיכותיים והמובילים כיום בשוק. בהצלחה!

מרץ 29, 2022
מה הם מחירי יהלומים? אחרי המדריך הבא לא יעבדו עליך לעולם!

מה הם מחירי יהלומים? אחרי המדריך הבא לא יעבדו עליך לעולם!

כשאתם ניגשים לחנות מוצרי חשמל ומחפשים לדוגמה דגם מסוים של מכונת כביסה, תוכלו לראות מייד דגמים מסוגים שונים, להבין מה המפרט של כל אחד ולקבל הצעת מחיר מדויקת, שאותה גם תוכלו להשוות למחירים בחנויות אחרות. לעומת זאת, כשמדברים על יהלומים, שיטת התמחור שונה בתכלית. למעשה, גם לעולם לא נוכל למצוא שני יהלומים שזהים זה לזה מבחינת האיכות והיוקרה, לא משנה עד כמה הם נראים לנו זהים בעין בלתי מקצועית. מחירי יהלומים נקבעים על פי פרמטרים מסוימים שנדבר עליהם בהמשך, ואת הדברים הללו חשוב לבחון כשאתם מקבלים הצעות מחיר על תכשיטי יהלומים בחנויות שונות.

מחירי יהלומים – דגשים חשובים

אם כך, בואו ננסה להבין על רגל אחת מה משפיע על מחירו הסופי של היהלום:

צבע היהלום

צבע היהלום נמדד על פני סקאלה מובנית כאשר השאיפה היא ליהלום צלול ונקי ככל האפשר המכונה ״יהלום ללא צבע״. ככל שיהלום יהיה יהלום כזה כך המחיר שלו יהיה גבוה יותר, ואילו המחיר ירד ככל שהצבע עכור יותר ונוטה לגוונים של צהוב. עם זאת יש יהלומים בעלי צבעים מיוחדים כמו ורוד, אדום וירוק – צבעים הנוצרים כתוצאה מתהליכים כימיים טבעיים נדירים. אלו הם לרוב יהלומים שמחירם יקר יותר.

ניקיון היהלום

מה שנקרא בלעז Clarity. יהלומים מגיעים מהטבע לאחר תהליך הכרייה עם פגמים פנימיים, שריטות, נקודות, בועות וכדומה. איכות של יהלומים נמדדת גם בסוג וצפיפות הפגמים הללו וגם בכמות שלהם. מכונים גמולוגיים קובעים את דרגת ה- Clarityעל פי סקאלה ייעודית.

גודל היהלום

גודל של יהלום נמדד ביחידת קראט. בעגה המקצועית של היהלומים נהוג לציין את הגודל בנקודות כאשר קראט אחד שווה למאה נקודות.

חיתוך היהלום

חיתוך היהלום הוא למעשה הצורה שלו, וכל יהלום שתרכשו עבר חיתוך מסוים. הצורה המוכרת ביותר היא הצורה הקלאסית של היהלום וזוהי לרוב גם הצורה במחיר הנמוך ביותר. ככל שהצורה היא מורכבת וייחודית יותר כך המחיר יעלה.

בסופו של דבר המחיר הסופי של היהלום ייקבע על פי שקלול של כל הפרמטרים הללו, וחשוב ביותר להבין כי אין מחירון חד משמעי ליהלומים. המחירים משוקללים לפי ההיצע והביקוש של יהלומים מסוימים ועל פי תנודות בשוק העולמי. על כן רכישת יהלום או תכשיט יהלומים הם משהו שצריך לעשות באופן מושכל כשמומלץ תמיד להיוועץ במומחה יהלומים או במביני דבר בתחום הצורפות והתכשיטים.

מחירי יהלומים בישראל

אחת השאלות הנפוצות ביותר היא האם מחירי היהלומים בישראל שונים ממחירם בעולם. כלומר, האם נצליח למצוא יהלומים זולים יותר במקומות שונים בחו״ל בהשוואה ליהלומים דומים כאן בארץ. ובכן, עד כמה שזה יכול להיות נכון לגבי מוצרים אחרים (למשל מכשירי טלפון או רכבים), כאן מדובר במחירון עולמי אחיד שנקבע לפי מצב השוק ותנודותיו ולפי פעילות הסוחרים בכל רגע נתון. על כן, אין לצאת מנקודת הנחה שניתן למצוא בארץ יהלומים זולים יותר מאשר בחו״ל.

סיכום

בשורה התחתונה, אין תשובה חד משמעית לשאלה ״איך נקבע המחיר של יהלום״ והתשובה משתנה בהתאם לפרמטרים השונים שדיברנו עליהם. למרבה הצער אנשים רבים רוכשים תכשיטים ויהלומים שלא עומדים בדרישות גבוהות במחירים מופקעים בגלל חוסר הבנה וידע בתחום. באתר תכשיטי חביב תוכלו

למצוא מגוון רחב של תכשיטי יהלום יוקרתיים, לקבל מידע מדויק על כל יהלום ועל התמחור שלו ואפילו לעצב באופן אישי תכשיטים עם יהלום לבחירתכם בהתאם לתקציב שעומד לרשותכם. אנו זמינים בכל שלב לכל שאלה שיש לכם, ואל תהססו ליצור איתנו קשר בהקדם. בהצלחה!

מרץ 08, 2022
תכשיטי יהלומים - מה צריך לדעת לפני שקונים? מדריך למי שרוצה להיות מקצוען אמיתי

תכשיטי יהלומים - מה צריך לדעת לפני שקונים? מדריך למי שרוצה להיות מקצוען אמיתי

רכישה של יהלומים היא ללא ספק את אחת מהרכישות המשמעותיות והמשמחות בחייו של אדם, ובעיקר כי מדובר בתערובת של פרמטרים ובסכום כספי לא מבוטל. בשביל להבטיח כי ההשקעה הכספית אכן תהיה משתלמת לטווח הרחוק, מומלץ לשים דגש על מספר פרמטרים כמו גודל היהלום, צבע היהלום, ניקיון וחיתוך שהם את ארבעת ה"אסים" לרכישה מוצלחת. מתכננים לרכוש תכשיטי יהלומים? הסקירה הבאה היא בדיוק מה שחיפשתם.

צבע היהלום – פרמטר משמעותי אשר משפיע על המחיר

בעולם היהלומים נהוג לדרג את צבע היהלום בהתאם לטבלת האותיות האמריקאית. הדירוג הגבוה ביותר מבחינת הצבע הוא יהלום המדורג D, לעומת האיכות הנמוכה ביותר של היהלומים שאותה נהוג לדרג באמצעות אותיות O-Z. צריך להבין כי צבע היהלום הוא אחד מארבעת הפרמטרים החשובים ביותר אשר משפיעים על ערכו, כאשר מבחינת צבעים ניתן לומר כי הצבע הנמכר והנפוץ ביותר הוא צבע לבן (בדירוג G-H). יש גם קטגוריה נוספת של יהלומים צבעוניים הנקראים בעגה המקצועית פנסי קולור (Fancy Color). שימו לב בעת רכישה של יהלום כי ככל שיהלום יהיה יותר שקוף (כלומר חסר צבע) כך הערך שלו יהיה גבוה יותר ובהתאם לכך גם המחיר.

 

צבעי יהלום נפוצים – כל מה שצריך לדעת סקאלת הצבעים של יהלומים היא רחבה מאוד, ומתחילה ביהלומים שקופים ועד יהלומים צבעוניים, שהפכו לאחד הטרנדים החמים של השנים האחרונות בעולם התכשיטים, ולא בכדי. היהלום הנפוץ והנמכר ביותר הוא יהלום בצבע לבן (בדירוג G-H) וזאת בשל העובדה כי יהלומים בדרגה D הם יקרים יותר. כיום ניתן לקבל הצעת מחיר נוחה למדי ליהלומים כאלה, אולם בשביל להבטיח כי המחיר אותו קיבלתם הוא אכן מחיר אטרקטיבי, נדרש לבחון היטב את דרגת הדירוג של היהלום, בהתאם לתעודה הגמולוגית שתפקידה לפרט כל מה שצריך לדעת על היהלום, אותה אתם מקבלים במעמד הרכישה.

גודל היהלום ומשקלו – האם הגודל כן קובע?

התשובה היא בהחלט כן. הדרישה של רבים היא לבצע רכישה של תכשיט יהלום עם כמה שיותר קראט, בשל הרושם המתקבל כתוצאה מיהלום במשקל גדול. אז מה זה בעצם קראט? קראט הוא למעשה יחידית מידה המאפשרת לקבוע את משקל היהלומים, כאשר קראט 1 שווה ל-200 מיליגרם. בשנת 1970 החליטו לאמץ את השיטה הזו שקובעת את המחיר הסופי אותו תידרשו לשלם בעבור רכישה של תכשיט יהלום. כלל הברזל קובע כי ככל שמשקל היהלומים גבוה יותר, כך המחיר הסופי אותו תידרשו לשלם בגין הרכישה יהיה בהתאם.

ניקיון וחיתוך היהלום - אלמנטים המשפיעים על המחיר הסופי

ככל שהיהלום אותו אתם מתכננים לרכוש הוא נקי יותר ובהתאם לכך גם ללא פגמים, כך המחיר שלו עולה. באופן טבעי, ככל שהיהלום גדול יותר, כך היכולת לזהות (גם ללא הכשרה מקצועית) פגמים עולה. ביהלומים קטנים מקראט אחד כמעט בלתי

אפשרי לעשות זאת, ועל התעודה הגמולוגית לפרט את הפגמים האלו. מדובר בפרמטר חשוב מאוד שהוא אלמנט בעל משקל משמעותי במחיר הסופי אותו תידרשו לשלם, ועל כן בדיקה של ניקיון ורמת חיתוך היהלום היא קריטית. הפרופורציה של החיתוך משפיעה על הצבעוניות, הזוהר והברק ועל כן חיתוך של יהלום מדורג בהתאם לעומק, שטח הפנים, פוליש וסימטריה.

איך לבחור טבעת יהלום?

מתכננים להציע נישואין או לרכוש תכשיטי יהלומים לקראת אירוע מיוחד? כדי שתוכלו להיות בטוחים כי הרכישה אותה אתם מבצעים אכן תהיה משתלמת, בחרנו להציג את כל הטיפים לטובת מענה על השאלה איך לבחור טבעת אירוסין באופן הטוב ביותר ובהתאם למסגרת התקציב:

סוג הטבעת

הסוגים הפופולריים ביותר של טבעות אירוסין הם שלושה יהלומים עם יהלום מרכזי באמצע, טבעת סוליטר עם יהלום גדול או קטן המשובץ באמצע ללא יהלומים נוספים העוטפים אותו, וכן טבעת שאנל המאופיינת ביהלומים קטנים המשובצים לכל אורכה. כדי לקבל החלטה, מומלץ לבחון את הקולקציות של טבעות האירוסין ולהתמקד בסוג טבעת שלא רק נראית טוב על הנייר אלא גם כזו שמתאימה לאופי של האישה שעתידה לקבל את הטבעת, מאחר שכל אישה מתחברת לסגנון אחר – חלק רוצות יהלום גדול ומרכזי, ואילו אחרות מעדיפות טבעות צנועות יותר, עם יהלומים קטנים.

קבלת תעודה גמולוגית

במעמד הרכישה יש לקבל תעודה גמולוגית שמפרטת את כל הפרטים של היהלום שרכשתם. בחירה של טבעות יהלום היא בחירה המגלמת בחובה גם השקעה כספית לא מבוטלת, אתם לא רוצים למצוא את עצמכם עם טבעת יפה אך מזויפת. תעודה גמולוגית מונפקת ע"י מעבדה שקיבלה אישור לכך מטעם IGL, ועל המוכר בחנות לספק לכם אותה.

צבע המתכת

מעבר לבחירה של יהלום, בתהליך הבחירה נלקח בחשבון גם הצבע שמשפיע על המראה של הטבעת אבל גם מגלם בחובו עלויות נוספות. המתכות הנפוצות ביותר בעולם תכשיטי היהלומים וטבעות בפרט הן זהב צהוב, זהב לבן וזהב ורוד.

חיתוך

לחיתוך היהלום יש השפעה על הצבע ועל הניצוץ. החיתוך הנפוץ ביותר בתחום הוא חיתוך עגול, חיתוך מלבני וחיתוך בצורה של כרית.

- התייעצות עם מכרים: כדי להשקיע את הכסף בחוכמה, רצוי להתייעץ עם מכרים כמו בני משפחה וחברים, לטובת קבלת החלטה על הסגנון והגודל.

לסיכום

רכישה של תכשיטי יהלומים היא רכישה המגלמת בחובה גם אלמנט כספי אך גם אלמנט רגשי. הקפידו לבחון את כל הפרמטרים שציינו כאן במעמד הרכישה, וכדאי גם לוודא כי אתם רוכשים את היהלומים דרך חנות מקצועית. אנו בתכשיטי חביב מציעים טבעות יהלום במחירים מצוינים, וכאלו המספקות תעודה גמולוגית ושירות מטעם יהלומן מוסמך. אתם מוזמנים לראות את מגוון הטבעות שלנו ולרכוש טבעת יפהפייה כמתנה או להצעת אירוסין. בהצלחה!

פברואר 28, 2022
מקומות להצעת נישואין

מקומות מדהימים להצעת נישואין מושלמת | היא תתעלף מרוב התרגשות

בשעה טובה, הגיע הרגע והחלטתם להציע לחצי השני שלכם לחיות לצדכם לעד. אנחנו מנחשים שבשלב הזה אתם מתחילים לתכנן את כל מה שצריך להצעת הנישואין המושלמת. אין ספק שהאתגר הראשון הוא למצוא מקומות יפים להצעת נישואין מרגשת ובלתי נשכחת, ותהיה יריית הפתיחה לאירוע חלומי וזוגיות מאושרת. לשם כך אספנו עבורכם כמה רעיונות מנצחים למקומות מומלצים להצעת נישואין, ואפילו חילקנו אותם בצורה מסודרת לאזורים השונים בארץ.

ינואר 19, 2022
יהלומים צבעוניים - איך הם נוצרים? ומה המחיר שלהם?

יהלומים צבעוניים - איך הם נוצרים? ומה המחיר שלהם?

יהלומים צבעוניים (המכונים בלעז Fancy Color Diamonds) הם יהלומים שנחשבים לנדירים ויקרים ביותר, והם אפילו נוצרים באופן טבעי בתנאים ותהליכים מסוימים. הם חלק קטן ביותר מכלל היהלומים בעולם, והם נכרים באותם המכרות בהם אפשר למצוא את היהלומים הרגילים. הסיבה לכך שאותם יהלומים מקבלים את הגוונים הייחודים, היא חדירה של מינרלים וחומרים אחרים, לחץ המופעל עליהם בתהליך ההיווצרות או חשיפה לקרינה רדיואקטיבית מתחת לאדמה. מהם הצבעים הנפוצים, מה ההבדל בינם לצבעים אחרים, כיצד נעשה תהליך הליטוש ומהם המחירים של יהלומים מהסוג הזה? הנה כל מה שחשוב לדעת בנושא.

ההבדל בין יהלומים צבעוניים ליהלומים שקופים/לבנים

היהלומים הטבעיים נוצרים משני חומרים עיקריים מתחת לפני האדמה, והם סלע אקולוגיטי וסלע פרידוטי. היהלומים התגבשו לפני מאות מיליוני שנים לקריסטלים בלחץ עצום של 60,000 אטמוספירה ובטמפרטורה של כ-1200-1600 מעלות צלזיוס בעומק של כ-250 קילומטרים מתחת כדור הארץ. בתחילת דרכם היהלומים הרגילים והיהלומים הצבעוניים נוצרו באותו תהליך והגיעו לאותה הנקודה. עם הזמן חומרים שונים חדרו אל אותם היהלומים הרגילים ו"זיהמו" אחוז מסוים מהיהלומים שקיבלו את הצבע שלהם (המרכאות מפני שתהליך הזיהום הזה גרם להם להיות יקרים ונדירים יותר). כלומר, מדובר בעצם באותו החומר, כאשר היהלומים הצבעוניים עברו תהליך כימי מסוים, חשיפה רדיואקטיבית או לחץ אדיר גדול מהרגיל שצבעו אותם בצבעים שונים. 

האם יהלום צבעוני נחשב נדיר יותר?

יהלומים צבעוניים בהחלט נחשבים לנדירים הרבה יותר ועל כן הם גם יקרים יותר, הן בפני עצמם והן בשיבוץ בתכשיטי יהלומים. היחס המדויק בין יהלומים רגילים לצבעוניים בעולם אינו ידוע, אך הוא בהחלט נמוך. כמובן שגם בקבוצת היהלומים הצבעוניים יש דרגות שונות של נדירות וצבעים שכיחים יחסית וצבעים נדירים יותר. יהלום בגוונים וצבעים אדומים נחשב לנדיר וליקר ביותר.

צבעים נפוצים

כאמור, היהלומים הצבעוניים הם נדירים, אך יש כאלו שהם נדירים יותר מאחרים. היהלומים הצהובים (או בעלי גוון צהבהב) הם היהלומים הצבעוניים השכיחים ביותר. אחריהם ניתן למצוא את היהלומים הכחולים והוורודים, והיהלומים הצבעוניים הנדירים ביותר הם היהלומים האדומים. כמו כן חשוב לדעת שיש עוד צבעים וגוונים נוספים של יהלומים צבעוניים: ירוק, כתום, חום, אפור, סגול, שחור פנסי ולבן פנסי.
אופן היווצרות הצבעים ביהלומים
מה שקובע את הצבע הסופי של היהלום הוא התהליך הכימי שהוא עובר במעמקי האדמה. הצבע מושפע הן מהמינרלים או החומרים השונים שנכנסים אליו והן מאופי התהליכים שהוא עובר.
  • גוון כחול - הכחול נוצר בשל חדירתו של בורון. תרכובת כימית המכילה מספר שווה של אטומי בור וחנקן. חומר שהוא נדיר מאד בטבע וניתן למצוא אותו בעיקר במחצבי סלעים עשירים בכרום בטיבט.
  • גוון צהוב - נוצר בשל חדירתו של חנקן. יסוד שכיח אומנם שהוא כ-78 אחוזים מסך האטמוספירה של כדור הארץ, אך נדיר מאד שהוא מוצא את דרכו אל תוך ליבת יהלומים והוא זה שמעניק את הגוון הצהוב. עם זאת בשל שכיחותו היחסית, היהלומים הצהובים הם הנפוצים ביותר.
  • גוון ורוד - נוצר ע"פ מידת הלחץ בעת היווצרותו של היהלום. הלחץ הממוצע שבו נוצר יהלום הוא 60,000 אטמוספירה. כאשר הלחץ גבוה מכך, נוצר הגוון והצבע הוורוד של יהלומים צבעוניים.
  • גוון ירוק - נוצר בשל קרינה רדיואקטיבית באדמה: במקומות שונים מתחת לאדמה נוצרת קרינה רדיואקטיבית טבעית. בחלק מהמקרים הללו, ייווצרו יהלומים בגוונים שונים של ירוק.
 

דירוג ותמחור יהלום צבעוני

בניגוד ליהלומים הרגילים שמחירם קבוע במחירון מוגדר ומוכר בעולם כולו, תמחורם של יהלומים צבעוניים הוא מורכב יותר ונעשה על פי תנודות בשוק ומידת הנדירות של הגוונים השונים בכל רגע נתון. עם זאת, קיים דירוג ספציפי גם ליהלומים צבעונים בעזרתו ניתן לדרג את איכותם ונדירותם ולקבוע את המחיר של כל יהלום. הבדיקה נעשית במכון גמולוגי מיוחד (המספק תעודה גמולוגית רשמית לכל יהלום בהתאם לביצוע הערכת יהלומים) על ידי יהלומנים מומחים, והיא מתבצעת באמצעות אור טבעי בלבד, ללא כל שימוש באור מלאכותי. 
עוצמות הצבעים ביהלומים הצהובים נחלקות לארבע רמות
כשמדובר ביהלומים הצהובים והנפוצים ביותר, הם מחולקים לארבע רמות כלליות בסדר עולה המציינות את איכות וטיב היהלום ושמותיהן הן:
  1. Fancy.
  2. Fancy Light.
  3. Fancy Intense.
  4. Fancy Vivid.
 
בצבעים ורוד, כחול וירוק יש 3 דרגות רוויון נוספות, שבאות לפני הדרגה החלשה ביותר ביהלומים הצהובים.
  1. Faint.
  2. Very Light.
  3. Light.

דירוג עוצמת הצבעים המיוחדים

  • Fancy Light: הדרגה הנמוכה ביותר של יהלום צבעוני. זהו למעשה יהלום עם גוון עדין ומרומז ביותר של צבע מיוחד.
  • Fancy Color: הביטוי של הצבע הוא מובהק וברור לעין, אך הפיזור לא שווה ואחיד בחלקים השונים של היהלום.
  • Fancy Intense: גוון עז ובולט המפוזר באופן שווה פחות או יותר בכל חלקי היהלום.
  • Fancy Vivid: יהלום בעל עוצמת הצבע הגבוהה ביותר. הפיזור אחיד ועוצמתי ואלו הם יהלומים שנראים פחות או יותר בצבע אחיד, ממש כאילו נוצרו כך באופן מלאכותי.

ליטוש יהלומים צבעוניים

הצורה המוכרת של היהלומים הרגילים שכולנו מכירים נקראת ליטוש עגול והיא לא שיטה שמתאימה לליטוש יהלומים צבעוניים. הסיבה לכך היא שהליטוש העגול לא מיטיב עם הצבע ומטרת הליטוש של יהלומים צבעוניים היא למעשה למקסם את הצבע שלהם. לכן מלאכת הליטוש של יהלומים מהסוג הזה היא מורכבת ועדינה הרבה יותר, ומתבצעת על ידי מומחים לדבר בלבד, כאשר ההעדפה היא כמובן לשמר ולהדגיש את הצבע עד כמה שיותר על פני הצורה של היהלום. מתוך כך צורות נפוצות לליטוש של יהלומים צבעוניים הן של לב, טיפה, אמרלד, מרקיזה ועוד. כלל אצבע בליטוש יהלומים צבעוניים אומר שככל שהדרך בה קרן האור שעוברת דרך היהלום היא ארוכה יותר, כך הצבע שלו יהיה רווי ועוצמתי יותר.
מחיר
מדובר ביהלומים נדירים ביותר שמספרם מועט, ולכן יש סוחרים ספורים בלבד בכל העולם שעוסקים בנישה של יהלומים צבעוניים. בניגוד למחירון היהלומים הרגיל שהתגבש כבר בשנות ה-90 ועל פיו נוהגים עד היום, עדיין אין מחירון ברור וחד משמעי ליהלומים צבעוניים והמחיר משתנה בהתאם לתנודות בשוק ולהיצע והביקוש הקיימים בכל רגע נתון. חשוב לדעת כי בעשרות השנים האחרונות עלה הביקוש ליהלומים צבעוניים בעשרות מונים, והם נחשבים לפריטים נחשקים ביותר ועל כן מקובל להתייחס אליהם כאל השקעה כלכלית בטוחה. כמו כן, בניגוד למסחר ביהלומים הרגילים הנעשה באפיקים מוכרים ומקובלים, המסחר ביהלומים צבעוניים הוא נישתי ביותר ולא תמיד מתועד, וזוהי גם הסיבה לכך שטרם התגבש מחירון ברור ליהלומים הללו.

סיכום

הם אולי נשמעים כמו מיתוס או אגדה, אבל היהלומים הצבעוניים הנדירים הם אמיתיים לגמרי. הם נוצרים בתנאים מיוחדים לצד היהלומים הרגילים ודרגתם נקבעת לפי מידת הבהירות והעוצמה של הצבע, כאשר המחיר כמובן נקבע בהתאם. בהחלט קשה למצוא את היהלומים המיוחדים הללו כאן בארץ, אך מי שמוצא – יוכל להנות מהשקעה משתלמת או מתכשיט יקר ערך במיוחד.
נובמבר 25, 2021
איך מנקים טבעת יהלום?

איך מנקים טבעת יהלום? המדריך לטבעת המבריקה והנקייה בעולם!

לטבעות יהלום ערך כספי רב ולעיתים גם ערך סנטימנטלי, במיוחד כשמדובר בטבעות נישואין או אירוסין. פעמים רבות, פעולות יומיומיות שאנו עושים כמו ניקיון, פוגעות בברק ובניקיון של היהלום, דבר שעשוי להזיק לו בטווח הארוך, ולכן חשוב מאוד שתשמרו על הטבעות שלכם נקיות. ניקיון ותחזוקה קבועים יבטיחו לטבעת היהלום שלכן מראה מנצנץ ומלא בברק. כאן תמצאו מספר טיפים חשובים נושא.

לפני שמתחילים בניקיון, חשוב לדעת:

  • אם מדובר בלכלוך קשה ומורכב, כמו צבע או שכבת שמן ישנה – פנו לאיש מקצוע.
  • בכל הנוגע לניקיון תכשיטי יהלומים בכלל, ולטבעות יהלומים בפרט, יש להימנע שימוש בחומרי ניקיון ביתיים, דוגמת אקונומיקה, אצטון, משחת שיניים וסודה לשתייה. חומרים אלו עשויים לפגום בתכשיט ובברק שלו.
  • אין להכניס את הטבעת למדיח כלים.
  • לפני שימוש במכונת ניקוי ביתית, בדקו את מצב היהלומים בטבעת. אם הם רופפים רצוי לא לנקות אותם, ולכן יש לפנות ליהלומן לתיקון טרם הניקוי.

ניקיון היהלום

  • השרו את הטבעת במי סבון חמימים למשך 20–40 דקות או יותר, במידת הצורך. אפשר למהול את המים גם בחומר ייעודי לניקוי תכשיטים. אין להשתמש בחומר ניקוי אחר שלא מיועד לכך.
  • הוציאו את הטבעת מהמים והברישו אותה במברשת שיניים רכה בעדינות, כדי להסיר את הלכלוך.
  • שטפו את הטבעת במים חמימים, ויבשו אותה בנייר.
  • בשלב זה ניתן לטבול את הטבעת באלכוהול 90% בין דקה לשתי דקות (השרייה ארוכה יותר עשויה לפגום בתכשיט), משום שאלכוהול יסייע להבריק את היהלום.

ומה עושים כדי להימנע מלכלוך בעתיד?

הניקיון בוצע בהצלחה? מצוין! בשביל לשמור עליה נקייה, רצוי להימנע מלענוד אותה בעת ניקיון, שחייה בבריכה או בים, רחצה ובזמן שימוש במוצרי טיפוח, כמו קרם ידיים. משימה זו יכולה להיות קשה עבור אנשים שרגילים לענוד את הטבעות כל הזמן, כמו טבעות אירוסין או נישואין. אך רצוי מאוד להקפיד על כך, כדי לשמור עליהן בורקות ויפות.

חשיבות הפנייה לאיש מקצוע

ניקוי טבעת יהלום בהחלט יכול להתבצע בבית, אבל חשוב לדעת שאיש מקצוע יוכל לעשות זאת באופן בטוח, וכזה שישמור על התכשיט וימנע פגיעות או בלאי לאורך זמן. פנייה לאיש מקצוע תבטיח שמירה על הטבעת וגם על הערך שלה, מניעת נזקים וחיסכון כספי בטווח הארוך. פנו ליהלומן מקצועי ומוסמך שיוכל לעשות עבורכם את העבודה במקצועיות וביעילות, ותוכלו לקבל את הטבעת שלכם בחזרה כמו חדשה.

 

לסיכום

ניקיון טבעת יהלום הוא משימה מהירה ולא מורכבת, שתוכלו לעשות בבית בעזרת מספר שלבים. חשוב להקפיד ולנקות את הטבעת מדי תקופה, כאשר מצטברת עליה שכבת לכלוך, אך חשוב להימנע משימוש בחומרים כימיים שעלולים להזיק לתכשיט. מומלץ לפנות לאיש מקצוע כדי לנקות את הטבעת באופן בטוח ומקצועי ללא סיכונים, ותשמרו על הטבעת היקרה שלכם לאורך זמן.

נובמבר 03, 2021
מה ההבדל בין טבעת נישואין לאירוסים?

מה ההבדל בין טבעת אירוסין לנישואין? המדריך המלא והמקיף

רכישה של טבעת אירוסין או נישואין היא בחירה לא פשוטה, ובעיקר אם לא ממש יודעים מה ההבדל ואיזו טבעת לבחור עבור האירוע המרגש. רבים עשויים להתבלבל בין הטבעות – ובצדק. רגע לפני שקונים טבעת וכורעים ברך, חשוב להכיר את ההבדלים בין טבעת אירוסין לטבעת נישואין. במאמר זה ניתן מספר טיפים ונעשה קצת סדר בנוגע להבדל בין השתיים.

אז מה בעצם ההבדל?

טבעת אירוסין היא הטבעת שמוענקת במעמד הצעת הנישואין. לעומת זאת, טבעת נישואין היא הטבעת שבאמצעותה מקדשים את בת/בן הזוג במעמד החופה בחתונה.

ההבדלים העיקריים בין טבעת אירוסין לטבעת נישואין

טבעת אירוסין

  • דגמים רבים, ובעיקר טבעות יהלום - לרוב יש מצע דגמים רחב של טבעות אירוסין. בדרך כלל תיבחר טבעת מסוג סוליטר, שבה יש יהלום אחד גדול במרכז הטבעת. בעיצוב הטבעת יש גמישות רבה: תוכל לבחור את גודל היהלום במרכז ויש אפשרות להוסיף יהלומים נוספים מסביב לטבעת באופנים שונים.
  • אפשרות לעיצוב אישי - יש אפשרות לבחור עיצוב לטבעת עצמה. העיצוב יכול להיות מגוון וממספר מתכות שונות, וניתן לבחור בין זהב לבן לזהב צהוב, בהתאם לסגנון והעיצוב הרצוי.
  • בחירה לא פשוטה לעתים - רכישת טבעת אירוסין עשויה להיות מאתגרת לעיתים, וזאת משום שמדובר בהפתעה לצד השני. לפיכך אמורים לרכוש אותה לבד, ללא בחירה יזומה של הצד השני. לכן רצוי להתבונן בתכשיטים קיימים ולראות מה הסגנון שמחפשים, האם אלו תכשיטים יוקרתיים וגדולים, או עדינים וקלים. מומלץ להתייעץ עם החברות/החברים או עם המשפחה בנוגע לבחירה.

טבעת נישואין

  • בניגוד לטבעות אירוסין, על טבעות נישואין לא יימצאו יהלומים, אלא הן יהיו לרוב פשוטות יותר. על פי ההלכה היהודית, טבעת הנישואין צריכה להיות עגולה בחלק הפנימי והחיצוני, משום שהיא מייצגת את הקשר ההדוק בין הזוג ואת ההמשכיות בנישואין. לאחר סיום הטקס, תוכלו לחרוט את השמות שלכם על הטבעת.
  • על הטבעת להיות עשויה מחומר אחד בלבד וללא שילוב של מתכות נוספות, בניגוד לטבעת אירוסין. כמו כן, הטבעת יכולה להיות עשויה זהב לבן או זהב צהוב.
  • רכישת הטבעת לגבר לחופה אמורה להיות פשוטה יותר מרכישת טבעת אירוסין, משום ששני בני הזוג בוחרים אותה יחד בדרך כלל. במעמד רכישת הטבעת, ניתן לרכוש טבעת נישואין נוספת.

לסיכום

רגע לפני האירועים המרגשים והחשובים בחיים, חשוב לעצור ולהבין את ההבדל בין טבעת אירוסין לנישואין, וכך תראו את כל האפשרויות העומדות בפניכם. בחירת הטבעת תלווה אתכם לאורך שנים, בין אם תרצו להיזכר ברגע הצעת הנישואין המרגשת או בטקס החופה שחיבר אתכם יחד לנצח. אנו מאחלים בהצלחה בבחירה ומזל טוב באירוע הבלתי נשכח שלכם.

 

אוקטובר 31, 2021
תעודה גמולוגית

תעודה גמולוגית - הפרמטרים החשובים להערכת יהלומים - תהיה מקצוען ורומנטיקן

אם קניתם תכשיטים משובצי יהלומים, או שאתם מתכננים לבצע רכישה כזו בקרוב, כדאי שתדעו מה אומרת תעודה גמולוגית – תעודת הזהות של היהלום שאתם רוכשים. התעודה הגמולוגית היא חלק בלתי נפרד מהרכישה וכל חנות צריכה לספק תעודה כזו ללקוח. אז מה זה בעצם אומר? ולמה אתם צריכים אותה?

מה זה תעודה גמולוגית ולשם מה היא נועדה?

תעודה גמולוגית היא מסמך שמפרט על כל המאפיינים והתכונות של היהלום אותו רוכשים. כל יהלום נבדק במעבדה מוסמכת, ובה נקבעים כל הפרמטרים שבהם עומד היהלום, ואלו צריכים להימסר לרוכש במעמד הרכישה של התכשיט.

במקרים רבים, רכישה של תכשיטים כמו טבעות אירוסין תעלה את הסוגייה, בעיקר משום שמדובר באחד התכשיטים שבדרך כלל רוכשים עם יהלום. טבעות האירוסין הן אחד מהתכשיטים המבוקשים והשכיחים ביותר בתחום שיבוץ היהלומים (אך לא רק), כך שאם אתם מתכננים לרכוש אחת בקרוב ומתלבטים מה לקנות, כדאי שתדעו שיש עוד פרמטרים שחשוב להכיר מלבד המראה והמשקל, וחשוב לוודא שהיא מגיעה גם עם התעודה הגמולוגית, שעליה נרחיב.

פרמטרים בהערכת היהלום

 הערכת יהלום מורכבת ממספר פרמטרים שנבדקו בבדיקת מעבדה.

  • צורת היהלום ותיאור חיצוני – צורת היהלום והמראה שלו יתוארו באופן מילולי, כולל מידותיו.
  • משקל היהלום – משקל היהלום מסומן בקראט, וככל שיהלום יותר גדול, משקלו יהיה גדול יותר וכך גם סימון הקראט שלו. המשקל הנפוץ ליהלומים הוא חצי קראט, שזה 0.1 גרם.
  • דירוג הצבע – יהלומים בדרך כלל שקופים, אבל יש גם יהלומים בצבעים נוספים. רמת הצלילות של היהלום מדורגת באותיות d-z , כאשר האותיות הראשונות מסמנות רמת צלילות גבוהה, ואותיות אחרונות יותר בסדר האותיות מסמנות יהלומים בעלי צבע ניכר לעין, ובדרך כלל בעלי איכות נמוכה יותר מהשאר. הדירוג הנפוץ ביותר ליהלומים הוא בדרגת H ו-G, שהם בעלי גוון קל אך עדיין נחשבים יהלומים איכותיים.
  • דירוג הניקיון – דירוג הניקיון קובע האם ליהלום יש פגמים. מדובר באבן טבעית ולכן יהלומים עשויים להתקבל עם פגמים, אך פגמים אלו לרוב לא נראים לעין, ועם זאת משפיעים באופן משמעותי על המחיר. אם יש פגמים, הם יהיו מפורטים בתעודה.
  • חיתוך (cut) – יהלומים נחתכים ע"י אנשי מקצוע, והחיתוך שמתבצע ישפיע על המשקל שלהם, על העיצוב והנראות הכללית. קיים סולם דרגות שמצביע על חיתוך מצוין, טוב וגרוע, ופרט זה יכול להשפיע באופן ישיר על המחיר של היהלום.
  • Polish – מסמן את מידת הצחצוח במשטחים השונים של היהלום.
  • פלורסנטיות – מסמנת את אורך הגלים שניתן לראות בעין כאשר חושפים את היהלום לקרינה, כמו אור אולטרה סגול (UV). רק 10% מהיהלומים בעולם יזהרו בקרינת (UV)
  • סימטריה – פירוט של רמת הסימטריה של היהלום, בתיאום עם פרטי החיתוך.
  • עומק – הגדרת אחוז עומק היהלום כאחוזים מהקוטר. לעומק היהלום יש השפעה על המראה והצורה שלו.
  • גודל הלוח – לוח היהלום הוא החלק העליון והשטוח ביותר של היהלום. גם הוא מוגדר כאחוזים מקוטר היהלום.

מי הגורם האחראי להנפיק את התעודה?

תעודה גמולוגית מונפקת ע"י מעבדה מוסמכת שעוסקת בבדיקת יהלומים. תעודה זו צריכה לעבור לידיו של הקונה במעמד הרכישה, בין אם החנות מוכרת בעצמה, ובין אם החנות מתווכת בין ספק או מוכר פרטי לקונה פוטנציאלי.

במקרים שבהם מדובר במוכרים אמינים ומוכרים בתחום היהלומים, ניתן לקבל גם תעודה מקומית שהופקה על ידם, וצריכה לשאת את אותם הקריטריונים.

מי הגורם האחראי להנפיק את התעודה?

תעודה גמולוגית מונפקת ע"י מעבדה מוסמכת שעוסקת בבדיקת יהלומים. תעודה זו צריכה לעבור לידיו של הקונה במעמד הרכישה, בין אם החנות מוכרת בעצמה, ובין אם החנות מתווכת בין ספק או מוכר פרטי לקונה פוטנציאלי.

במקרים שבהם מדובר במוכרים אמינים ומוכרים בתחום היהלומים, ניתן לקבל גם תעודה מקומית שהופקה על ידם, וצריכה לשאת את אותם הקריטריונים.

איזה סוגי תעודות יש?

יש מספר מעבדות בעולם שנחשבות מקצועיות ומוסמכות להנפיק תעודות גמולוגיות, ותעודה מהן היא תעודה בעלת סמכות וזו שמעניקה את האישור לסחור ביהלום. מבין המעבדות הרבות, קיימות כמה מובילות ומוכרות, גם בישראל:

GIA – Gemological Institute of America

מעבדה אמריקאית שסניפיה הראשיים ממוקמים בלוס אנג'לס וניו יורק (ובעוד ערים נוספות, כולל ברמת גן), והיא אחת מהמעבדות המחמירות והמוכרות בעולם. מעבדה זו מתמחה בטיפול ובדיקה של יהלומים יקרים ונדירים, ואלו בדרך כלל יקבלו את התעודה שלה.

 

IGI – International Gemological Institute

מעבדה מחמירה, אך פחות מ-GIA. נחשבת כמנפיקת תעודות אמינות ומוכרות של יהלומים איכותיים.

 

IGL International Gemological Laboratories 

מעבדה מחמירה ומוכרת גם כן, ואחת מהמעבדות שמנפיקה תעודות רבות איתן עובדים בישראל. יש לה סניף ברמת גן, והיא מוכרת מאוד בארץ.

 

EGL – Laboratory  Gemological European

מעבדה נוספת, מוסמכת ומוכרת בכל רחבי העולם. נוח מאוד לעבוד איתה בגלל זמן עבודה מהיר ביחס למעבדות אחרות, והיא מוכרת בישראל בגלל השירות שהיא מעניקה בבורסה ברמת גן.

 

קיימות מעבדות נוספות שיכולות להנפיק תעודות, וחשוב לבדוק לעומק באיזו מעבדה מדובר והאם היא מוסמכת לכך.

 

האם תעודה גמולוגית מחליפה הערכת שווי לביטוח?

לא. התעודה הגמולוגית עוסקת ביהלום בלבד, ללא התכשיט עצמו או תוספות שונות כמו אבני חן, זהב או כסף. נוסף על כך, התעודה הגמולוגית לא מספקת הערכה של השווי הכספי של היהלום, אלא רק את הפרטים עליו.  

לעומת זאת, הערכת השווי של הביטוח מתייחסת לתכשיט בכללותו כאשר משובץ בו היהלום, ומעריכה את השווי הכספי שלו.

 

סיכום

 תעודה גמולוגית היא תעודה חשובה מאוד שמכילה את כל הפרטים על היהלום, וצריכה להימסר לקונה במעמד הרכישה. חשוב להכיר את כל הפרמטרים שעל פיהם נמדד היהלום, שקובעים גם את המחיר הסופי שלו. רכישה של יהלום היא הוצאה לא מבוטלת, ולכן חשוב להכיר את כל הפרטים כדי לבצע עסקה משתלמת ממקור אמין בלבד.

 

אוגוסט 23, 2021
קראט יהלומים וזהב

מה זה קראט? פעם אחת ולתמיד אנו נעשה לכם סדר בעניין

אחד הפרטים החשובים ביותר שלקוח צריך לדעת בעת רכישה של תכשיט הוא גובה הקראט שלו. אבל מה זה בעצם קראט? ומה ההבדל בין קראט המסומן לתכשיטים מזהב לבין קראט המסומן בתכשיטי יהלומים? יש בעצם הבדל מהותי שחשוב לשים אליו, בעיקר משום שהפרטים האלו הם חלק מקביעת המחיר של התכשיט וישפיעו על האיכות שלו. אז מה זה קראט – ואיך תדעו אם התכשיט שקניתם תואם את תיאור הקראט שלו?

אז מה זה בעצם קראט?

קראט הוא יחידת מידה שמשמשת לקביעת אחוזי הטוהר של תכשיטי זהב ואת משקל היהלומים לתכשיטים המשלבים יהלום אמיתי. במילים אחרות, מדובר באותו מונח שמשמש גם לזהב וגם ליהלום, ולכל אחד משמעות שונה.

במקרים רבים, תכשיט עשוי זהב בו משובצים יהלומים יקבל שני פרטים – קראט לזהב וקראט ליהלום, כפי שנסביר כעת.

קראט מסומן לזהב

זהב הוא מתכת טבעית, וכאשר מייצרים תכשיטים מזהב, משלבים אותו עם מתכת נוספת. ככל שאחוזי הזהב יהיו גבוהים יותר, הוא ייחשב טהור יותר. מספר הקראט נקבע בהתאם, כלומר תכשיט עם אחוז זהב גבוה יותר יקבל דירוג קראט בהתאם. בדרך כלל נמכרים לצרכנים תכשיטים עם דירוג 14 קראט, ששווה לכ-60 אחוזים של זהב, והם תכשיטים ברמה גבוהה ואיכותית. לעתים נמכרים תכשיטים בדירוג 18 קראט עם 75% זהב, והמחיר יהיה בהתאם. קיימים תכשיטים בדירוג 24 קראט והם בדרך כלל תכשיטים מזהב טהור לחלוטין, 99.9% של זהב, אבל מדובר בתכשיטים מאוד יקרים ונדירים. סימון הקראט בזהב מופיע כאות K.

קראט מסומן בתכשיטי יהלומים

קראט מסמל את משקל היהלומים. הקראט נקבע על פי גרמים, ובעצם כל 0.2 גרם נחשב ל-1 קראט. היהלומים הנפוצים ביותר הם יהלומים במשקל חצי קראט, כלומר 0.1 גרם. ככל שיהלום יהיה גדול יותר, משקלו יהיה גדול יותר ובהתאם לכך גובה הקראט. ככל שיהלום גדול יותר, הוא יהיה יקר יותר. סימון הקראט ביהלומים מופיע כאותיות CT.

איך יודעים אם תכשיט אמיתי או לא?

לתכשיטי זהב צריכה להיות הטבעה על גוף התכשיט או חותמת המעידה על כך שמדובר בזהב אמיתי, וכל חנות צריכה לספק מסמכים או תעודות שמציגות את פרטי התכשיט. כדי לדעת אם תכשיט זהב אמיתי או מזויף, מומלץ לפנות למומחה לצורך הערכה. גם ליהלומים צריכות להיות תעודות שנקראות "תעודות גמולוגיות" המעידות על כך שמדובר ביהלום אמיתי ולפרט את גובה הקראט שלו.

ומה אנו מציעים ב"תכשיטי חביב"?

כל תכשיטי הזהב ב"תכשיטי חביב" מדורגים ב-14 קראט, והם תכשיטים איכותיים שמציעים גימור ועיצוב ברמה הגבוהה ביותר. לכל התכשיטים יש אישור ממכון התקנים הישראלי. לכל תכשיט המשלב יהלומים יש פירוט בעמוד המוצר לגבי גובה הקראט שלו. אם בכל זאת תרצו לברר לגבי תכשיט מסוים, ניתן לפנות אלינו ולקבל פירוט מעמיק לגבי כל תכשיט ותכשיט, כולל תעודות מתאימות ומידע בנוגע לעמידה בתקנים.

סיכום

אם אתם מעוניינים לקנות תכשיט זהב או יהלום, זכרו כי פרטים אלו מעידים על האיכות של התכשיט וישפיעו על המחיר שלו, כך שחשוב להכיר אותם. אם אתם לא בטוחים מה אתם מחפשים, תוכלו לפנות אלינו ולקבל ייעוץ ושירות מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר לצורך התאמת התכשיט המתאים לכם.

 

 

יולי 12, 2021
איך לבחור טבעת אירוסין?

איך לבחור טבעת אירוסין? טיפים מקצועיים ששווים זהב!

הרגע המאושר הגיע - החלטת להציע לבת הזוג הצעת נישואים מרגשת ובשביל הצעה כזו, צריך טבעת אירוסין. מדובר באחד הרגעים השמחים בחייהם של בני זוג, והטבעת היא חלק בלתי נפרד מהמעמד המרגש. לפני התמונות, הפרחים על הרצפה והשיר שאתם הכי אוהבים ברקע, כדאי לבחור קודם את טבעת האירוסין המתאימה, אבל איך עושים את זה? במדריך הבא ניתן טיפים מעשיים ושימושיים לבחירת הטבעת המושלמת לבת הזוג.

 

השאלה הקשה מכולן: איך בוחרים טבעת שהיא תאהב – בלי לשאול אותה?

זו אחת השאלות הקשות ביותר בבחירת טבעת האירוסין, אבל כדאי לדעת שיש דרכים לענות עליה, ואפילו בקלות. השאלות המנחות הבאות יוכלו לתת כיוון:

  • האם בת הזוג כבר עונדת תכשיטים?
  • איך הם נראים? האם הם גדולים ודומיננטיים עם אבני חן או יהלומים בולטים או קטנים ובעלי נוכחות עדינה?
  • האם התכשיטים מזהב או כסף?
  • האם התכשיטים שלה בעלי עיצוב לא שגרתי, ונראים קצת שונים מתכשיט רגיל?

אם הצלחת לענות על השאלות האלה, פנה לחנות והצג אותן בפני המוכר כדי שיוכל להתאים את הטבעת המתאימה. אם לא הצלחת לענות על השאלות האלה, זה לא אומר שלא תצליח לקלוע לטעם שלה. ניתן להתייעץ עם אימה, אחותה או חברה טובה שלה, שיכירו אותה ויידעו לענות על התשובות האלה.

אפשרות נוספת היא לבדוק מה התגובה שלה למראה של חנויות תכשיטים, האם היא מראה התעניינות בסוג מסוים של טבעות. כשחולפים על פני דוכנים או חנויות, כדאי לבדוק מה מושך את העין שלה, ומה מוצא חן בעיניה.

 

זהב צהוב או זהב לבן?

התשובה לשאלה הזו טמונה בעיקר בטעם של בת הזוג. זהב צהוב בעל גוון צהוב ייחודי, ונותן מראה מנצנץ ומחמיא. זהב לבן, שהוא בעצם נראה דומה מעט לכסף, מעניק מראה יוקרתי ונקי, וכאשר משולב בו יהלום הוא בדרך כלל יוצר מראה מיוחד של לבן נקי ומנצנץ. בשני המקרים מדובר בטבעות יפהפיות ומעוצבות שיתאימו למאורע, וכדאי לבחור בעיקר לפי מה שיפה בעיניך, מה שמתאים לטעם של בת הזוג ולתקציב.

 

אילו סוגי טבעות יש בחנויות?

הטבעות לא מתחלקות לקטגוריות באופן רשמי, אבל אפשר לסווג אותן לכמה סוגים:

  • טבעות גדולות ובעלות נוכחות - בדרך כלל עם עיצוב מאוד מרשים, עם יהלום גדול או אבן חן בולטת, שיתאימו לנשים שאוהבות תכשיטים בסגנון הזה וגם לנשים שיש להן אצבעות עבות יחסית.
  • טבעות עדינות ולא דומיננטיות – לנשים עם אצבעות דקות וכאלו שאוהבות תכשיטים מעודנים, ולא אוהבות תכשיטים בולטים ונוכחים מדי. הטבעת צריכה להיות יפה ואלגנטית.
  • טבעות ייחודיות – טבעות בעיצוב לא שגרתי, שונות ומיוחדות. בדרך כלל טבעות כאלה יבלטו לעין בגלל העיצוב המיוחד, וכדאי לבחור בטבעת כזאת אם היא תואמת את הטעם של בת הזוג.
  • טבעות יוקרתיות – טבעות בתקציב גבוה וכאלה שמשלבות בין עיצוב ברמה גבוהה לבין חומרי גלם טובים, ובדרך כלל גם יהלום (אבל לא בהכרח). טבעות יוקרתיות יכולות להיות גדולות ודומיננטיות, עדינות ולא דומיננטיות וגם בעלות עיצוב לא שגרתי. במילים אחרות – כל טבעת יכולה להיות יוקרתית ולשלב את האלמנטים האלו.

 

איך בוחרים טבעת יהלום?

כדאי לבחור את הטבעת לפי גודל היהלום, סגנון העיצוב (עליו דיברנו קודם) של הטבעת והתקציב הנתון. לא חייב לקנות טבעת יהלום בעשרות אלפי שקלים, אלא ניתן למצוא טבעות יהלומים שיתאימו גם לתקציב נמוך ועדיין יתאימו למאורע. גודל היהלום תלוי בעיקר בטעם ובתקציב, ואפשר לבחור ביהלום קטן או ביהלום גדול ודומיננטי.

 

משקל

משקל יהלום נקבע לפי קראט, וכל קראט של יהלום הוא בעצם 0.2 גרם. המשקל הנפוץ ביותר לטבעת יהלום סטנדרטית היא חצי קראט, כלומר 0.1 גרם. יהלומים במשקל גבוה יותר בדרך כלל גם יהיו יקרים יותר, וכדאי לבדוק אותם היטב.

 

ניקיון

יהלום הוא אבן טבעית, ועל כן באופן טבעי יש לו פגמים, המסווגים לפי סוג וכמות הפגמים בכל יהלום. נהוג לחלק את רמות הפגמים למספר קבוצות:

  • יהלום מושלם – יהלומים נדירים במיוחד ונטולי פגמים. יהלומים כאלה לא נסחרים בדרך כלל, ומדורגים בדרגת FL (Flawless) או IF (internally flawless).
  • פגמים קטנים מאוד מאוד ופגמים קטנים מאוד – פגמים מיקרוסקופיים שקשה לראות ללא ציוד ייעודי, ולמעשה לא ניכרים לעין. בדרך כלל נהוג לחלק אותם לשתי תתי קבוצות המכונות VVS1 ו-VVS2. (very very slight inclusions). קיימת תת קבוצה נוספת שנקראת VS1 ו-VS2 (very slight inclusions) שמבטאים יהלומים עם מעט יותר פגמים מתת הקבוצה הקודמת, אבל עדיין מיקרוסקופיים. דרגת הניקיון גבוהה מאוד, ומדובר ביהלומים נדירים באופן יחסי.
  • פגמים קלים – קבוצה המכונה SI1 (slight inclusions), אליה משתייכים יהלומים בדרגת ניקיון לא גבוהה ויש להם יותר פגמים, אך הם עדיין לא ניכרים לעין ולא ניתן לראות אותם ללא ציוד. זו בדרך כלל דרגת הניקיון המבוקשת ביותר ע"י לקוחות, משום שלא רואים את הפגמים אבל הם מורידים את המחיר של היהלום באופן משמעותי. קבוצה זו מתחלקת לשתי תתי קבוצות נוספות – SI2 ו-SI3, עם דרגת ניקיון בינונית עד נמוכה. גם במקרה זה אי אפשר לראות את הפגמים בעין, ועל כן מחירם בהתאם.
  • בעלי פגמים – מסומנים באות I, ומחולקים ל-3 תתי קבוצות (I1, I2, I3), לקבוצה זו משתייכים יהלומים בעלי פגמים ניכרים לעין באופן בולט כמו שריטות או שברים.

צבע

יהלומים מדורגים באמצעות אותיות ה-ABC ומתחילים החל מהאות D, כאשר יהלום המדורג באות D הוא בדרך כלל היהלום היקר ביותר עם דרגת הצבע הגבוהה ביותר שיש. בדרך כלל יהלומים הם שקופים, אך יכולים גם להיות צהובים, אפורים ואפילו וורודים.

D,E,F – שקופים ללא צבע, ונבדלים ביניהם ברמות משתנות של גוון צלול.

G,H,I,J,K,L – בעלי גוון קל ביותר, שקשה להבחין בו בקלות.

M,N,O,P,Q,R – בעלי מעט יותר גוון, וניתן להבחין בו.

Z-S – בעלי צבע נראה לעין, ובדרך כלל זולים ובעלי איכות נמוכה.

  • יהלומים בדרגת G ו-H הם בדרך כלל המבוקשים ביותר בקרב הלקוחות, משום שהם נראים כמו יהלום נקי וללא צבע, והמחיר שלהם לא גבוה כמו היהלומים בדרגות הגבוהות יותר.

חיתוך

חיתוך היהלום מבוצע ע"י איש מקצוע בעת העיצוב שלו, והעיצוב משפיע על המשקל. החיתוך מתחלק לסולם של מצוין, טוב וגרוע, והמחיר יהיה בהתאם.

 

איך יודעים שיהלום הוא אמיתי?

רכישת טבעת יהלום היא הוצאה לא מבוטלת, וכאשר מבצעים אותה, חשוב לוודא שקונים יהלום אמיתי ולא חיקוי. קיים בשוק יהלום סינטטי, כלומר יהלום מעשה ידי אדם, אך קשה מאוד להבחין בהבדלים ביניהם, בעיקר משום שמדובר בתוצר איכותי בדרך כלל.

עם זאת, יש לנו כמה טיפים מעשיים שיסייעו לך לדעת האם היהלום הוא אמיתי:

  • רכישה בחנות מוכרת ומומלצת – חשוב לקנות אצל מוכר אמין, מוכר, כזה שיש לו מוניטין חיובי ובפרט בתחום טבעות האירוסין. כל עוד תקנה בחנות מהימנה, הסיכוי שתרכוש זיוף הוא נמוך.
  • שאל את בעל העסק האם יש לו תעודה גמולוגית – תעודה המפרטת את הפרטים של היהלום הספציפי ומאשרת כי הוא נבדק בקפידה והוא מאושר כיהלום אמיתי. אם למוכר אין תעודות כאלה, או שהוא מסרב לספק אותן, כדאי לשקול מחדש את הרכישה אצלו.

אם יש אפשרות לבדוק את הטבעת אצל מומחה אז זה הדבר המומלץ לעשות, אך לא כולם יכולים לעשות את זה ולכן קיימות שיטות לבדיקת היהלום באופן פשוט:

  • נסה להחזיק את היהלום מול האור (אור מלאכותי או שמש ישירה), ולראות האם הוא מנצנץ. בדרך כלל יהלום אמיתי יציג נצנוץ בצבעים מחוץ לגוף היהלום עצמו, אם הוא מנצנץ בפנים – הוא לא אמיתי. עם זאת, חשוב לציין שלא כל יהלום מנצנץ, בגלל אופן החיתוך שבוצע בו. זה לא אומר שהיהלום לא אמיתי, ולכן חשוב לוודא את הדבר מול המוכר.
  • נשוף מעט על היהלום. אם יש עליו אדים, הוא ככל הנראה לא אמיתי.

 

איך בוחרים מידה?

בחירת המידה היא החלק ה"טריקי" ביותר, כי גם אם תבחר בטבעת הכי יפה שתתאם בול לטעם של בת הזוג – היא יכולה להיות קטנה או גדולה מדי. השיטה הכי טובה לבדיקת המידה המדויקת היא להשתמש בטבעת קיימת. קח טבעת שכבר מתאימה לה, והביא אותה לחנות כדי שתוכל להשוות. אם אין אפשרות לקחת את הטבעת לחנות, כדאי למדוד את הגודל המדויק שלה באמצעות סרגל, ולכתוב את המידות או לצלם.

מומלץ לבקש את עזרת המוכר בהתאמת מידה, ובעיקר כאשר מדובר בטבעת אירוסין. במקרים רבים, לחנויות וותיקות יהיו עצות טובות ומועילות לבחירת הטבעת, ויוכלו לחלוק את הניסיון שלהם בתחום.

אם אתה עומד להציע נישואים לזוגתך האהובה, בחירת הטבעת תהיה אמירה של אהבה ואכפתיות ותסמל את היחסים ביניכם, ולכן כדאי לבחור טבעת שתתאים לה ולמאורע. כדאי להגיע ממוקד מטרה ובהתאם לכל הטיפים שנכתבו, אבל אל תשכחו שאי אפשר להגיע מוכנים באופן מושלם ותמיד יעלו שאלות וספקות. במקרים כאלה, התייעצו עם המוכרים בחנות, שישמחו לסייע בבחירת המוצר המתאים.

יוני 13, 2021